Gå til innhold

Care venn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest indiangranny

Hei Dere :)

Nå har jeg meldt meg som Care venn i håp om at det skal bli et lettere liv for de fattige her i verden.Det var ikke dyrt når jeg fikk se hva pengene gikk til og kansje noen kan få et verdig liv.Dere på Kg hiv dere på dere også,det er jo vi som har skylda for at de er fattige.Vi i I- land har har tappet de for U-lendene for ressurser og rikdom.Nå er det på tide at vi gir mye tilbake.Går inn for sletting av ugjelda og vekk med tollgrensene.

[color=red

]hilsen

indianlady

:briller: Nå kan jeg lese uten briller

[

b]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Perser*

heia

jeg har vært fadder for en liten gutt nå 3mnd! (sos barnebyer)

han er vist i fra panama da! og er bare 9år! uffa er flau for at jeg hadde glemt hvor gammel han var og hvor han kom i fra (måtte lese korte de sendte meg! :oops: *uffa dumme fadder mamma*

men men uannset, så det er så flott det de gjør for ungene jeg!

hadde jeg hat masse masse penger så hadde jeg reist ned og hjulpet dem alle sammen!

men vi har tenkt å reise ned å besøke ham engang! så det gleder jeg meg kjempe mye til.

kos og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et SOS-barn i Bolivia. Hun var tre år da jeg "adopterte" henne - nå er hun 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Kjempefint.

Jeg har enda ikke blitt care venn, men så støtter jeg mye annet, f.eks røde kors, som driver mye forebyggende mot barn og unge i Norge, Redd Barna, Amnesty International og WWF.

Alt er en prioriteringssak. Når det gjelder årsaksforholdet i forhold til hvorfor dem er fattige, så føler jeg det blir litt for enkelt å si at det er vi som har skylden sånn direkte. MEN, vi har selvsagt et ansvar. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt fadderbarn igjennom Plan Norge i 3 år. En trivelig måte å hjelpe på.

Først hadde vi en jente fra Togo. Vi fikk brev om at hun døde.

Nå har vi en jente fra India. Spennende med denne kontakten.

Det var etter tv-aksjon vi meldte oss på. Mulig det var for å lette på vår egen samvittighet. Vi vet at vi bidrar med noe og at pengene kommer frem. det koster oss kun 200 pr,mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...