AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Hei! Jeg har et par spørsmål ang trening og kosthold som jeg håper dere kan svare på Jeg startet i forrige uke med styrketrening. Har tidligere nesten utelukkende trent kardio, men ser at det ikke ga meg de resulatene jeg ønsket i det lange løp. Ønsker å gå ned i fettprosent og få mer definerte muskler. Jeg har begynt å trene tung styrke annenhver dag (blir 3 dager en uke, 4 dager den neste, 3 dager neste, osv). De ukene jeg trener tre ganger styrke, så kjører jeg helkroppsprogram og de ukene med fire treningsdager deler jeg opp i over og underkropp de to første dagene og helkropp de to siste. Høres det greit ut? Nå lurer jeg på om det er greit om jeg legger inn en kardioøkt eller to i løpet av uken? Pleier da å løpe/gå lange turer i skogen eller kjøre en intervalløkt. Fordeler/ulemper med dette når målet er å gå ned i fettprosent? Prøver å spise mye proteiner (tar proteinshake om det skulle være mangel i kostholdet), omega 3 og ligge i overskudd på kcal. Nå har jeg lest meg opp og mente på diverse sider ang kosthold, og har hengt meg litt opp i det med fett og karbohydrater. Er det riktig at de som vil ned i fettprosent bør fokusere på mer fett i forhold til karbs? Og når på døgnet/i forhold til trening blir det riktig å spise mest av dette? Jeg er altså en jente på 23 år, 170 cm høy og 75 kg tung. Takker så mye for svar og innspill! Anonymous poster hash: 06576...eae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå