Gå til innhold

Deltidsansatt, ferie, oppsigelsestid, etc

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber en bitteliten stilling i en butikk i dag (1 vakt på en uke, 3 vakter på annen uke). Jeg sa opp jobben grunnet flytting for en måned siden og har to mnd igjen av oppsigelsestiden min (ut juni).

Jeg begynte å snakke med sjefen om ferieplanene mine (to uker i juni) i januar men han var alltid for travel til å ta det til seg. Først for en mnd siden skrev han ned datoene mine.

Nå er det usikkert om jeg i det hele tatt får ferie før jeg slutter, ettersom han ikke har lagt noen innsats i å finne ekstrahjelp til ferien og sendte nettopp ut en fellesmelding om at alle skal jobbe sine vakter fremover/ingen får hjelp av ham til å få fri.

Jeg har ikke mulighet til å ta ferie verken før eller etter disse datoene og det er mye mer jobb i den perioden, så det vil ikke være enklere for ham heller.

Jeg kan ikke feriere etter oppsigelsestiden da jeg starter i ny jobb.

Har jeg egentlig noen rettigheter overhode eller må jeg bare finne meg i at det ikke blir ferie?

Anonymous poster hash: 24fb4...062

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke kreve å avvikle ferie i oppdagelsestiden, men du vil ha krav på ferie i din nye jobb.

Skrevet

Du kan ikke kreve noe så lenge det er tid til å avvikle hovedferieperioden (minst tre uker sammenhengende innen september) etter oppsigelsestidens utløp. Det vil det være tid til her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...