AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Hei når man er russ er det sånn at man er nødt til å være med på dåp og få navn på russelua? !Anonymous poster hash: 593dd...35f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Man må ikke. Noen steder blir man ikke døpt før 16. mai uanseyy Anonymous poster hash: ba048...eb7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Man må ikke. Noen steder blir man ikke døpt før 16. mai uanseyy Anonymous poster hash: ba048...eb7 her i trondheim blir man døpt før mai http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Anonymous poster hash: 593dd...35f
julie90 Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Vi skrev på vårt eget navn vi, før dåpen (i midten av april). Trengte ikke å være der for å få navn
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Nei, du må ingenting. Er russ uansett Anonymous poster hash: f1754...fb8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Det er vanskelig å gi noe skikkelig svar, for det er så forskjellig. Noen steder er russedåpen et av de store høydepunktene i russetiden, andre steder (som der jeg var russ, en skole på Oslo vest) var det overhodet ikke en greie noen tenkte over. Så hvis du spør her inne kan du få alle mulige svar som kanskje ikke stemmer for deg, siden vi her inne har gått på hundrevis av forskjellige skoler på hundrevis av forskjellige steder. Dette varierer veldig fra sted til sted. Du er selvsagt russ selv om du ikke deltar på russedåpen, og jeg tviler på at folk egentlig bryr seg noe særlig om du uteblir uansett. Men hvis du er usikker på hva som er vanlig der du bor kan du jo spørre en som gikk et år eller to over deg på skolen din, hvis du har mulighet Anonymous poster hash: e12d3...125 1
Sølvrosen Skrevet 29. april 2015 #7 Skrevet 29. april 2015 I Trondheim er det ikke nødvendig å være med på dåp, men det er uvanlig å være russ uten russenavn på lua. Men, på noen skoler får russen et spesielt kjennetegn på buksa i dåpen (i hvertfall for noen år siden), og det kan være en fordel å være med på dåpen for å vise at du tilhører skolen.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #8 Skrevet 30. april 2015 Nei, jeg var ikke med på noe sånt, var oslo russ og hadde heller ikke noe dåpsnvn på lua men noen klistremerker og et kallenavn jeg hadde brukt noen år før. Var ikke noe press på å måtte ha russedåpsnavn lix... Anonymous poster hash: cce01...0fc
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #9 Skrevet 30. april 2015 Såvidt jeg kan huske er det ikke helt unormalt å miste lua i løpet av russetida uansett. Eller å la være å bruke den. Altså er det ikke noe enormt behov for at det er skrevet noe som helst på den heller. Anonymous poster hash: f4ae5...279
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #10 Skrevet 30. april 2015 Jeg var syk i russedåpen og er derfor ikke døpt. Er med på alle arrangement som vanlig og har ikke fått kallenavn. Anonymous poster hash: 8f56f...42c
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #11 Skrevet 30. april 2015 Jeg var syk i russedåpen og er derfor ikke døpt. Er med på alle arrangement som vanlig og har ikke fått kallenavn. Anonymous poster hash: 8f56f...42c Må også si at jeg har russelue, men har ikke noe navn på den. Det er jo sånn dekoreringsgreier på den så er ikke plass til å skrive noe uansett. Anonymous poster hash: 8f56f...42c
Gjest Honeyblossom Skrevet 30. april 2015 #12 Skrevet 30. april 2015 Nei. Jeg var russ for 2 år siden og var ikke med på dåpen.
Ullpledd Skrevet 30. april 2015 #13 Skrevet 30. april 2015 Jeg ser ikke poenget med dåpen. Navnet kan man skrive på selv, og ølen over hodet(slik det er her jeg bor) kan jeg fint klare meg uten.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #14 Skrevet 30. april 2015 Jeg ser ikke poenget med dåpen. Navnet kan man skrive på selv, og ølen over hodet(slik det er her jeg bor) kan jeg fint klare meg uten. Her er det å kysse en død gris. Når alle kliner spyttet sitt ut over det, er det ikke rart at folk blir smittet av hjernehinnebetennelse osv. Lurt å være forsiktig med slikt. Anonymous poster hash: 8f56f...42c 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #15 Skrevet 30. april 2015 Her er det å kysse en død gris. Når alle kliner spyttet sitt ut over det, er det ikke rart at folk blir smittet av hjernehinnebetennelse osv. Lurt å være forsiktig med slikt. Anonymous poster hash: 8f56f...42c Hvor er du fra? HAr samme greia her Anonymous poster hash: f1754...fb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå