Gå til innhold

Billig vaskemaskin, hva er et bra merke?


Elle Melle

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har "billig" vaskemaskin (under 4500kr), som har erfaringer å dele?

Jeg trenger ny vaskemaskin, så billig som mulig, og lurer på hvilke merker dere har gode erfaringer med, og hva jeg bør styre unna.

Selvfølgelig skulle jeg helst ha kjøpt et bra merke til en langt høyere pris, men akkurat nå er det dessverre ikke en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venninne av meg har en Elto vaskemaskin som hun er fornøyd med, den kostet så vidt jeg husker rett under 4000 kroner. Ellers har jeg hørt at Zanussi er ok og AEG har innimellom tilbud som ligger på rundt 4000 kroner.

Selv har jeg Miele men det er en toppmodell så jeg vet ikke om det er noe alternativ for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg Miele men det er en toppmodell så jeg vet ikke om det er noe alternativ for deg.

Niks, som jeg sa:

Selvfølgelig skulle jeg helst ha kjøpt et bra merke til en langt høyere pris, men akkurat nå er det dessverre ikke en mulighet.

Hadde jeg hatt muligheten til det, skulle jeg kjøpt en av Baukeneckt(?) sine bedre modeller, men det får bli en gang kjøleskapet ikke holder på og ta kvelden...Nå trenger vi litt ekstra i bakhånd for sikkerhets skyld. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Gorenje (føres av elkjøp). Det er et østeuropeisk merke, men innmaten var ifølge selgeren den samme som et av de store tyske kvalitetsmerkene. Den var så vidt jeg husker rimelig og vi er veldig fornøyd. Den har dessuten 5 års garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me har Whirlpool, aldri hatt noko problem. Men hugs å ikkje kjøpe dei aller, aller billegaste modellane, som berre har 600 omdreiingar på sentrifuga - då må du henge opp nokså våte klede, og det kan bli rått i leil., + ikkje så fine klede... berre eit tips... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyde med vår Whirlpool vaskemaskin.  :-)

Vi og!

Zanussi skal jeg aldri ha mer - den var skikkelig dårlig - AEG er strålende bra og Miele det samme.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Ariston, som Poirot, og er kjempefornøyd. Veldig bra maskin, aldri noe tull og gode vaskeresultater, med laveste energi- og vannforbruk. Vi har oppvaskmaskin fra samme merke, og er like fornøyd med den. Ariston er blandt de rimelige merkene i innkjøp. (3000, tror jeg, for oppvaskmaskina)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi kjøpte også nettopp ariston, med elektronisk display. Den er svært enkel å betjene og stillegående. Har hatt en dyr AEG før (8000kr), og må si at jeg ikke synes det er noe forskjell på dem. Vi kjøpte vår Ariston til 3999 på Lefdal, or 2 uker siden.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste maskiner er vel gode i begynnelsen?

Det er hvor lenge de fungerer uten problemer som skiller gode maskiner fra dårlige synes jeg.

Takk for mange svar!

Vi får se hva som dukker opp på tilbud framover, og så slå til når vi ser noe som virker ok.

(Angrer på at jeg ikke kjøpte Wirlpoolmaskin med 1200 omdr. til 2995,- da jeg hadde sjansen :cry: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe i.i

Valget mitt sto mellom whirlpool og bosch. Whirlpool kosta 500 kr mer enn bosch, men han i butikken anbefalte uten tvil bosch fordi whirlpool fikk enormt mye klager. Når boschen min tar kvelden kjøper jeg AEG (forhåpentligvis ferdig utdannet til den tid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Ariston, har hatt den i snart 4 år og den fungerer kjempefint. Den bråker litt men, det må man vel tåle.. Den kostet l5400,- da jeg kjøpte den, men ser av andre innlegg her at den selges billigere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men han i butikken anbefalte uten tvil bosch fordi whirlpool fikk enormt mye klager.

Oi! Nyttig å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

En annen ting du skal tenke litt på er at du kanskje i løpet av fem år skal ha deg en tørketrommel, og da bør du gå for en maskin med minst 1400 omdreininger. I tillegg er motoren kraftigere og mer robust jo fler omdreininger maskinen har, dvs at den tåler mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du skal tenke litt på er at du kanskje i løpet av fem år skal ha deg en tørketrommel' date=' og da bør du gå for en maskin med minst 1400 omdreininger. I tillegg er motoren kraftigere og mer robust jo fler omdreininger maskinen har, dvs at den tåler mer.[/quote']

Takk for tipset!

Har hatt lyst på 1400, men nå har jeg et godt argument for det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...