Gå til innhold

Hva passer til fisk?

Anbefalte innlegg

Gjest Omorosa
Skrevet

Jeg har tenkt å begynne å leve sunnere og bl.a spise mer fisk! Fisk er jeg meget glad i men alltid når jeg spiser fisk har jeg poteter til. Jeg vil gjerne kutte ned på karbohydratene og det er poteter stappfulle av. Hva mer tilbehør passer bra til fisk? Ris høres litt godt ut men har aldri prøvd, men ris inneholder jo også meget med karbohydrater. Hva kan jeg bruke som tilbehør da? Og hva med lavkarbohydratholdige sauser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brokkoli? Og masse salat kanskje? Jeg er ikke helt inni denne Fedon-filosofien, så det kan være jeg bommer på disse karbohydratene. Men jeg synes i hvert fall kokt brokkoli er godt til feks laks. En salat med tomater, agurk, avokado (konge til fisk!) pinjekjerner og isberg e.l., samt litt balsamico er også friskt til fisk.

Skrevet

Jeg er veldig glad i laks, og pleier å spise det sammen med spinat, soyasaus og sesamfrø.

Poteter kan jo godt sløyfes til fordel for andre grønnsaker, om du foretrekker det.

Skrevet

Her er noen av mine favorittfiskesammensetninger;

Ovnsstekte laksefileter/laksekoteletter til fersk spinatpasta (sånn du kjøper i pakke i ferskvaredisken fra Fjordland vettu) og masse hjemmelaget pesto.

Sprøstekt småørret til couscous, iblandet ferske grønnsaker og kanskje en rømmedressing.

Feskkokt torsk til hjemmelaget hvitløksmandelpotetstappe er FANTASTISK godt. Jeg bruker også gammeldags flatbrød og gjerne sprøstekt bacon til.

Fiskepinner til ris og en frisk salat er slett ikke verst.

Lykke til - fisk er NAM! :ler:

Skrevet

Fennikkel og reddiksalat ala jamie

2 deler fennikkel i tynne skiver

1 del reddik også i tynne skiver.

Dressing

2 ss sitron eller limejuice

1/2 ss sennep

4 ss god olivenolje

litt salt og pepper.

Røres godt sammen og blandes med salaten.

Nydelig til kokt og stekt fisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...