Gå til innhold

Kjole til min mor (stor og eplefasong). Hvilken type?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei; jeg har eplefasong, er relativt kort (160) og har variert i vekt fra 70-120 kg... Har alltid likt å gå i kjoler, så det har blitt både bomkjøp og gode kjøp.

Huskelisten min for bomkjøp:

• For lavt liv. Livet må være fra nederst på BH-kanten og max 5 cm nedenfor. For lavt liv:
  • Stoffet er for "klengete". Enkelte kjoler har stoff som viser alle bulker. Særlig veldig glatte stoffer, blanke stoffer, type lycra/jersey-kjoler kan være en utfordring..
  • kjoler med tett hals, halterneck, små båtutringninger har ikke vært helt heldig på meg.
  • Kjoler helt uten fasong, sydd rett ned fra ermene - har vært lite flatterende. http://www.kappahl.com/nn-NO/temporary/oversattningar/850602/

Disse modellene har stort sett vært heldige uansett:

NB! Eksemplene er ikke ment som forslag til bryllupsfestkjoler (litt lite pyntet til det...), men eksempler på MODELLER/FASONGER jeg som eplemodell syns er fint/ubekvemt.

Ha en fin shopping :)

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er ganske stor og er ganske "rund". Vi skal i bryllup snart, og jeg vil derfor hjelpe henne med å finne en pen kjole som passer henne. Det er ingen kleskode, så alle lengder går fint, men jeg tror hun foretrekker noe til knærne og ikke lengre.

Hun prøver å kle seg i det som passer hennes kropp, men jeg ser jo det at noen ganger så mislykkes hun litt. Så derfor trenger jeg litt tips fra dere nå når vi skal på kjole-shopping sammen :)

Hun har eplefasong. Magen er ganske stor, litt flat rumpe, store lår og store bryster. Hun er ikke fan av for stor utrigning.

Hva kan passe henne? Legg gjerne ved linker eller aktuelle butikker vi kan se i :)

Anonymous poster hash: fd09c...b8e

Jeg var nylig i en fantastisk butikk her i Bergen, og der sydde innehaveren både ut og inn alle de lekre selskapskjolene. De fantes også i størrelser opp til XXL tror jeg det var. Det beste med butikken var at det-i tillegg til lekre kjoler, var en dame (innehaveren) som virkelig så hva som kledde folk. Jeg prøvde kanskje 10 kjoler, og hun sa tydelig i fra hvilke kjoler jeg kledde og ikke, på en hyggelig måte. Det samme gjaldt fargene. Nå bor dere sikkert ikke i Bergen, men jeg ville vurdert å lete etter tilsvarende i andre byer? Evt sjekk ut Coast? Min mor er liten og rund, og overrasket med å finne en fatastisk fin kjole hos Høyer i fjor.

Anonymous poster hash: 4ab8d...c05

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg synes kjoler i omslagsmodell ser veldig fin ut på store kropper.

Eksempel 1

Eksempel 2

Eksempel 3

Nå kommer det jo litt an på høyden til moren din også. 100-120 kg ser rimelig forskjellig ut etter hvor høy man er. Men jeg vil tro at en omslagskjole i riktig farge og modell kan bli veldig pent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...