Gå til innhold

Hvem av dere er på hundesonen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymous poster hash: 1ecd2...13c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg.

Anonymous poster hash: 8d00b...fe8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg.

Hvorfor svarer du anonymt?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor svarer du anonymt?

Hvorfor lager du tråden anonymt? :laugh:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lager du tråden anonymt? :laugh:Anonymous poster hash: 8d00b...fe8

Jeg er ikke på hundesonen, men lurer på hvilke nick her inne som er det. Det gir meg ingenting at anonyme brukere er der ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg. Men er der svært sjeldent, blir så dårlig humør av alle " jeg avliver bikkja fordi den knurret en gang", "Vi har ikke kjemi så jeg omplasserer bikkja" , " jeg avliver bikkja fordi den haltet 5 min" trådene...og alle er enige!

Enkelte av forumdeltagerne der har vel vært innom 6-8 bikkjer på 2-3 år. Nye valper hele tiden og de andre hundene som ikke innfridde alle forventningene forsvinner plutselig....

Mitt inntrykk er at de som ikke er spesielt glad i hunder henger på sonen. De har kun hunder på linje med at andre eier en sykkel osv... egenverdien til bikkja er et fremmedord.

En død hund lider ikke er favoritt uttrykket der inne...

Anonymous poster hash: 77eec...6d6
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg. Men er der svært sjeldent, blir så dårlig humør av alle " jeg avliver bikkja fordi den knurret en gang", "Vi har ikke kjemi så jeg omplasserer bikkja" , " jeg avliver bikkja fordi den haltet 5 min" trådene...og alle er enige! Enkelte av forumdeltagerne der har vel vært innom 6-8 bikkjer på 2-3 år. Nye valper hele tiden og de andre hundene som ikke innfridde alle forventningene forsvinner plutselig.... Mitt inntrykk er at de som ikke er spesielt glad i hunder henger på sonen. De har kun hunder på linje med at andre eier en sykkel osv... egenverdien til bikkja er et fremmedord. En død hund lider ikke er favoritt uttrykket der inne... Anonymous poster hash: 77eec...6d6

Såpass? Det høres jo igrunn helt sykt ut!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg. Men er der svært sjeldent, blir så dårlig humør av alle " jeg avliver bikkja fordi den knurret en gang", "Vi har ikke kjemi så jeg omplasserer bikkja" , " jeg avliver bikkja fordi den haltet 5 min" trådene...og alle er enige!

Enkelte av forumdeltagerne der har vel vært innom 6-8 bikkjer på 2-3 år. Nye valper hele tiden og de andre hundene som ikke innfridde alle forventningene forsvinner plutselig....

Mitt inntrykk er at de som ikke er spesielt glad i hunder henger på sonen. De har kun hunder på linje med at andre eier en sykkel osv... egenverdien til bikkja er et fremmedord.

Hvor finner du de trådene hen da? Er på sonen selv og kan ikke si jeg har sett noe særlig slike tråder gitt...

Anonymous poster hash: bb18c...f5f

• Liker 1
Skrevet

Jeg er, eller var, på sonen, men har tatt en pause.

Innlegget over om avliving og omplassering (som selvfølgelig er fra en AB) er temmelig sterkt vinklet og overdrevet, og med null evne til å se nyanser og omstendigheter. Det er ganske råttent å skrive slikt om folk under AB på et sted hvor de ikke kan se det og forsvare seg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det som er dumt med hundesonen, er at svarene du får ddr avhenger av "statusen" din. Er du godt likt eller kjenner noen fra før, så kan du vente deg mange gode og reflekterte svar.

Er du derimot ny, litt utenfor eller lignende, så kan du vente deg en haug med kjerringer som kaster seg over deg.

Anonymous poster hash: 8a66c...27e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innlegget over om avliving og omplassering (som selvfølgelig er fra en AB) er temmelig sterkt vinklet og overdrevet, og med null evne til å se nyanser og omstendigheter. Det er ganske råttent å skrive slikt om folk under AB på et sted hvor de ikke kan se det og forsvare seg.

Jeg kan ikke se at navn er nevnt, så at du klarer å dikte opp at folk er skrevet om er ganske imponerende. Jeg aner ikke hvem disse folkene er.

AnonymBruker
Skrevet

Det som er dumt med hundesonen, er at svarene du får ddr avhenger av "statusen" din. Er du godt likt eller kjenner noen fra før, så kan du vente deg mange gode og reflekterte svar.

Er du derimot ny, litt utenfor eller lignende, så kan du vente deg en haug med kjerringer som kaster seg over deg.Anonymous poster hash: 8a66c...27e

Det tror jeg på ;)

Skrevet

Jeg var på sonen for rundt 3år siden nå. Å har aldri lest om noen som anbefaler noen å avlive eller omplassere hundene sine. Det pleier heller å være motsatt.

Selv fikk jeg masse gode råd både på sonen og canis :)

AnonymBruker
Skrevet

Det var jeg som skrev det innlegget. Og jeg nevnte ingen navn eller nick så jeg ser ikke problemet.

Det er MIN oppfatning av forumet, det trenger ikke være andres oppfatning. Jeg er enig at det var overdrevet det jeg skrev, men jeg mener helt seriøst at ofte når jeg går inn der ender jeg med å lese tråder som gjør meg trist og provosert på hundens vegne og at jeg virkelig sitter igjen med oppfatningen at det er en "bruk /kast" holdning der som skremmer meg.

Skrevet

Er du derimot ny, litt utenfor eller lignende, så kan du vente deg en haug med kjerringer som kaster seg over deg.

Anonymous poster hash: 8a66c...27e

Akkurat som KG, med andre ord.

• Liker 2
Skrevet

Du kan umulig ha vært mye på sonen, for jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i beskrivelsen din.

Hvor finner du de trådene hen da? Er på sonen selv og kan ikke si jeg har sett noe særlig slike tråder gitt...

Anonymous poster hash: bb18c...f5f

Samme her. Skjønner ikke hvor disse trådene er. Jeg har vært på Hundesonen et par år og stortrives :) Definitivt det beste hundeforumet :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ene ABen over her har tydeligvis ikke vært der, siden vedkommende dikter opp en hel haug med sprøyt og løgner. Det er ingen der som bruker og kaster hund i det tempoet hun påstår, eller mener at alle hunder bør dø eller omplasseres. Så tydelig enten ekstremt såre tær over noe som har blitt svart, eller bare et behov for å komme med løgnaktig dritt.

Anonymous poster hash: 15f22...48c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en helt annen oppfatning av hundesonen enn AB øverst her. Synes de fleste på hundesonen virker både reflekterte og gode med hunder. De prioriterer trim og helse til hunden sin, og hundene til personene der inne har det garantert bedre enn sikkert 90% av den hverdagslige familiehunden som får "lang rusletur i nabolaget på 20 min". Synes det er mye fokus på aktivitet i form av fysisk og psykisk der inne, og det er bra.

Hunder forsvinner eller avlives? Ikke som jeg har lagt merke til i alle fall. Som sagt, jeg synes medlemmene på hundesonen virkelig kan hund, i forhold til mesteparten av hundeeiere her inne på KG, og de tilfellene hvor "en død hund lider ikke" er brukt gjelder de hundene med kroniske sykdommer som har hatt vondt i flere år.

Anonymous poster hash: ee40e...0bb
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forresten: Bruk og kast-mentalitet forkastes inne på hundesonen, det er sikkert og visst. Jeg synes hundesonen er et flott forum hvor medlemmene er ute etter å gi hundene sine et så aktivt og innholdsrikt liv som mulig.

Anonymous poster hash: ee40e...0bb
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ok, men tilbake til TEMAET:

Hvilke nick her inne er på hundesonen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...