AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Jeg jobber en bitteliten stilling i en butikk i dag (1 vakt på en uke, 3 vakter på annen uke). Jeg sa opp jobben grunnet flytting for en måned siden og har to mnd igjen av oppsigelsestiden min (ut juni). Jeg begynte å snakke med sjefen om ferieplanene mine (to uker i juni) i januar men han var alltid for travel til å ta det til seg. Først for en mnd siden skrev han ned datoene mine. Nå er det usikkert om jeg i det hele tatt får ferie før jeg slutter, ettersom han ikke har lagt noen innsats i å finne ekstrahjelp til ferien og sendte nettopp ut en fellesmelding om at alle skal jobbe sine vakter fremover/ingen får hjelp av ham til å få fri. Jeg har ikke mulighet til å ta ferie verken før eller etter disse datoene og det er mye mer jobb i den perioden, så det vil ikke være enklere for ham heller. Jeg kan ikke feriere etter oppsigelsestiden da jeg starter i ny jobb. Har jeg egentlig noen rettigheter overhode eller må jeg bare finne meg i at det ikke blir ferie?Anonymous poster hash: 24fb4...062
Gjest Nori Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Du kan ikke kreve å avvikle ferie i oppdagelsestiden, men du vil ha krav på ferie i din nye jobb.
Glitnir Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Du kan ikke kreve noe så lenge det er tid til å avvikle hovedferieperioden (minst tre uker sammenhengende innen september) etter oppsigelsestidens utløp. Det vil det være tid til her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå