Gjest Far til 2 Skrevet 25. august 2004 #1 Skrevet 25. august 2004 Det har over tid vært en del diskusjoner mht barn, mødre og fedres muligheter og funksjoner før og etter et samlivsbrudd. Vi vet at foreldrene i dag rent praktisk ikke er likestilt mht funksjon ved samlivsbrudd. Vi vet også at om barn ønsker felles omsorg for å sikre samvær med begge foreldrene kan en av foreldrene nekte dette. Enkelte mener at det er å ivareta barnets beste å nekte barna en slik mulighet. Også lovverket fratar barn en mulighet til felles omsorg. Dette tiltross for at fagfolk, dommere og andre involverte ser at foreldrene er likestilt som omsorgsforeldre. En dommer har altså ikke mulighet til å dømme felles omsorg tiltross for at barna og en av foreldrene ønsker et slikt alernativ. Flertallet vil bli fratatt en slik mulighet om en av foreldrene ønsker å inneha denne rollen alene. Felles omsorg kan altså nektes av et mindretall (20% er nok om det er 3 barn i familien). For 60.000 barn har dagens lovverk i praksis medført at de mer eller mindre har mistet kontakten med samværsforelder. Ofte pga flytting over lengre avstander. Med et økende antall skilsmisser og nye familiekonstelasjoner er det sterke signaler om at disse 60.000 barna vil øke til nærmere 100.000 om noen år. a) Bør vi fortsatt fradømme så mange barn retten til samvær/omsorg med den andre forelderen. B) Og hvis vi bør fortsette med det, hvilken argumentasjon kan brukes for å forsvare løsningen. Far til 2
dreamy Skrevet 25. august 2004 #2 Skrevet 25. august 2004 Jeg synes fortsatt at det må bli opp til de voksne å velge hva som er best for deres barn. At vi prøver å ta hensyn til deres ønsker , men gjør det vi synes er best. Det må være vårt ansvar som voksne og det må vi leve med. Jeg tror ikke at barn alltid vet hva som er best for dem, og ofte har de en annen oppfatning av virkeligheten enn oss.. Jeg synes det er greit at vi har den loven. Det er sørgelig at enkelte ikke greier å bli enige om omsorgen. Men det kan være mange grunner for at delt omsorg ikke alltid er rett.. Jeg har skrevet 10 forskjellige lange svar til dette innlegget, men slettet alle sammen . Håper det er ok med en mening, selv om jeg ikke har svart direkte på spørsmålene dine.. Jeg synes forresten det er på tide at du blir medlem på Kvinneguiden
Gjest Far til 2 Skrevet 25. august 2004 #3 Skrevet 25. august 2004 Jeg synes fortsatt at det må bli opp til de voksne å velge hva som er best for deres barn. At vi prøver å ta hensyn til deres ønsker , men gjør det vi synes er best. Det må være vårt ansvar som voksne og det må vi leve med. Og hvem er "de voksne" ? Er det kun foreldrene som i en svært følsom tid midt under et samlivsbrudd skal vurdere hva som er best for barna ? For meg synes det som om en del foreldre er mer opptatt av å krangle enn å ivareta barnet. Inkluderer "de voksne" også fagfolk ? Og hva med de tilfellene der en av foreldrene "ikke er voksen nok" til å se hvilket ansvar det er å være forelder. Jeg synes det er greit at vi har den loven. Det er sørgelig at enkelte ikke greier å bli enige om omsorgen. Men det kan være mange grunner for at delt omsorg ikke alltid er rett.. Javist. Men hva med de tilfellene det er riktig ? Når flertallet ønsker det. Når begge foreldrene er egnet til omsorgsrollen. Når foreldrene bor nær hverandre. Når "forståsegpåere" mener det er et godt alternativ. Skal vi da fortsatt la politikerene frata barna en slik mulighet ? For det er realitetene i dag. Felles omsorg kan ALDRI bli rett til enhver tid. Men med så personlige vurderinger som vi gjør i den tiden vi krangler om et samlivsbrudd setter jeg altså store spørsmålstegn om foreldrene altid er like egnet til å ta en fornuftig avgjørelser. Jeg ser ikke bort fra at barnets behov blir litt nedvurdert i denne vanskelige tiden. Og når valget er gjort vil en del foreldre forsøke å forsvare sine valg med vikarierende argumenter. Da er vi tilbake til utgangspunktet hvor barnets behov blir av mindre interesse. Jeg har skrevet 10 forskjellige lange svar til dette innlegget, men slettet alle sammen . Håper det er ok med en mening, selv om jeg ikke har svart direkte på spørsmålene dine.. Jeg synes forresten det er på tide at du blir medlem på Kvinneguiden Det er vel ingen tvil om at jeg har noen meninger som ikke tilfredstiller alle. Og noen ønsker meg sikkert dit peppern gror. Desverre er det andre steder jeg ikke får lov å skrive hva jeg synes. Sånn sett er dette fora fint. Innleggene mine slettes ikke selv om det finnes de som er uenige med meg .
Polly Ester Skrevet 25. august 2004 #4 Skrevet 25. august 2004 Jeg synes forresten det er på tide at du blir medlem på Kvinneguiden Det er jeg enig i... Og over til det andre: Voksne må bestemme. Men, det må lages regler og lover rundt dette som ivaretar barnas interesser bedre enn det er i dag. Vet ikke hva som må til for at det skal bli bedre, men det er for sørgelig at det er som det er i dagens samfunn. Barn må få medbestemmelsesrett og høres, men det er fortsatt de voksne som må ta valget. I sommer var sønnen min hos faren sin hele ferien. Han trives veldig bra hos han, og jeg har ingen problemer med at sønnen min veldig gjerne ville være der. Det gikk ikke lang tid før han skrev melding til meg at han ville nok ikke klare å holde ut hele sommerferien. Da hadde jeg sagt ja til å jobbe hele juli og planlagt turer de to første ukene i august, så han måtte bare holde ut. Jeg besøkte han hos faren, men han syns nok det var noe helt annet å være der hver dag mot de helgene han er der ellers. Hadde jeg spurt han før ferien om han hadde hatt lyst til å bo hos pappa framfor mamma hadde han nok sagt ja. Men etterhvert skjønte han at det ikke er like fest å være der mye som de helgene. Han måtte tilogmed spise fisk!!!
Gjest Turi Skrevet 25. august 2004 #5 Skrevet 25. august 2004 Jeg syns felles omsorg burde være utgangspunktet, og at man måtte velge seg bort fra det om det ikke passet. Da måtte man tenkt litt mer gjennom valgene sine. Og så syns jeg de voksne skal bestemme, foreldrene altså, gjerne med rådgivning fra andre voksne, og høre fra barna. Og så syns jeg flere pappaer skal ta opp kampen for å få mer tid med barna sine, i dag er det for mange som bare lar omsorgen gå til mor fordi det "passer slik", "hun er jo ingen dårlig mor", "slik er det jo alltid" o.l. Fri rettshjelp i barnefordelingssaker, kunne jo kanskje være et skritt i den retning?
Tule Skrevet 25. august 2004 #6 Skrevet 25. august 2004 hei jeg syn dette er interresant, først må ha fra at det er lov for rettsvesenet i dag og dømme femti prosent samver så vi kan egentlig også dømme delt omsorg så svaret er egentlig ganske enkelt. Jeg syns at vis en forelder og barna ønsker delt omsorg bør det være mulig og dømme delt omsorg, jeg syns det må gå foran en person, vis foreldrene er likestilte og barna ønskere det er det viktigere, er også litt enig med barneombudet i at barna i støre grad må forlange bosted og det må gå igjennom vis det ikke er klare grunner til at dewtt ikke bør det, det er også slik at grensewn for at barn kan ha inflydelse blir senket til de er sju år det er bra syns jeg. det er også noe som er bra og det er at det har blitt vanskeligere og flytte langt unna det er slik nå at vis man har ingått en samversavtale og en av de vil flytte slik at den må brytes så må den forhandles på nytt før den kan flytte det betyr at den forelderen som har samver må samtykke for at den andre skal kunne flytte. jeg syns at hensynet til barna må komme foran hensynet til de voksne, det er og lettere for en voksen og gå igjennom probblemene med at den ikke fikk flytte som den ville enfor barna, det er lettere for en voksen og takle problemet og søke støtte i venner og trøst. det er viktig og og glede seg over at barna har det gåt en å ver sur for at en ikke har fått det som en ville. det er ille med 60000 tusen banr som ikke får samver med samversforelderen på grunn av flytting eller får samver sjelden fordi avstanden er forstor og man tar mer hensyn til foreldrene en barnet, fordi om som noen var inne på er før at barnet får bedre oppfølling for et problem det har på et nyt sted så kan det ehnde at det setter kontakten med den andre forelderen høyere og da er det viktigere hjelpeaparatet er det samme overalt så forksjellen blir ikke stor sier dette for og vise hva slags argumenter som blir brukt. hensynet til barna må komme fora og det er barne barnet som kan vite hva det føler og følelsene til barnet må komme foran foreldrene, barnas behov må dekkes og det er forledrenes plikt og de må inordne seg etter det når de har gjort det det er og få barn. om det dømmes delt omsorg og det gir for mye ulempe for den ene av foreldrene med hensyn til jobb og boolig kan de reise ny ska etter en stund det er vanskeligere for barnwet og be om og forandre, det kan også hende at de ser litt mer vordan det bør vere med og ha delt omsorg en stund og så kan finne en annen løsning sammen senere, i brudde er det ikke sikkert de tenker ordtlig og da bør retten kunne demme opp for det, hensynet til barna må komme først. så jeg sier alternativ a vi må ta hensyn til banra først :-x hilsen
Tule Skrevet 25. august 2004 #7 Skrevet 25. august 2004 Jeg syns felles omsorg burde være utgangspunktet, og at man måtte velge seg bort fra det om det ikke passet. Da måtte man tenkt litt mer gjennom valgene sine. Og så syns jeg de voksne skal bestemme, foreldrene altså, gjerne med rådgivning fra andre voksne, og høre fra barna. Og så syns jeg flere pappaer skal ta opp kampen for å få mer tid med barna sine, i dag er det for mange som bare lar omsorgen gå til mor fordi det "passer slik", "hun er jo ingen dårlig mor", "slik er det jo alltid" o.l. Fri rettshjelp i barnefordelingssaker, kunne jo kanskje være et skritt i den retning? hei jeg er helt enig med deg når jeg sier at barna bør velge så mener jeg at man skal følge det de sier vis ikke faglige fgrunne sier at man ikke skal det, altså de voksen skal godkjenne det og avgjøre det, jeg tror også at delt omsorg kan være en utsettelse av og avgjøre det til foreldrene kan bli enige jeg tenker også at noen ganger når det krangles for ille så kunne nesten barnevernet fåt hente barnet ti forledrene ble enige vis de krangler så mye at barnet ikke liker noen av dem lengre :-) , altså jeg mener ikke at krangel skal vere grunn for omsorgsovertakelse men at barnevernet kan ha hjemmel for og anbringe barnet på nøytralgrunn, da knakje i barnehjem ikke i en ny familie, og selvsak i saker der barnet er så stort at det kan utale seg og gi samtykke vis det krangles så mye at barnet blir skadd til foreldrene oppfører seg voksne igjen , jeg tenker det kunne bli en kbiv på strupen hilsen
Gjest Turi Skrevet 25. august 2004 #8 Skrevet 25. august 2004 Aldri barnevernet/barnehjem så lenge egne foreldre har omsorgsønske og -evne, mener nå jeg da... Men det er vel egentlig litt på siden av diskusjonen her...
Tule Skrevet 25. august 2004 #9 Skrevet 25. august 2004 Aldri barnevernet/barnehjem så lenge egne foreldre har omsorgsønske og -evne, mener nå jeg da... Men det er vel egentlig litt på siden av diskusjonen her... hei det var ikke sånn jeg mentet det men vis det krangles så mye at det er uutholdelig for barnet altså en siste utvei, de er jo et hjelpe aparat og i siste utvei syns jeg de bør kunne hjelpe barnet hilsen
Gjest agurk Skrevet 25. august 2004 #10 Skrevet 25. august 2004 Så tule du mener at alle som ikke har delt omsorg burde få barna sent i barnehjem? Mener du seriøst at barna har det bedre hos fremmede en hjemme hos en av sine foreldre? Nå blir jeg vel halshugget i dette hyggelige selskap, men jeg er i mot delt omsorg! Jeg synes ikke et barn skal måtte flytte hver helg, måtte ha to hjem og forholde seg til. Den ene uken tilbringe tid sammen med noen søsken og neste uke med noen andre. Jeg mener at et barn bør ha stabilitet og trygghet framfor at foreldre er så egoistiske at de må dele på barnet. Før jeg hadde gått med på delt omsorg hadde heller barnet bodd hos faren dersom han var egnet til det.
Gjest Turi Skrevet 25. august 2004 #11 Skrevet 25. august 2004 (ville bare nevne at delt omsorg ikke trenger å fungere slik du beskriver det Agurk... Vi har 40% for stesønnen min, og han har det iallefall IKKE slik. Men det krever noen ofre fra foreldre/steforeldre selvsagt, å få det best mulig til)
Tule Skrevet 25. august 2004 #12 Skrevet 25. august 2004 Så tule du mener at alle som ikke har delt omsorg burde få barna sent i barnehjem? Mener du seriøst at barna har det bedre hos fremmede en hjemme hos en av sine foreldre? Nå blir jeg vel halshugget i dette hyggelige selskap, men jeg er i mot delt omsorg! Jeg synes ikke et barn skal måtte flytte hver helg, måtte ha to hjem og forholde seg til. Den ene uken tilbringe tid sammen med noen søsken og neste uke med noen andre. Jeg mener at et barn bør ha stabilitet og trygghet framfor at foreldre er så egoistiske at de må dele på barnet. Før jeg hadde gått med på delt omsorg hadde heller barnet bodd hos faren dersom han var egnet til det. hei ikke for og halshugge men det går ikke an og vere i mot delt omsorgs siden det er barn som bor sånn og meer det er helt topp, jeg har snakket med en i hjelpeappratet som iser det er delte meninger om det men vis foreldrene obr med gangavstand eller mindre en femminutters kjøring unna verandre går det bra og det er ikke for slitsomt, før var jeg enig med deg men etter og ha hørt på barn som bor slik og på tv vet jeg at for noen er det den beste løsningen og skjønner det, vis avstanden blir for stor blir det for slitsomt, så lenge noen barn og foreldre syns det er fint må vi godta det, vis barnet har lyst til og bruke like mye tid på begge forledre bør det få det vis bosted og andre ting gjør det. jeg tor det og er bra for noen barn for da har det på en måte sin egen familie og tilhører ingen av foreldrenes nye familie. det med barnevernet syns jeg du kunne lest litt nøyere, jeg mente at vis det krangles så mye at barnet får det traumatisk og vondt av og være hos forledrene og er såstort at det kan samtykke i det så syns jeg barnevernet skal kunne ta det ut av krigsonen ti det er våpenhvile, men vis banret erlite syns jeg det er vnakelig ofg vurdere hva som er best, jeg tror ikke det gjelder mange men jeg har sett noe nbarn som har vert bitre på den ene foreldrene resten avl ivet på grunn av måten den opførte seg i bruddet, i noen brudd er det så mye bitterhet at det er vankelig og både samarbeide og ta hensyn til barnet opp det hele kanskej kan de trenge en pause til de for ordtnet op, dusom har kjent meg fra før du byttet nik vet vel at jeg er skeptisk til barevernet hilsen
Gjest agurk Skrevet 25. august 2004 #13 Skrevet 25. august 2004 (ville bare nevne at delt omsorg ikke trenger å fungere slik du beskriver det Agurk... Vi har 40% for stesønnen min, og han har det iallefall IKKE slik. Men det krever noen ofre fra foreldre/steforeldre selvsagt, å få det best mulig til) Siden dere ikke har det slik hvordan gjør dere det da? Er det da dere foreldre som flytter hver uke?
Tule Skrevet 25. august 2004 #14 Skrevet 25. august 2004 Siden dere ikke har det slik hvordan gjør dere det da? Er det da dere foreldre som flytter hver uke? hei det trenger ikke og vere slik mange barn flytter hver uke og har det helt topp jeg syns du bør se samfunnet litte bedre før du mener sånt du kan ikke bevise det du sier hilsen
Gjest Far til 2 Skrevet 25. august 2004 #15 Skrevet 25. august 2004 Nå blir jeg vel halshugget i dette hyggelige selskap, men jeg er i mot delt omsorg! Jeg synes ikke et barn skal måtte flytte hver helg, måtte ha to hjem og forholde seg til. Nå er det faktisk slik (sett utifra min begrensede erafring i dette fora) at her har en lov å si hva en mener tiltross for at noen ikke er enig. Det er vel også en av styrkene til dette fora. Tilbake til saken: a) Hvem har sagt at barn må flytte hver helg om de tilbys felles omsorg ? Felles omsorg behøver nødvendigvis ikke bety at barna er like mye hos begge foreldrene. Men utifra min definisijon bør det ikke være store avvik. B) Hva er forskjellen på å forholde seg til: 1) mammas bolig og 2) pappas bolig fremfor et alternativ der de forholder seg til 1) mammas bolig og 2) pappas bolig ? Forklar forskjellen. Den ene uken tilbringe tid sammen med noen søsken og neste uke med noen andre. Jeg mener at et barn bør ha stabilitet og trygghet framfor at foreldre er så egoistiske at de må dele på barnet. Før jeg hadde gått med på delt omsorg hadde heller barnet bodd hos faren dersom han var egnet til det. Tilbringer ikke barn litt tid med noen søsken og litt tid med andre også med dagens løsning da ? Hva er egoistisk ved å la barnet få mulighet til felles omsorg. Som jeg har sagt tidligere vil dette ikke passe alle. Da må foreldrene velge alternative løsninger. Men bør vi ha en LOV som forbyr felles omsorg slik som i dag ? At du lar barnet bo hos faren fremfor felles omsorg vil du naturligvis fortsatt få anledning til om lovverket fornyes. For det må ikke være slik som i dag hvor flertallet tvinges til å akseptere en løsning de ikke ønsker. Eller hva mener du ? Far til 2
Gjest agurk Skrevet 25. august 2004 #16 Skrevet 25. august 2004 Jo Tule, det går fint ann å mene det jeg gjør! Jeg står for det jeg sier. Jeg ville aldri latt mitt barn trekkes mellom to hjem. Den dagen sønnen min kommer å sier han vil bo like mye hos begge skal jeg vurdere og bytte mening. Klart dette fungerer for mange barn, men jeg tror også at dette ikke fungerer for noen. Å måtte ha to senger å sove i annenhver uke kunne ikke jeg tenke meg, altså utsetter jeg ikke mitt barn for det! Leste ikke det andre innlegget ditt om barnevernet før jeg skrev, og er til dels enig om at ersom barnet må slites mellom to familer har de det bedre i en stabil familie hos noen som kankjse ikke er foreldre. Og beklageligvis kan jeg ikke huske hva alle mener om alt
Tule Skrevet 25. august 2004 #17 Skrevet 25. august 2004 Så tule du mener at alle som ikke har delt omsorg burde få barna sent i barnehjem? Mener du seriøst at barna har det bedre hos fremmede en hjemme hos en av sine foreldre? Nå blir jeg vel halshugget i dette hyggelige selskap, men jeg er i mot delt omsorg! Jeg synes ikke et barn skal måtte flytte hver helg, måtte ha to hjem og forholde seg til. Den ene uken tilbringe tid sammen med noen søsken og neste uke med noen andre. Jeg mener at et barn bør ha stabilitet og trygghet framfor at foreldre er så egoistiske at de må dele på barnet. Før jeg hadde gått med på delt omsorg hadde heller barnet bodd hos faren dersom han var egnet til det. hei jeg så ikke det siste du sa i sta men det meningne syns jeg er skremmene og ha når en har barn, altså enten skal jeg ha alt eller ingenting, det viser du ike ser far som reel forelder og hjemmet hans ikke om viktig pappa skal bare vere pengepung han, stakkars barn som må opdras med at hjemmet til pappa egentlig ikke er hjemmet dets, va vis noe skjedde med deg og han måtte bo med farne, da villehan lbit utryg håper jeg ikke få barn med noen som har slikemeninger som deg noen gang glad jeg ikke er så egoistisk men jeg er man jeg da, barnet må forholde seg til hjemmet til de foreldrene uansett og da er det like greit at det føler seg hjemme hos begge. bra det ahr gått bra sys du har forstått lite av hva omsorg er hilsen
Tule Skrevet 25. august 2004 #18 Skrevet 25. august 2004 Jo Tule, det går fint ann å mene det jeg gjør! Jeg står for det jeg sier. Jeg ville aldri latt mitt barn trekkes mellom to hjem. Den dagen sønnen min kommer å sier han vil bo like mye hos begge skal jeg vurdere og bytte mening. Klart dette fungerer for mange barn, men jeg tror også at dette ikke fungerer for noen. Å måtte ha to senger å sove i annenhver uke kunne ikke jeg tenke meg, altså utsetter jeg ikke mitt barn for det! Leste ikke det andre innlegget ditt om barnevernet før jeg skrev, og er til dels enig om at ersom barnet må slites mellom to familer har de det bedre i en stabil familie hos noen som kankjse ikke er foreldre. Og beklageligvis kan jeg ikke huske hva alle mener om alt hei altså først ville du heller gitt ham sønne og nå sier du at du ville vurdere det eg syns det er litt vanskelig og ta deg seriøst da, jeg syns du ike kan vere i mot det når du soier at noen har det bra med det da må du vere enig i at det er en god løsning for noen, mange barn har det fint sån litt ille at jeg må irettesette deg ver gang for at du skal inrømme hvordan ting egentlig er hilsen
Gjest agurk Skrevet 25. august 2004 #19 Skrevet 25. august 2004 hei jeg så ikke det siste du sa i sta men det meningne syns jeg er skremmene og ha når en har barn, altså enten skal jeg ha alt eller ingenting, det viser du ike ser far som reel forelder og hjemmet hans ikke om viktig pappa skal bare vere pengepung han, stakkars barn som må opdras med at hjemmet til pappa egentlig ikke er hjemmet dets, va vis noe skjedde med deg og han måtte bo med farne, da villehan lbit utryg håper jeg ikke få barn med noen som har slikemeninger som deg noen gang glad jeg ikke er så egoistisk men jeg er man jeg da, barnet må forholde seg til hjemmet til de foreldrene uansett og da er det like greit at det føler seg hjemme hos begge. bra det ahr gått bra sys du har forstått lite av hva omsorg er hilsen Han viste hva han gikk til før vi fikk barn. Han var fullstendig klar over at jeg er imot delt omsorg, og han var ikke så veldig innstil å ha ett barn alene på heltid så sånn passet det jo godt! Han er en dårlig pengesekk det må jeg få si, han betaler mye mindre i bidrag en han må pga av vi har egen avtale. Så det er et dårlig argument å bruke. Faren har sin sønn annenhver helg, og har fått tilbud om å ha han når han skulle ønske. Dette er en mulighet han enda ikke har brukt i løpet av de to årene. Å bli kjent med begge foreldrene kan man selv om man ikke bor på deling hos dem. Jeg mener at det er foreldrenes egoisme som gjør at de må dele på barna, som sagt heller hadde jeg gitt far omsorgen.
Tule Skrevet 25. august 2004 #20 Skrevet 25. august 2004 Han viste hva han gikk til før vi fikk barn. Han var fullstendig klar over at jeg er imot delt omsorg, og han var ikke så veldig innstil å ha ett barn alene på heltid så sånn passet det jo godt! Han er en dårlig pengesekk det må jeg få si, han betaler mye mindre i bidrag en han må pga av vi har egen avtale. Så det er et dårlig argument å bruke. Faren har sin sønn annenhver helg, og har fått tilbud om å ha han når han skulle ønske. Dette er en mulighet han enda ikke har brukt i løpet av de to årene. Å bli kjent med begge foreldrene kan man selv om man ikke bor på deling hos dem. Jeg mener at det er foreldrenes egoisme som gjør at de må dele på barna, som sagt heller hadde jeg gitt far omsorgen. hei nå må du bestemme deg i sta sier du at du ville ha vurdert det dersom han ba om det, det er mange barn som har det fint med det og det må du tenke på om han skule be om det og ikke va du hadde flt selv, jeg tror det er avstand som betinger det, dere bør bpo nert i samme nabolag slik at hanka ngå mellom dere dersom hanskullespørre om det, når foredre bor så nert tror jeg det er naturlig for barnet og bo hos begge, når du sier at du vet at noen barn har det godt lsik må du og så vere enig i at det er en god løsning for dem, jeg tror det er bedre for et barn og ikke ofrholde seg til bare ne av dem vis de bor nert, jeg tror det er bedre for barnet og vere hos begge da. jeg syns det er mer egoistisk at en foreldder vil ha barnet hele tiden, jeg torr ingen tvinger et barn til og bo slik uten at det vil selv, husk at med en lsik løsning tvinges ikke barnettil og velge mekllom foreldrene og det står i en ser stilling det trenger ikke og vere del av noen av des nye familie, når det gjelder det med barnevernet så mente jeg barnhjem intil foreldrene kunne besteme seg ikke at det skulle måtte forholde seg til en ny familie hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå