Gjest Omorosa Skrevet 25. august 2004 #1 Skrevet 25. august 2004 Hver gang jeg trener (går raske turer) blir jeg nesten klissvåt i trusa og det lukter en del også... Truse og bukse må derfor rett i vaskemaskina etter en gåtur! Meget lite praktisk da jeg kun har et par treningsbukser og går tur hver dag.... Hvorfor svetter jeg så meget der? Er det slik for alle?
Gjest Omorosa Skrevet 25. august 2004 #3 Skrevet 25. august 2004 Ikke vær frekk, eier du ikke svettekjertler selv eller?
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2004 #4 Skrevet 25. august 2004 Kanskje du burde vurdere å bruke truseinnlegg når du trener?
Gjest Omorosa Skrevet 25. august 2004 #5 Skrevet 25. august 2004 Ah hvorfor tenkte jeg ikke på det! Tusen takk, seriøse bruker! Men er dette forøvrig et problem mange har?
Litago Skrevet 25. august 2004 #6 Skrevet 25. august 2004 Er dette seriøst? Hva er egentlig vitsen med slike innlegg som dette? Å "høre sin egen stemme"? Så til saken. Jeg svetter i skrittet når jeg trener. Jeg svetter faktisk over hele kroppen og ofte litt mer der det er "tett". Derfor bruker jeg alltid truseinnlegg under trening. En venninne av meg er enda mer plaget enn meg da hun har han kroppsbygning som gjør at lårene gnisser mot hverandre. Tror hun bruker bind når hun trener. Jeg er dog ikke plaget med vond lukt. Kan det hende at du trener før du har dusjet og at det er gammel svette du kjenner lukten av? Hvis dette ikke er grunnen og du ofte er plaget av sjenerende lukt fra underlivet så synes jeg du skal ta en tur til legen. Ingen grunn til å gå rundt med lukt-problemer. Lykke til! :-)
Gjest Omorosa Skrevet 25. august 2004 #7 Skrevet 25. august 2004 Takk for svar Litago. Kjekt å se at det fins brukere her som klarer gi ordentlige svar istedetfor å latterliggjøre folk.
Litago Skrevet 25. august 2004 #8 Skrevet 25. august 2004 Kom på en ting til: Enkelte har problemer med urinlekkasje når de trener. Skulle tro at du hadde gjenkjent urinlukt hvis det var ditt tilfelle, så det er sikkert ikke det. Men ville bare nevne det i tilfelle andre med lignende problem leser tråden. Og jeg tror det finnes hjelp for urinlekkasje! Og egne bind. :-)
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2004 #10 Skrevet 25. august 2004 Er dette seriøst? For et modent innlegg Til omorosa: Vet ikke om du har hørt om adrenalin-svette? Slik svette lukter veldig rart, nærmest som ammoniakk. Denne lukta kan være vanskelig å få bort fra treningsklær, ofte så virker klærne rene når de er nyvasket, men så kommer lukten frem når man blir varm. Syntetiske klær er spesielt ille slik. Heldigvis er det enkelt å bli kvitt det Bare bløtlegg buksene i eddikvann før de vaskes.
Omorosa Skrevet 25. august 2004 #11 Skrevet 25. august 2004 For et modent innlegg Lurer nesten på om Myumi blir flau når hun ser at alle andre brukere her tar meg seriøst. Ja, svetten i buksene mine lukter ganske spesielt ja, svært skarp lukt. Skal teste eddikvann i morgen!
Gjest Virvar Skrevet 26. august 2004 #12 Skrevet 26. august 2004 Huffameg. :o Trodde man skulle diskutere sak og ikke person her. Ang svette nedentil. Det gjør jeg også, og det er plagsomt og ikke noe kjekt, og da trenger man iallefall ikke å bli ledd av når man spør om råd.
alisia4 Skrevet 26. august 2004 #13 Skrevet 26. august 2004 Har du vært inne på tanken om at det kan være sopp?
*Lene* Skrevet 26. august 2004 #14 Skrevet 26. august 2004 Alle svetter mer eller mindre nedentil.. Bruk truseinnlegg..Det hjelper :-)
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #15 Skrevet 27. august 2004 Hver gang jeg trener (går raske turer) blir jeg nesten klissvåt i trusa og det lukter en del også... Truse og bukse må derfor rett i vaskemaskina etter en gåtur! Meget lite praktisk da jeg kun har et par treningsbukser og går tur hver dag.... Hvorfor svetter jeg så meget der? Er det slik for alle? Ja, man svetter ikke bare under armene. folk som trener så hardt at svetten renner, ja det renner overalt da.helt normalt.
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #16 Skrevet 27. august 2004 Hver gang jeg trener (går raske turer) blir jeg nesten klissvåt i trusa og det lukter en del også... Truse og bukse må derfor rett i vaskemaskina etter en gåtur! Meget lite praktisk da jeg kun har et par treningsbukser og går tur hver dag.... Hvorfor svetter jeg så meget der? Er det slik for alle? Ja, man svetter ikke bare under armene. folk som trener så hardt at svetten renner, ja det renner overalt da.helt normalt. Grunnen til lukt er jo at det er tettere med klær der enn feks.oppe på hodet.
trøll Skrevet 27. august 2004 #17 Skrevet 27. august 2004 Det er helt normalt å svette nedentil. Merker det(lukt) godt hvis jeg går med trange bukser og f.eks kjører bil over lengre tid.(ihvertfall om sommeren.)
diddi Skrevet 27. august 2004 #18 Skrevet 27. august 2004 Bakteriell vaginose (eller noe sånt) heter det når det lukter "råtten fisk" av utfloden. Men svette nedentil vil jo lukte. Det er jo bakteriene som lukter og der nede er det klamt og fullt av bakterier. Jeg ville jo aldri brukt samme t-skjorta, siden det da stinker under armene. Det samme gjelder for buksa/sykkelbukser/skjorts som sitter etter i skrittet. Det blir varmt og klamt og lukter vondt!
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #19 Skrevet 27. august 2004 Er dette seriøst? Tydelig at du er utrenet og ganske uvitende. er du ikke flau over deg sel over sånne svar du gir.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå