skb Skrevet 25. august 2004 #1 Del Skrevet 25. august 2004 Skal reise til Aus om 14 dagar. Skal vere i Brisbane, Cairns og Sydney, eit veke på kvar plass. Kva temperatur kan eg vente meg ( les: kva klede må eg ha med )? Er klesstilen casual der, eller må ein ha "pene" klede? Kva er lurt å sjå i omegn til desse tre byane? Strand, surfing er ikkje noko for meg, eg vil heller sjå "andre ting", og ja, eg skal leige bil på alle tre plassane. Er det forreisten krise om ein ikkje får med seg Uluru? Følar eg ikkje har tid til å reise inn dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2004 #2 Del Skrevet 25. august 2004 Det er litt kaldt der nede nå, men våren er vel i anmarsj så jeg tror ikke du trenger å dra med deg de tykkeste ullgenserene akkurat. Stilen er casual, men det kan være OK med mer pyntede klær om du vil ut og spise/operaen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 25. august 2004 #3 Del Skrevet 25. august 2004 det siste først; har vært der to ganger, og lenge hver gang.... ikke vært på Uluru. noen skryter at de har klatret den (til tross for at den er hellig for aborginerne) mens andre skryter av at de ikke har klatret den.... jeg har ikke engang vært der. de er helt sikkert et vakkert syn, men du så langt..... ellers er det alltid god temperatur i brisbane og cairns, men i sydney kan det jo bli litt kaldere.... ta med en ullgenser. jeg brukte min både morgen og kveld. klesstilen er veldig ordinær, ikke mye stæsj. eneste, som det står ovenfor, skal du på byen så ha litt skikkelige klær. og siden du skal være i byer så er de kanskje litt mer bevisste på klærne enn ute i buchen..... der er det flannelskjorte og slitne jeans som gjelder får selv besøk fra down under til uka, og gleder meg stort. god tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 26. august 2004 #4 Del Skrevet 26. august 2004 vær forberedt på at det kan være kjølig i sydney, og husk at 13 grader (f.eks) her og 13 grader der er ikke det samme. fordi husene som regel ikke er isolert i australia kan du oppleve at det er like kaldt inne som ute, så ta i det minste med deg noe varmt så du slipper å fryse. om mulig, få med deg great barrier reef. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #5 Del Skrevet 26. august 2004 Vi var i Sidney i November i fjor, da var det 'tidlig norsk vårvær", så det var godt å ha med tynn ullgenser og vindjakke. Nå i september er det vel litt kjøligere..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 27. august 2004 #6 Del Skrevet 27. august 2004 Var der for to uker siden. Sjerf og vinterfrakk i Sydney, mens Brisbane var som norsk juni (i Oslo) - fint på dagen men veldig kjølig om natten. Siden du skal reise så langt sør og nord, må du nok ha med deg "alt" - tykk genser og sandaler. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 27. august 2004 #7 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg sov med raggsokker på om natta til langt uti oktober (i Brisbane). Hadde med egen dyne fra Norge (som jeg lot være igen da jeg dro hjem etter å ha studert ferdig). Jeg så Uluru. Fløy inn fra Cairns og tok buss opp til Darwin. Helt ok. Skal vel ikke til Australia så mange ganger, så det er gøy å "ha vært der". Det hadde regnet litt om morgenen, så vi fikk ikke klatre. Men det er intet tap for meg. Men du må få med deg Withsunday islands. Fantastisk fin strand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå