Gå til innhold

Mensen cravings

Anbefalte innlegg

Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Hvorfor er det slik at man får lyst på sjokolade og yoghurtnøtter når man har mensen?
Bruker kroppen mer energi eller er det andre grunner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men jeg er alltid så sulten uken før mensen kommer. Kan ete middag 2 ganger...

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg merker ingen forskjell, men det er nok hormonelt.

Gjest The damned
Skrevet (endret)

Jeg merker det ja. Får et voldsomt sug etter sjokolade og da lar gir jeg meg lov til å spise sjokolade :)

Men jeg merker det generelt på kroppen. Før blir jeg sur og får cravings i noen dager, og under blir all trening ekstra tung i noen dager og jeg har smerter og føler meg generelt jævlig.

Edit: Ja, glemte å svare på spørsmålet, men jeg trodde det var hormoner. Det er vel derfor man er så sur også :)

Endret av The damned
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker ingen forskjell, men det er nok hormonelt.

Du har jo ikke hatt mensen på mange måneder nå :fnise:

Men ja, det er pga hormoner. Jeg får alltid større matlyst noen dager før, men under og etter er det som vanlig.

Anonymous poster hash: 6684a...6f1

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Du har jo ikke hatt mensen på mange måneder nå :fnise:

Men ja, det er pga hormoner. Jeg får alltid større matlyst noen dager før, men under og etter er det som vanlig.

Anonymous poster hash: 6684a...6f1

Nei, men har da hatt mensen og vet hvordan jeg har det når det oppstår :P

Skrevet

Fikk mensen i dag og det første jeg gjorde var å kjøpe sjokoalde :fnise:

Skrevet

Jeg får faktisk ikke lyst på sjokolade, men all kaffe smaker herk. Vanligvis er jeg veldig glad i kaffe.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, men jeg er alltid så sulten uken før mensen kommer. Kan ete middag 2 ganger...

Samme her! Er nesten konstant sulten uken før.. særlig med mye trening i tillegg. Superirriterende!

Anonymous poster hash: 2f543...294

Skrevet

Samme her! Er nesten konstant sulten uken før.. særlig med mye trening i tillegg. Superirriterende!

Anonymous poster hash: 2f543...294

Du, jeg åt middag nr 2 for en time siden og sitter nu og funderer på om jeg skal gå å bestille pizza. :plystre:

Skrevet

Jeg får cravings på alt mulig jeg...
Ofte sjokolade og is.
Men forrige gang knasket jeg i meg sylteagurker...Og jeg HATER sylteagurker :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Har det også sånn. Men At det "er hormoner" er jo ikke noen forklaring på hvorfor.

Jeg lurer veldig! Trenger kroppen faktisk mer energi eller hva?

Anonymous poster hash: 52c50...475

Skrevet

Aldri hatt. Like mye lyst på godteri uansett dato :fnise:

Hvis det er hormoner, hvorfor er det ikke sånn for alle kvinner?

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt. Like mye lyst på godteri uansett dato :fnise:

Hvis det er hormoner, hvorfor er det ikke sånn for alle kvinner?

Fordi alle ikke har likt hormonnivå, vel... Og det er forskjell på hvordan man reagerer på dem

Anonymous poster hash: 00662...8b6

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen trenger ekstra glukose når du har mensen. Det er derfor mange får sug etter ting med masse karbohydrater, og da helst av den raske sorten, som man finner i sjokolade og is og alt som er godt..

Anonymous poster hash: a10dc...7b7
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen trenger ekstra glukose når du har mensen. Det er derfor mange får sug etter ting med masse karbohydrater, og da helst av den raske sorten, som man finner i sjokolade og is og alt som er godt..

Anonymous poster hash: a10dc...7b7

Men hvorfor trenger den ekstra glukose når den har mensen?

Anonymous poster hash: 52713...8a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...