Gå til innhold

Huden min kjennes ut som sandpapir!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så lei av huden min! Er det ikke det ene så er det det andre.. Har vært hos hudpleier. Produktene jeg bruker er anbefalt av hudpleier og kjøpt i salong, men huden føles og kjennes ikke bra ut.. Når jeg tar på huden på kinnene kjennes huden ut som sandpapir. Kjennes knusktørr ut. Når jeg sminker meg blir det alltid flassete mellom øyenbrynene og rundt nesen ved kinnene. Hudpleieren sier jeg har fet og fuktfattig hud.. Kjennes ikke ut som huden får nok fukt? Noen som har en mirakelkur å anbefale? Viktig å legge ved at det ikke skal noe som helst til før huden min blir flammende rød, da den i tillegg er ekstremt sensitiv..

Anonymous poster hash: 3b056...d43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen. Du kan ha en type eksem eller allergi.

Anonymous poster hash: ebcbf...ec7
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen. Du kan ha en type eksem eller allergi. Anonymous poster hash: ebcbf...ec7

Har vært hos hudlege.. :(

Anonymous poster hash: 4921a...bc7

AnonymBruker
Skrevet

Har vært hos hudlege.. :(

Og vedkommende hadde ikke noe å si?

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen form for syre i hudpleien din? Huden min blir ruglete av det, iallefall.

Anonymous poster hash: e57fc...f25
AnonymBruker
Skrevet

Og vedkommende hadde ikke noe å si? Anonymous poster hash: ebcbf...ec7

Kanskje jeg burde dra tilbake. Har ikke vært der i den siste tiden. Jeg gikk på roaccutane før, og var der en gang i mnd i forbindelse med det..

.

Er det noen form for syre i hudpleien din? Huden min blir ruglete av det, iallefall. Anonymous poster hash: e57fc...f25

Ja, fruktsyre.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg burde dra tilbake. Har ikke vært der i den siste tiden. Jeg gikk på roaccutane før, og var der en gang i mnd i forbindelse med det..

.

Ja, fruktsyre.

Jeg ville uten tvil dratt tilbake til hudlege fremfor en hudpleier.

Skrevet

Så lei av huden min! Er det ikke det ene så er det det andre.. Har vært hos hudpleier. Produktene jeg bruker er anbefalt av hudpleier og kjøpt i salong, men huden føles og kjennes ikke bra ut.. Når jeg tar på huden på kinnene kjennes huden ut som sandpapir. Kjennes knusktørr ut. Når jeg sminker meg blir det alltid flassete mellom øyenbrynene og rundt nesen ved kinnene. Hudpleieren sier jeg har fet og fuktfattig hud.. Kjennes ikke ut som huden får nok fukt? Noen som har en mirakelkur å anbefale? Viktig å legge ved at det ikke skal noe som helst til før huden min blir flammende rød, da den i tillegg er ekstremt sensitiv..

Anonymous poster hash: 3b056...d43

Hvilke produkter bruker du?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke produkter bruker du?

Bruker rens fra dermalogica, serum fra Elisabeth Arden pro, peeling fra clinique, fuktighetsmaske fra matis og fuktighetskrem fra bioline.

Skrevet

Bruker rens fra dermalogica, serum fra Elisabeth Arden pro, peeling fra clinique, fuktighetsmaske fra matis og fuktighetskrem fra bioline.

For meg høres det ut som huden din blir irritert og at den reagerer på et eller annet du bruker på den. Kjenner ikke så godt til alle de produktene, så litt vanskelig å si hva det kan være. Tviler dog på at syren er synderen.

AnonymBruker
Skrevet

For meg høres det ut som huden din blir irritert og at den reagerer på et eller annet du bruker på den. Kjenner ikke så godt til alle de produktene, så litt vanskelig å si hva det kan være. Tviler dog på at syren er synderen.

Ja.. :/ Virker som huden trenger noe som beroliger og gir mer fukt

Skrevet

Kanskje jeg burde dra tilbake. Har ikke vært der i den siste tiden. Jeg gikk på roaccutane før, og var der en gang i mnd i forbindels...

Er det lenge siden du sluttet med ISO? Vet bare at det er frarådet å begynne med noen form for syre eller peeling det første halve året hvert fall, og sikkert egentlig det første året. Kanskje du burde fokusert på produkter som roer og gir fukt?

AnonymBruker
Skrevet

Dersom huden er irritert og ute av balanse, er det less i more som gjelder. Ikke ørten forskjellige produkter. Velg milde produkter som har hovedingredienser som gir masse fukt og roer ned huden.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kanskje det kan skyldes vitaminmangel? Isåfall kan det hjelpe å ta en god multivitamin og gjerne litt ekstra sink, men styr unna de billigste alternativene (Solaray er et bra merke). Essensielle fettsyrer er også viktig for huden. I tillegg er det viktig med rikelig med vann. Trening kan også være bra da det påvirker hormonmiljøet i kroppen.

Som andre her er inne på, kan det være en form for allergisk reaksjon. Fungerer magen din bra? Er det enkelte matvarer du reagerer på? Har du et altfor høyt stressnivå? Har du et godt og variert kosthold? Får du i deg grønnsaker hver eneste dag?

Kremer og hudpleie er selvsagt viktig og vil kunne hjelpe, men ofte kan dette være symptombehandling, altså å bare behandle symptomene på et annet, underliggende problem. Viktig å tenke helhetlig og begynne innenfra.

Hvis du stikker innom en helsekostbutikk, så har ofte betjeningen der god kunnskap og livserfaring.

Ønsker deg lykke til og håper du finner ut av det!

Endret av verdenrundt
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er flere år siden.

Har tenkt det samme. Skal prøve med minst mulig en stund.

Tusen takk for godt svar, og gode råd. Ja, magen er fin og jeg spiser variert sunn mat. Jeg har veldig pollenallergi da. Kanskje det kan gi utslag på huden også?

Helsekostbutikk er lurt. Kan spørre om de anbefaler noe som kan hjelpe.

Takk :)

Skrevet
Tusen takk for godt svar, og gode råd. Ja, magen er fin og jeg spiser variert sunn mat. Jeg har veldig pollenallergi da. Kanskje det kan gi utslag på huden også?

Helsekostbutikk er lurt. Kan spørre om de anbefaler noe som kan hjelpe.

Takk :)

Bare hyggelig! Hørt at pollenallergi kan påvirke huden, så det kan være. Spesielt noe å tenke på hvis tørrheten har blitt verre nå i pollensesongen. Kortisonkrem kan kanskje være en mulighet, men det beste hadde nok vært om det kan fikses på en annen måte. Hvis du har brukt Roaccutane, så kan den gi bivirkninger som tørr hud en god stund etter behandlingen.

Det kan forresten også hjelpe å minimere dusjing til bare annenhver dag, og tørke litt veldig forsiktig med håndkle eller bare lufttørke. Fuktighetskrem på hele kroppen etter dusj. Og forsiktig med sola. :)

Gjest Bossa Nova
Skrevet (endret)

Jeg har hatt akkurat det samme problemet som deg, ts. Har prøvd allslags dyre kremer og rutiner fra hudpleier men

Det som funket var:

1. La Roche Posay Toleriane om dagen.

2. Skin Food fra Weleda som nattkrem.

Her er det mest mulig naturlige ingredienser, uten syre og diverse. De er begge beroligende på sensitiv hud og gir plenty av fuktighet.

Endret av Bossa Nova
AnonymBruker
Skrevet

Bare hyggelig! Hørt at pollenallergi kan påvirke huden, så det kan være. Spesielt noe å tenke på hvis tørrheten har blitt verre nå i pollensesongen. Kortisonkrem kan kanskje være en mulighet, men det beste hadde nok vært om det kan fikses på en annen måte. Hvis du har brukt Roaccutane, så kan den gi bivirkninger som tørr hud en god stund etter behandlingen.

Det kan forresten også hjelpe å minimere dusjing til bare annenhver dag, og tørke litt veldig forsiktig med håndkle eller bare lufttørke. Fuktighetskrem på hele kroppen etter dusj. Og forsiktig med sola. :)

Googlet den kremen. Høres veldig sterk ut, får eventuelt høre hva hudlegen tenker om det.

Ja, men nå er det flere år siden, men kan kanskje være litt av grunnen.

Takk for tips. Har lest vann kan tørke ut huden? Ja:) er forsiktig og bruker alltid høy solfaktor i ansiktet når jeg er ute.

Jeg har hatt akkurat det samme problemet som deg, ts. Har prøvd allslags dyre kremer og rutiner fra hudpleier men

Det som funket var:

1. La Roche Posay Toleriane om dagen.

2. Skin Food fra Weleda som nattkrem.

Her er det mest mulig naturlige ingredienser, uten syre og diverse. De er begge beroligende på sensitiv hud og gir plenty av fuktighet.

Tusen takk for link til kremene. Høres ut som det jeg trenger. Huden min er som sagt hypersensitiv. Skal nesten ingenting til før jeg bli illrød i kinnene og kan lett få utbrudd på haken hvis jeg reagerer på produktet. Tror du det går bra med de to kremene likevel? Er så redd for å irritere huden min :(

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Tusen takk for link til kremene. Høres ut som det jeg trenger. Huden min er som sagt hypersensitiv. Skal nesten ingenting til før jeg bli illrød i kinnene og kan lett få utbrudd på haken hvis jeg reagerer på produktet. Tror du det går bra med de to kremene likevel? Er så redd for å irritere huden min :(

Ja, absolutt, spesielt La-Roche Prosay. På Apotek 1 står det om kremen: "Ansiktskremen er spesielt egnet for overfølsom hud. Ansiktskremen beroliger prikkende, sviende og stram hud, samtidig som den gir fuktighet. Inneholder få ingredienser for å redusere risikoen for allergiske reaksjoner. Uten parfyme, alkohol og konserveringsmidler, men med en høy konsentrasjon av La Roche-Posay kildevann som virker beroligende."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...