AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Eg har 700 000 på bok, og ei årleg inntekt på 450 000. Ingen andre lån. Skal ta ein prat med banken før å høyre kva eg kan låne i bustadlån. Eg leiger leilighet no, i ein by eg nettopp har flytta til. Funne ut at eg trivs her, og ynskjer veldig å eige ein liten heim. Nokon som har den minste peil på kva eg kanskje kan få låne? Takk for alle tankar! Anonymous poster hash: 50ecf...464
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Bruk en lånekalkulator på nettet. Det gjorde jeg og det var veldig enkelt Anonymous poster hash: 8bd05...ec8
Mr.Student1992 Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Eg har 700 000 på bok, og ei årleg inntekt på 450 000. Ingen andre lån. Skal ta ein prat med banken før å høyre kva eg kan låne i bustadlån. Eg leiger leilighet no, i ein by eg nettopp har flytta til. Funne ut at eg trivs her, og ynskjer veldig å eige ein liten heim. Nokon som har den minste peil på kva eg kanskje kan få låne? Takk for alle tankar! Anonymous poster hash: 50ecf...464 Med 700.000,- i egenkapital og 450.000,- i årslønn, vil jeg tro et lån på minst 1.900.000,- vil være innen rekkevidde. (Her tar jeg forbehold om ingen annen gjeld, ingen barn, ingen bil, fast jobb og lignende)
Mr.Student1992 Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Bruk en lånekalkulator på nettet. Det gjorde jeg og det var veldig enkelt Anonymous poster hash: 8bd05...ec8 Erfaringen min tilsier at disse lånekalkulatorene dessverre sjeldent stemmer med hva de ulike saksbehandlere velger å faktisk gi i tilbud hva gjelder boliglån hos de respektive banker.
Gjest Bud Skrevet 30. april 2015 #5 Skrevet 30. april 2015 Erfaringen min tilsier at disse lånekalkulatorene dessverre sjeldent stemmer med hva de ulike saksbehandlere velger å faktisk gi i tilbud hva gjelder boliglån hos de respektive banker. Fortell litt om erfaringsgrunnlaget ditt for en sånn påstand.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #6 Skrevet 30. april 2015 Eg har 700 000 på bok, og ei årleg inntekt på 450 000. Ingen andre lån. Skal ta ein prat med banken før å høyre kva eg kan låne i bustadlån. Eg leiger leilighet no, i ein by eg nettopp har flytta til. Funne ut at eg trivs her, og ynskjer veldig å eige ein liten heim. Nokon som har den minste peil på kva eg kanskje kan få låne? Takk for alle tankar! Anonymous poster hash: 50ecf...464 1,2 til 2,5 avhengig av bank, den ansatte i banken og resten av din økonomi. Anonymous poster hash: 1a355...efc
Mr.Student1992 Skrevet 30. april 2015 #7 Skrevet 30. april 2015 (endret) Fortell litt om erfaringsgrunnlaget ditt for en sånn påstand. Etterfaringen min bygger på at opptil flere av mine venner og vennepar har benyttet bankenes ulike lånekalkulatorer og i ettertid snakket med saksbehandlere i de samme banker. Saksbehandlerne har i alle de fire tilfellene jeg konkret kjenner til, gitt betydelig høyere beløp i lånesum og det har sin basis i at de potensielle lånekunder har hatt en økonomi som i følge bankens rådgivere tilsier at dem fint kan betjene lån langt høyere enn hva lånekalkulatorene indikerer. Så for meg, har dette bidratt til et bilde hvor jeg vil ta lånekalkulatorene med "en stor klype salt". Edit; jeg har for øvrig også lest om lignende tilfeller på ulike forum, som også inkluderer Kvinneguiden. Endret 30. april 2015 av Mr.Student1992
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Vil anta ca 2000000 +/- 50000. Forutsatt at du ikke har barn, bil eller annet lån. Lånekalkulator på nett gir et bilde av hva du kan få i lån. Når man søker i banken kan man ende med et tilbud på mer eller mindre. Dette fordi saksbehandler tar hensyn til den aktuelle situasjonen. Lever du f.eks. veldig rimelig og kan vise til dette over tid kan tilbudet bli høyere, og motsatt selvfølgelig.Anonymous poster hash: 4dae7...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå