AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Er det noen her som har fjernet en føflekk med laser? Hvordan så huden ut etterpå? Setter stor pris på svar! Anonymous poster hash: 3c88a...c8e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Jeg fjernet en stor føflekk på kragebeinet for noen år siden. Området der føflekken var er nå kritthvit, noe å være obs på om du liker å sole deg eller ta sol, da jeg antar at pigmentene er borte. Jeg selv er ganske blek, så på meg synes det ikke med mindre du står helt ved siden av meg og nistirrer, men som sagt, om du liker litt farve på kroppen uten bruk av selvbruner, så er jo dette noe å tenke på. Anonymous poster hash: e545b...150
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Jeg fjernet en stor føflekk på kragebeinet for noen år siden. Området der føflekken var er nå kritthvit, noe å være obs på om du liker å sole deg eller ta sol, da jeg antar at pigmentene er borte. Jeg selv er ganske blek, så på meg synes det ikke med mindre du står helt ved siden av meg og nistirrer, men som sagt, om du liker litt farve på kroppen uten bruk av selvbruner, så er jo dette noe å tenke på. Anonymous poster hash: e545b...150 Tusen takk for svar! Jeg har nok allerede fjernet en føflekk (i ansiktet), fjernet for to dager siden og har "søkk" i huden og er livredd for at det ikke skal gå bort. Er det vanlig med "søkk" i huden etter laserbehandling? Anonymous poster hash: 3c88a...c8e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Jeg fjernet en stor føflekk på kragebeinet for noen år siden. Området der føflekken var er nå kritthvit, noe å være obs på om du liker å sole deg eller ta sol, da jeg antar at pigmentene er borte. Jeg selv er ganske blek, så på meg synes det ikke med mindre du står helt ved siden av meg og nistirrer, men som sagt, om du liker litt farve på kroppen uten bruk av selvbruner, så er jo dette noe å tenke på. Anonymous poster hash: e545b...150 Er for øvrig veldig lys hud i huden, og ikke så glad i å sole meg Anonymous poster hash: 3c88a...c8e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Fjerna tre føflekker i ansiktet, i fjor i mai. Har ingen arr. Anonymous poster hash: 8b8b9...9df
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Fjerna tre føflekker i ansiktet, i fjor i mai. Har ingen arr. Anonymous poster hash: 8b8b9...9df Hvordan så huden ut rett etter at du hadde fjernet dem? Anonymous poster hash: 3c88a...c8e
Thorn Skrevet 29. april 2015 #7 Skrevet 29. april 2015 Jeg har fjernet to, hadde groper en stund etter de ble fjernet. Nå er det bortimot usynlig på den ene og en liten heving i huden på den andre. Husker ikke hvor lang tid det tok før det hadde grodd helt, et par-tre måneder, kanskje?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #8 Skrevet 29. april 2015 Jeg har fjernet to, hadde groper en stund etter de ble fjernet. Nå er det bortimot usynlig på den ene og en liten heving i huden på den andre. Husker ikke hvor lang tid det tok før det hadde grodd helt, et par-tre måneder, kanskje? Så takknemlig for svar. Jeg har vært bekymret og redd siden laserbehandlingen. Har søkt på nettet og ingen nevner noe om at de fikk søkk i etterkant av behandlingen, det blir kun nevnt at det blir et lite sår/rødt merke, samt skorpe (noe jeg ikke har fått)! En lettelse å høre at andre også har hatt søkk etterpå og at det gikk bort. Når var det sårene begynte å gro/at det ble mindre synlig? Har fått høre at en skal "kna" de behandlede områdene slik at at det blir minst mulig arr, men regner med at jeg må vente til sårene har begynt å gro. Fikk beskjed om at jeg kunne gjøre det én uke etter, men vet ikke hvor lurt det er? Anonymous poster hash: 3c88a...c8e
Thorn Skrevet 30. april 2015 #9 Skrevet 30. april 2015 Jeg hadde kun søkk en stund før sårskorpene kom. Det tok kanskje opp mot en uke? Etter at skorpene falt av var gropene litt mindre, og så gikk de sakte utover. Jeg fikk ikke beskjed om å kna sårene, så det vet jeg dessverre ingenting om :/
Gjest Sunhands Skrevet 30. april 2015 #10 Skrevet 30. april 2015 Tusen takk for svar! Jeg har nok allerede fjernet en føflekk (i ansiktet), fjernet for to dager siden og har "søkk" i huden og er livredd for at det ikke skal gå bort. Er det vanlig med "søkk" i huden etter laserbehandling? Anonymous poster hash: 3c88a...c8e Dette fikk jeg også etter fjerning av føflekk med laser. Heretter foretrekker jeg kniv og et sting eller to. Søkket er der, fem år etterpå.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #11 Skrevet 30. april 2015 Jeg hadde kun søkk en stund før sårskorpene kom. Det tok kanskje opp mot en uke? Etter at skorpene falt av var gropene litt mindre, og så gikk de sakte utover. Jeg fikk ikke beskjed om å kna sårene, så det vet jeg dessverre ingenting om :/ Det er nå tre dager siden jeg fjernet føflekken, har ikke fått skorpe, men har "søkk" som er veldig synlig. Dette er midt i ansiktet, så er ganske sjenerende, men en ser ikke at det er søkk får en kommer veldig nær. Fikk beskjed om å kna for å øke blodsirkulasjonen, slik at arret blir mindre. Anonymous poster hash: 3c88a...c8e
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #12 Skrevet 30. april 2015 Dette fikk jeg også etter fjerning av føflekk med laser. Heretter foretrekker jeg kniv og et sting eller to. Søkket er der, fem år etterpå. Jeg er livredd for at det ikke vil gå bort. Nå har det gått tre dager, har ikke fått skorpe enda (vet ikke om jeg vil få det heller), men hvis søkket ikke går bort (det er veldig synlig), vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Ble søkket ditt litt mindre med tiden? Anonymous poster hash: 3c88a...c8e
Gjest Sunhands Skrevet 30. april 2015 #13 Skrevet 30. april 2015 Jeg er livredd for at det ikke vil gå bort. Nå har det gått tre dager, har ikke fått skorpe enda (vet ikke om jeg vil få det heller), men hvis søkket ikke går bort (det er veldig synlig), vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Ble søkket ditt litt mindre med tiden?Anonymous poster hash: 3c88a...c8e Nei, dessverre. Det betyr jo ikke at ditt ikke kommer til å gjøre det, men mine har dessverre blitt til tross for at det er noen år siden.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #14 Skrevet 30. april 2015 Nei, dessverre. Det betyr jo ikke at ditt ikke kommer til å gjøre det, men mine har dessverre blitt til tross for at det er noen år siden. Men sjansen er til stede, og jeg er så redd. Uff, det ser jo SÅ mye verre ut enn føflekken var. Anonymous poster hash: 3c88a...c8e
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #15 Skrevet 30. april 2015 Dette visste jeg ikke! Jeg som er livredd kniv og sy etter på, ser nå en mulighet til å få fjernet mine om en kan ta de med laser, Så kjekt! Men hvordan foregår dette? Tar det lang tid? Vondt? Mine er i nedre del av nakken, så bryr meg ikke om søkk, men har da mulighet å gå med utringa jumper og hestehale Anonymous poster hash: 6e153...ccf
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #16 Skrevet 30. april 2015 Nei, dessverre. Det betyr jo ikke at ditt ikke kommer til å gjøre det, men mine har dessverre blitt til tross for at det er noen år siden. Fikk du skrope etterpå? Anonymous poster hash: 3c88a...c8e
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #17 Skrevet 30. april 2015 Dette visste jeg ikke! Jeg som er livredd kniv og sy etter på, ser nå en mulighet til å få fjernet mine om en kan ta de med laser, Så kjekt! Men hvordan foregår dette? Tar det lang tid? Vondt? Mine er i nedre del av nakken, så bryr meg ikke om søkk, men har da mulighet å gå med utringa jumper og hestehale Anonymous poster hash: 6e153...ccf Det går veldig fort. Du får lokalbedøvelse, også blir flekken fjernet med laser, tar et par sekunder. Gjør ikke vondt i etterkant, kan prikke litt der hvor flekken var. Prosessen gikk fort og er ikke noe å grue seg til, men nå har jeg fått søkk i huden, som ser verre ut enn flekken, men det er kun tre dager siden jeg fjernet den, så håper søkket blir borte, men det ser stygt ut nå. Hvis føflekken er i nakken, hadde jeg ikke vært i tvil om å fjerne den med laser, det gir jo mindre arr og er ikke i ansiktet, men hvis føflekken er utstikkende, må den nok fjernes kirurgisk. Anonymous poster hash: 3c88a...c8e
Gjest Sunhands Skrevet 30. april 2015 #18 Skrevet 30. april 2015 Vil ikke si at laser nødvendigvis gir mindre arr. Jeg fikk slikt søkk. Venninnen min som fjernet med kniv fikk bare en tynn, hvit strek. Jeg ville valgt kniv. Har fjernet flere med laser, og angrer som en hund.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #19 Skrevet 30. april 2015 Vil ikke si at laser nødvendigvis gir mindre arr. Jeg fikk slikt søkk. Venninnen min som fjernet med kniv fikk bare en tynn, hvit strek. Jeg ville valgt kniv. Har fjernet flere med laser, og angrer som en hund. Grunnen til at jeg valgte laser, er jo på grunn av at det gir mindre arr, men hvis dette søkket ikke forsvinner, så vil jeg si det kan gi like stygt arr som å fjerne det kirurgisk. For jeg har fjernet en føflekk med kirurgi, og da ble arret slik som på det bildet. Føflekken som jeg fjernet var ganske liten, men dette "søkket" ble større. Håper virkelig at det blir bedre. Anonymous poster hash: 3c88a...c8e
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #20 Skrevet 30. april 2015 Vil ikke si at laser nødvendigvis gir mindre arr. Jeg fikk slikt søkk. Venninnen min som fjernet med kniv fikk bare en tynn, hvit strek. Jeg ville valgt kniv. Har fjernet flere med laser, og angrer som en hund. Var føflekken din større søkket? Og, fikk du skorpe? Det har nemlig ikke jeg fått. Anonymous poster hash: 3c88a...c8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå