AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Hei! Hva slags antrekk synes dere passer til hestehale? Dette er nok et banalt spørsmål for mange av dere, men jeg har ofte unngått å gå med hestehale da jeg har følt at jeg ikke har kledd å ha håret helt bort fra ansiktet (muligens på grunn av tidligere komplekser). Jeg har sjokoladebrunt, slett hår til midjen. Jeg bølger det gjerne ofte. Jeg har en klassisk klesstil og er opptatt av å kle meg fint (jeg går ofte i skjørt og kjoler), men jeg synes ofte at hestehaler kan se litt "lettvint" ut. Jeg er 20 år. Som skrevet er nok dette et temmelig merkelig spørsmål å stille, men jeg håper på seriøse svar. Jeg vet at flere av dere er også flinke til å legge ut bildeeksempler, så dette hadde jeg også vært veldig takknemlig for. Jeg har forresten ikke noen smykker eller øredobber her jeg bor akkurat nå. Anonymous poster hash: 6f701...a59
BlendaSensitive Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 YouTube har mange forslag til hvordan piffe opp hestehale. Søk på ponytail! Søk på Google på ponytail for bilder.
Berit Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Hestehale går da til alt. Kan godt være mange synes at hestehale er litt casual = avslappende, men kul stil. Men jeg synes det også går til mer stilfullt pent i tillegg. Kommer an på hvordan du setter håret opp, stilfullt og stramt, tilfeldig og litt "rotete", fint og litt løst osv
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Hestehale går da til alt. Kan godt være mange synes at hestehale er litt casual = avslappende, men kul stil. Men jeg synes det også går til mer stilfullt pent i tillegg. Kommer an på hvordan du setter håret opp, stilfullt og stramt, tilfeldig og litt "rotete", fint og litt løst osv Håret mitt er veldig glatt og hårstråene er fine. Det vil si at det ikke blir særlig pent dersom jeg setter det opp tilfeldig, rotete eller løst. Det er synd da slike frisyrer ofte er veldig pene og gir en mer casual look. Ettersom jeg går med skjørt og kjoler til vanlig synes jeg gjerne det kan se for litt pyntete ut (for en forelesning) enn det jeg har lyst til å se ut (med mine hestehaler). Flere antrekk synes jeg også er penere med løst hår. Når jeg har håret i hestehale er det enten helt slett eller bølgete/krøllete i høy hestehale. Jeg har sett litt på youtube og fått litt tips der til hvordan jeg kan gjøre hestehalen litt mer gjennomført. Nå får jeg bare rote litt i skapet og se om det er noe her, annet enn det jeg har brukt før, som kan komme til nytte. Anonymous poster hash: 6f701...a59
Berit Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 (endret) Håret mitt er veldig glatt og hårstråene er fine. Det vil si at det ikke blir særlig pent dersom jeg setter det opp tilfeldig, rotete eller løst. Det er synd da slike frisyrer ofte er veldig pene og gir en mer casual look. Ettersom jeg går med skjørt og kjoler til vanlig synes jeg gjerne det kan se for litt pyntete ut (for en forelesning) enn det jeg har lyst til å se ut (med mine hestehaler). Flere antrekk synes jeg også er penere med løst hår. Når jeg har håret i hestehale er det enten helt slett eller bølgete/krøllete i høy hestehale. Jeg har sett litt på youtube og fått litt tips der til hvordan jeg kan gjøre hestehalen litt mer gjennomført. Nå får jeg bare rote litt i skapet og se om det er noe her, annet enn det jeg har brukt før, som kan komme til nytte. Anonymous poster hash: 6f701...a59 Selvom du har glatt og fint hår kan du godt sette det mykt opp. Ikke gre det altfor mye og glatt det. Ikke stryk alt glatt bakover, men la det litt falle til den ene siden før du setter alt sammen opp. Det kan også være fint å tvinne noen hårstrå, lag noen få bunter hvor du tvinner og slipper dem så de ruller litt løst ut igjen. Så samler du alt like etter. Da blir ikke alt så "sleiket" bakover. Type hårstrikk er også veldig avgjørende for utseende og helheten. Jeg synes Blax sine er definitivt de beste og fineste. Skal se om jeg finner link http://www.coverbrands.no/blax-harstrikk-brun-8-stk?gclid=CPKv9f6AnMUCFaULcwodxV4AsA Endret 29. april 2015 av Berit
Trampe23 Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 Håret mitt er veldig glatt og hårstråene er fine. Det vil si at det ikke blir særlig pent dersom jeg setter det opp tilfeldig, rotete eller løst. Det er synd da slike frisyrer ofte er veldig pene og gir en mer casual look. Ettersom jeg går med skjørt og kjoler til vanlig synes jeg gjerne det kan se for litt pyntete ut (for en forelesning) enn det jeg har lyst til å se ut (med mine hestehaler). Flere antrekk synes jeg også er penere med løst hår. Når jeg har håret i hestehale er det enten helt slett eller bølgete/krøllete i høy hestehale. Jeg har sett litt på youtube og fått litt tips der til hvordan jeg kan gjøre hestehalen litt mer gjennomført. Nå får jeg bare rote litt i skapet og se om det er noe her, annet enn det jeg har brukt før, som kan komme til nytte. Anonymous poster hash: 6f701...a59 Hestehalen til Kim Kardashian er kjent for å være for de pent kledde.
sunflower Skrevet 13. mai 2015 #8 Skrevet 13. mai 2015 Jeg synes oppsatt hår er penest til skjorter og høyhalsede topper/gensere. Men det er fordi det er det jeg selv kler – jeg har jo ingen garanti for at det er det som kler deg
Alethia Skrevet 13. mai 2015 #9 Skrevet 13. mai 2015 Noen som i samme slengen har noen tips til hvordan man lager en litt "rotete" og casual hestehale, med volum på toppen?
Kvist Skrevet 14. mai 2015 #10 Skrevet 14. mai 2015 Noen som i samme slengen har noen tips til hvordan man lager en litt "rotete" og casual hestehale, med volum på toppen? Jeg pleier å lage en hestehale av mesteparten av håret først, lager en rufsete "skill" fra øre til øre og setter det bakerste opp i en strikk, så fletter, tuperer, tvinner eller rufser jeg håret fram mot ansiktet og trekker det lett bakover før jeg fester i hestehalen. Jeg har tykt, langt og tungt hår, så det er eneste måten jeg unngår at hestehalen trekkes bakover og at alt blir flatt på toppen.
Gjest Blondie65 Skrevet 14. mai 2015 #11 Skrevet 14. mai 2015 Jeg har samme hårtype som deg - bare blondt hår. Jeg synes også hestehale passer til alt og jeg synes dette f,eks er langt mindre pyntet enn dersom håret er i en knute eller en flette. For å få til en noe mer "løs" versjon er du avhengig av hårlakk. Og her er det virkelig bare Elnett som duger.
peppermyntete Skrevet 14. mai 2015 #12 Skrevet 14. mai 2015 Jeg har glatt hår med fine hårstrå og jeg bruker hestehale til alt! Setter gjerne i strikk, spenner eller sløyfer for å pynte litt ekstra, eller krøller hestehalen. Med to- eller tredagershår med tørrsjampo i kan jeg til og med få til sånn "tilfeldig rufsete" som alle kjører nå om dagen!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #13 Skrevet 15. mai 2015 Takk for svar, dere! Det er nok bare jeg som er vant med at håret skjuler ansiktet litt og deler av overdelen. Anonymous poster hash: 6f701...a59
Jolene Skrevet 15. mai 2015 #14 Skrevet 15. mai 2015 Jeg har samme hårtype som deg - bare blondt hår. Jeg synes også hestehale passer til alt og jeg synes dette f,eks er langt mindre pyntet enn dersom håret er i en knute eller en flette. For å få til en noe mer "løs" versjon er du avhengig av hårlakk. Og her er det virkelig bare Elnett som duger. Elnett har dessuten kommet med en som er genial til frisyrer som inkluderer hestehale
Trampe23 Skrevet 18. mai 2015 #15 Skrevet 18. mai 2015 Jeg klarte å huke av på at jeg vil ha epostvarsling for svar. Vet noen hvordan jeg angrer ? 😂 vil ikke ha varsler på epost
Gjest Blondie65 Skrevet 19. mai 2015 #16 Skrevet 19. mai 2015 Jeg klarte å huke av på at jeg vil ha epostvarsling for svar. Vet noen hvordan jeg angrer ? vil ikke ha varsler på epost Sjekk i kontrollpanelet ditt. Klikk på brukernavnet ditt så kommer du dit.
Trampe23 Skrevet 19. mai 2015 #17 Skrevet 19. mai 2015 Sjekk i kontrollpanelet ditt. Klikk på brukernavnet ditt så kommer du dit. Hmm, jeg skjønner ikke. Da jeg trykket på Brukernavnet, kom profilinformasjonen min opp, og nederst kunne jeg trykke meg til innleggene jeg har vært aktiv på, men ser ikke hvor jeg kan huke bort e-postvarslinger.
Trampe23 Skrevet 19. mai 2015 #18 Skrevet 19. mai 2015 Sjekk i kontrollpanelet ditt. Klikk på brukernavnet ditt så kommer du dit. Jeg logget meg på pcen nå, tror jeg fikk ordnet det 😊 takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå