AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Hei! Jeg vet ikke om dette er riktig sted å poste dette, men jeg er 17 år (fyller 18 i år), og jeg mottok selvangivelse og jeg har heller ingen inntekt. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor jeg har fått denne, og jeg kjenner ingen andre under 18 som har fått dette? Noen som vet? Anonymous poster hash: 1dc25...14f
Nasse1 Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Hva står det på selvangivelsen din da? Regner da med om man fo eksempel begynner å jobbe som 15 åring, så får man selvangivelse som alle andre lønnsmottakere. Får du noe støtte kanskje ifb skole?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Hva står det på selvangivelsen din da? Regner da med om man fo eksempel begynner å jobbe som 15 åring, så får man selvangivelse som alle andre lønnsmottakere. Får du noe støtte kanskje ifb skole? Jeg har aldri jobbet, den eneste støtten jeg får er utstyrstipendet fra lånekassen som alle elever på vgs får Jeg har en konto med en del penger på som er penger mamma og pappa setter over men ikke mer enn det... Anonymous poster hash: 1dc25...14f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Jeg fikk selvangivelse da jeg begynte i jobbe i butikk som 15-åring. Det kan vel være nok at du har fått et gavekort for en spørreundersøkelse, til og med, eller kanskje et stipend på VGS. Jeg vet ikke akkurat hvor grensen går, men det er alle mulige slags ting som kan utløse at du får en selvangivelse. Du kan i hvert fall trøste deg med at du ikke har noe å bekymre deg for eller stresse med. Du kan godt kaste en blikk på den for sikkerhets skyld, men man trenger ikke røre selvangivelsen eller sende inn noe som helst med mindre man har noen endringer å gjøre. Du trenger ikke levere eller noe som helst annet så lenge du ikke skal gjøre endringer Anonymous poster hash: ea1bf...316 1
GlitterGlitter Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Jeg fikk selvangivelse da jeg begynte i jobbe i butikk som 15-åring. Det kan vel være nok at du har fått et gavekort for en spørreundersøkelse, til og med, eller kanskje et stipend på VGS. Jeg vet ikke akkurat hvor grensen går, men det er alle mulige slags ting som kan utløse at du får en selvangivelse. Du kan i hvert fall trøste deg med at du ikke har noe å bekymre deg for eller stresse med. Du kan godt kaste en blikk på den for sikkerhets skyld, men man trenger ikke røre selvangivelsen eller sende inn noe som helst med mindre man har noen endringer å gjøre. Du trenger ikke levere eller noe som helst annet så lenge du ikke skal gjøre endringer Anonymous poster hash: ea1bf...316 Å okei det var betryggende å høre ! Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Har du konto, så er det forklaringen, selv om du ikke har tilgang til kontoen, så står den i ditt navn?Anonymous poster hash: de878...650 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #7 Skrevet 29. april 2015 Å okei det var betryggende å høre ! Tusen takk! Bare hyggelig. Tro meg, jeg lurte på det samme da jeg var 15 og plutselig fikk en melding fra skattemyndighetene. For vanlige arbeidstakere med ektefeller og barn og boliglån og firmabiler og alt mulig kan det være litt jobb med selvangivelsen, men ikke for deg som 17-åring uten arbeidsinntekt. Som sagt, det er klart det egentlig er en god idé å dobbeltsjekke den, men det er nok bare at et eller annet småplukk har utløst at du også får selvangivelse. Du har nok noen år igjen før du sitter med permer og skriver skattefradrag siste dagen før selvangivelsen leveres Anonymous poster hash: ea1bf...316
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #8 Skrevet 29. april 2015 Har du formue? Anonymous poster hash: ba748...e7f 1
Nasse1 Skrevet 29. april 2015 #9 Skrevet 29. april 2015 Jeg har aldri jobbet, den eneste støtten jeg får er utstyrstipendet fra lånekassen som alle elever på vgs får Jeg har en konto med en del penger på som er penger mamma og pappa setter over men ikke mer enn det... Anonymous poster hash: 1dc25...14f Jeg har aldri jobbet, den eneste støtten jeg får er utstyrstipendet fra lånekassen som alle elever på vgs får Jeg har en konto med en del penger på som er penger mamma og pappa setter over men ikke mer enn det... Anonymous poster hash: 1dc25...14f Da er det nok innskuddet ditt som har ført til at du får selvangivelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå