Gå til innhold

beste foreldre med barne baren i foster fam..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

noen syns punkt om ufreden i Norge, og om at beste foreldre er ikke noe ressurs i baren vernet.

det står at det er foreldre så avtaler biologisk slekt skal treffe barnet, det er jo greit, barne vernet mener mener at det er ikke barnets behov til ha kontakt med oldeforeldre/besteforeldre , det er dem voksnes behov, men hva skade kan barnet ha av det, dem husker jo kanskje bar en grei snill dame og en kolsslig mann,,, men det er jo dem voksne så skal lære barna opp tvare på verandaer. er da ikke sunt for barn ha kontakt jevnlig med biologisk slekt, er da Sunt blitt tatt vekk den delen biologisk heilt ikke ha kontakt med ikke biologisk som er når biologisk beste forleder er i live.

hvorfor får ikke beste forelder feire jul med baren barna,

i et beste forelder ikke komme på besøk nært jul en gang hos foster forelder, ka kan vare gale i få låv være noen dager om mer en bare noen timer med barnebarna barnet i lag med foster foreldre,

når dem ikke skall ligge i same hus så barnebarnet, er så mang ubesvarte ting, er da til barnets beste laver være med besteforeldre.

ser veldi lite i midja om besteforeldre og barna baren

. nå bør det komme fram.

kor er da blit av stor kjerne, nå handler da bare om mor og far og barn, den trygg heten at barnet alltid har en biologiske slektningen nær seg, før blei baren tat vis dem ikke fikk mat, klær

,blei van skjøtet, eller foreldrene drakk å slo, nå tar dem barn så har forleder så mulig har en gene feil. har lære skrive van sker,, konsentrasjons vansker , isteden for åsete inn hjelpe tiltak , med veiledning uten at det skal slå til bake på mor far, vis dem spør om ting,når dem er ny bakte foreldre,,,

noen foster foreldre så kan svare på hvorfor dem ikke vil ha biologisk slekt inn i bildet. hvor for dem ikke ber inn biologisk slekt i bursdager .

.det er ikke forelde eg mener dem får jo komme.

men onkler tanter søsken baren. besteforeldre oldeforeldre. å hvorfor kan dem ikke få en ordning at beste forleder kan være med å ferije lag med fosterfam. noen dager . får står ikke hvorfor, hvorfor kan ikke barna få dem minne når dem vokser opp, av bilogikse snile besteforeldre..ikke forsterbesteforeldre jeg menner dem får nokk komme når dem vil og spør.¨å må ikke søke baren værnet for besøke sin datter elller søn, men det må bilogiske besteforeldre.. er det Norge hmmm

Anonymous poster hash: 9f295...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

beklager skrive feil det skal stå barnevernet. ikke baren,

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, jeg klarer rett og slett ikke lese denne teksten. Jeg forventer ikke at folk skriver feilfritt, men det er en del setninger her jeg ikke klarer å forstå selv om jeg prøver. Jeg forstår at "verandaer" er hverandre og "midja" er media (?), ikke enkeltord som er problemet, men sammenhengen.

Anonymous poster hash: 33581...95a
  • Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

sorry, gjorde mitt beste jeg også, men her sliter jeg med å få med meg innholdet rett og slett...

Anonymous poster hash: 79d01...ced
  • Liker 7
Skrevet

Beklager, TS. Jeg skjønner heller ikke :/

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan du skrive det på nytt, forståelig?

Forsto ingenting...

Anonymous poster hash: 7d800...29b
Skrevet (endret)

Lære opp barna til å ta vare på verandaer. Jeg skal ikke gjøre narr, men skrivefeilene er så grove at mye innhold endrer totalt mening.

Jeg tror du kritiserer barnevernet for å ikke ivareta besteforeldres samvær med barn i fosterhjem, og det er jo en reell problemstilling om det er tilfelle. Jeg har ikke mye kjennskap til dette, men om besteforeldrene er oppegående men ikke foreldrene, så kunne nok besteforeldre fått samvær. Jeg antar noe av frykten kan være at besteforeldrene lar sine barn få ta over i "deres helg", og i enkelttilfeller kan derfor ikke besteforeldre få annet enn overvåket samvær.

Men jeg føler jeg gjetter meg til 89% av innlegget, så jeg vet ikke hva jeg diskuterer. Du bør få en venn til å hjelpe deg med litt korrekturlesing, TS.

Endret av Tirkes
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ts, samfunnet har endret seg voldsomt i forhold til storfamilie, besteforeldre etc. Og barnevernet har mer enn èn gang fått skarp kritikk for å utelate besteforeldre/annen slekt i det store bildet.

Det har til og med blitt forsøkt lagt noen føringer på at slekt skal sterkere inn i bildet når barn trenger forsterkning, men så langt ser det dårlig ut.

Husker saken om hun som fikk refs fra barnevernet fordi hun hadde gitt barnebarnet sitt en klem da hun møtte barnebarnet på butikken.

Horribelt!

Anonymous poster hash: 95df6...bc7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg forstår riktig er hovedinnholdet at trådstarter mener barnevernet burde legge tilrette for kontakt mellom fosterhjemsbarn og deres biologiske besteforeldre. Det spørres bl.a. om det er noen forsterforeldre her som kan forklare hvorfor de ikke involverer barnas besteforeldre, f.eks. i bursdager. Trådstarter mener også at forsterbarn bør få feire jul med besteforeldrene.

Men TS, det er ikke noe automatikk i at forsterbarn ikke får ha samvær med besteforeldre. Besteforeldre er ikke juridisk part i saken, men det betyr ikke at de ikke kan få samvær. Dette vurderes eventuelt i den enkelte sak. Jeg har en venninne hvis barnebarn er i fosterhjem. Min venninne har tett kontakt med forsterfamilien, og mye samvær med jenta. Men dette er snakk om en bestemor som klarer å forstå at hennes egen datter ikke er i stand til å ta seg av barnet, og som derfor er i stand til å beskytte barnebarnet mor moren (som er alvorlig psykisk syk). En bestemor som ikke hadde forstått dette ville heller ikke kunne ha samvær. I en noen tilfeller vil jeg også tro at besteforeldrene kanskje er endel av grunnen til at foreldrene sliter, og da er de nok heller ikke egnet til å ha samvær med barnet.

Anonymous poster hash: e5be2...b4b
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

noen synspunkt om ufreden i Norge, og om at besteforeldre er ikke noe ressurs i barenvernet.

Det står at foreldre og biologisk slekt skal treffe barnet, det er jo greit, men barnevernet mener at det er ikke barnet som har behov for å ha kontakt med oldeforeldre/besteforeldre, det er dem voksnes behov. Men hvilken skade kan det ha for barnet? De husker jo kanskje bare en grei og snill dame, og en koselig mann..., men det er jo de voksne som skal lære barna å ta vare på hverandre. Er det da ikke sunt for barne å ha kontakt jevnlig med biologisk slekt? Er det sunt for barnet å bli tatt vekk fra den biologiske familien når biologiske besteforeldre er i live?

Hvorfor får ikke besteforeldre feire jul med barnebarna?

Når besteforeldre ikke engang kan komme på besøk til fosterforeldrene nær jul, hvorfor kan de ikke få lov til å være noen dager eller timer sammen med barnebarna, sammen med fosterforeldrene?

De behøver ikke være i samme hus.

Det er så mange ubesvarte spørsmål, er det til barnets beste at de ikke har kontakt med besteforeldrene?

Jeg ser veldig lite i medio om besteforeldre og barnebarn, men nå bør det komme frem.

Hvor har det blitt av storfamilien? Nå handler alt bare om mor, far og barn. Den tryggheten om at barnet alltid har biologiske slektninger nær seg er borte. Før ble barna tatt om de ikke hadde mat, klær, ble vanskjøttet, eller hvis foreldrene drakk eller slo.

Nå tar de barn som har foreldre, men som kanskje har egne feil som lære- skrivevansker, konsentrasjonsvansker i stedet for å sette inn hjelpetiltak når foreldrene ber om hjelp når de er nybakte foreldre.

Er det noen fosterforeldre som kan svare på hvorfor de ikke vil ha biologisk slekt inne i bildet, og hvorfor de ikke ber biologisk slekt i bursdager.

Det er ikke foreldrene jeg mener bør få komme, men onkler, tanter, søskenbarn, besteforeldre, oldeforeldre.

Hvorfor kan de ikke få til en ordning om at besteforeldfre kan ha ferie sammen med fosterfamilien noen dager.

Jeg forstår ikke hvorfor barna ikke kan få ha et minne om snille besteforeldre når de vokser opp.

Ikke fosterbesteforeldre, men biologiske fosterforeldre.

Jeg mener, de får nok komme når de vil, og må ikke søke barnevernet for å besøke sin datter eller sønn, men det må biologiske besteforeldre gjøre. er det Norge hmmm

Jeg skrev slik jeg trodde det skulle være.

Anonymous poster hash: 41a6c...09a

• Liker 4
Skrevet

Beklager, jeg klarer rett og slett ikke lese denne teksten. Jeg forventer ikke at folk skriver feilfritt, men det er en del setninger her jeg ikke klarer å forstå selv om jeg prøver. Jeg forstår at "verandaer" er hverandre og "midja" er media (?), ikke enkeltord som er problemet, men sammenhengen.

beklagre alt skrive feilen, ..

Anonymous poster hash: 33581...95a

Skrevet

Ts, samfunnet har endret seg voldsomt i forhold til storfamilie, besteforeldre etc. Og barnevernet har mer enn èn gang fått skarp kritikk for å utelate besteforeldre/annen slekt i det store bildet.

Det har til og med blitt forsøkt lagt noen føringer på at slekt skal sterkere inn i bildet når barn trenger forsterkning, men så langt ser det dårlig ut.

Husker saken om hun som fikk refs fra barnevernet fordi hun hadde gitt barnebarnet sitt en klem da hun møtte barnebarnet på butikken.

Horribelt!

ja helt grusomt,

dem skal rede barnets fremtid sier barne vernet, får står hva jeg skrev om,

Anonymous poster hash: 95df6...bc7

Skrevet

ja nå ser der skrive feilen min, det er jo det barne vernet ser på, rede barn fra bli sklik jeg er, slik jeg skriver..

AnonymBruker
Skrevet

ord delings feil...

Anonymous poster hash: f6df7...ce5
Skrevet

Beklager, TS. Jeg skjønner heller ikke :/

tibi Jo vis du vil så kjønner du. jeg formet alt så flere spørsmål...

det er slike så meg barne vernet vil rede barna fra, rede dem fra fremtiden.

dem skal ikke tabe seg ut slik så jeg nå, ikke ha slike foreldre og beste foreldre som meg, med mange feil,

Skrevet

må jeg skrive alt på nytt, får står dere ikke påenge, hva barne værnet gjør mot barn i Norge.

at dem ødlere barnas frem tid. ikke hjelper dem,

Skrevet

tibi Jo vis du vil så kjønner du. jeg formet alt så flere spørsmål...

det er slike så meg barne vernet vil rede barna fra, rede dem fra fremtiden.

dem skal ikke tabe seg ut slik så jeg nå, ikke ha slike foreldre og beste foreldre som meg, med mange feil,

Jeg tror ikke barnevernet er spesielt opptatt av rettskriving. Er du forelder eller besteforelder?

• Liker 2
Skrevet

da får du gå inn rette meg da, dete er mobing..

Skrevet

Jeg tror ikke barnevernet er spesielt opptatt av rettskriving. Er du forelder eller besteforelder? jeg er besteforeldre,,

da får du gå inn rette meg da, dete er mobing..

j

AnonymBruker
Skrevet

Forsto alt jeg, kanskje dere ikke er så veldig skarpe dere som kritiserer?

Anonymous poster hash: e7398...366

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...