AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg har en god del "posesupper" liggende, og må nesten få brukt de. Men av og til blir det litt kjedelig. Hva kan jeg putte i suppene for å gjøre de bedre/litt mer innholdsrike? Har blandt annet disse suppene: tomat asparges blomkål kylling fisk sopp Anonymous poster hash: 981dc...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 29. april 2015 #2 Del Skrevet 29. april 2015 Du kan kjøpe hermetikktomat og ha oppi tomatsuppa, og kanskje ost? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #3 Del Skrevet 29. april 2015 Noe jeg pleier: Tomatsuppe: Fres løk og hvitløk i kjelen med olje, tilsett hakkete tomater (kuttet for hånd eller boks) Basilikum og pepper 1-2 ss creme fraishe Pasta Gjerne et kokt egg til hver posjon til og Fiskesuppe: Purreløk Gulrot Torskefileter Creme fraishe/fløte Dill og sitronpepper Blomkålsuppe: Blomkål Melk og fløte Hvit pepper Gjerne litt bacon over før serveringAnonymous poster hash: 18b3c...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #4 Del Skrevet 29. april 2015 Det pleier å stå tips på baksiden. Ellers kan du jo bare tilsette biter av ting til riktig suppe. Typ at du har fisk i fiskesuppen, litt purre, gulrot osv. Sopp i soppsuppen osv. Anonymous poster hash: 16343...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #5 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg skjønner virkelig ikke hva som er vitsen med å gjøre og tilsette så mye ekstra til en posesuppe. Pga saltinnholdet og tilsetningsstoffene vil den jo ikke smake noe annet enn posesuppe likevel, samtidig som arbeidsmengde og pris ender opp med å bli like høyt eller høyere enn om man bare laget en suppe fra bunnen. Det er produsentene som har nådd fram med budskapet sitt her. De føyer til "tipsene" om hva man kan tilsette i suppen fordi de har skjønt at folk liker å føle at de har gjort noe annet og mer enn å røre pulver ut i vann. Det er bare ikke verdt det, om man faktisk er opptatt av smaken på suppen (og ikke har lyst til å kaste bort penger helt unødig på industrimat). Anonymous poster hash: 8ad74...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #6 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg skjønner virkelig ikke hva som er vitsen med å gjøre og tilsette så mye ekstra til en posesuppe. Pga saltinnholdet og tilsetningsstoffene vil den jo ikke smake noe annet enn posesuppe likevel, samtidig som arbeidsmengde og pris ender opp med å bli like høyt eller høyere enn om man bare laget en suppe fra bunnen. Det er produsentene som har nådd fram med budskapet sitt her. De føyer til "tipsene" om hva man kan tilsette i suppen fordi de har skjønt at folk liker å føle at de har gjort noe annet og mer enn å røre pulver ut i vann. Det er bare ikke verdt det, om man faktisk er opptatt av smaken på suppen (og ikke har lyst til å kaste bort penger helt unødig på industrimat). Anonymous poster hash: 8ad74...23e Jeg gikk inn i denne tråden nettopp for å se hvor lang tid det tok før et slikt innlegg kom. Lang tid tok det ikke... Alle vet at posesupper er nettopp det - posesupper. Men nå sier trådstarter at hun/han har liggende mange poser som må brukes opp og etterlyser tips. Det er alt. Jeg skjønner ikke det evige behovet for å rakke ned på halvfabrikata hver gang temaet dukker opp i en tråd (og jeg bruker ikke posesupper selv). Ja, det er industrimat. Ja, det er salt. Vi VET det. Anonymous poster hash: 5f64c...a84 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 29. april 2015 #7 Del Skrevet 29. april 2015 Igår hadde vi Toro blomkålsuppe. Erstattet melken med lett matfløte, hev opp en hel liten oppkuttet blomkål og stekte baconbiter som jeg drysset over suppa før servering. NAM. Grønnsakssuppene kan gjøres mye med, kan ha oppi bønner og linser, ekstra grønnsaker, potetbiter, pølsebiter eller kjøtt. Tomatsuppen blir ekstra god med en god dæsj matfløte og pølsebiter eller små kjøttboller, kok egg og ha oppi før servering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 29. april 2015 #8 Del Skrevet 29. april 2015 Krydder av ymse slag kan gjøre en kjip posesuppe til en ålreit og god suppe på null komma nix. Basilikum, oregano, timian, koriander, noe så enkelt som salt og pepper, muskat, salvie eller til og med helt vanlig grillkrydder kan gjøre litt utav seg. Små tips til de suppene du lister opp; Tomatsuppe; ha i litt grovmalt pepper, knøttelitt muskat og basilikum, mozzarella og evt knuste tomater gjør seg også i en plain tomatsuppe. Aspargessuppe; Timian og rosmarin kan gjøre denne suppen mye mer interessant. Blomkålsuppe; Hold det enkelt; litt hvit pepper og muskat, og putt i et par buketter med fersk blomkål så tidlig som mulig i oppkoket, blomkålen må bli mør, men ikke ihjelkokt. Kyllingsuppe; Bare fantasien setter grenser! Karri, basilikum, timian, til og med sitronpepper funker i kyllingsupper. Aromat, en krydderblanding du finner i de fleste krydderhyller, gjør seg også til kylling. Og hvitløk er også en vinner. Her kan du også tilsette lassevis med ferske grønnsaker, ekstra kylling og sopp. Fiskesuppe; Sitronpepper, vanlig pepper, hvitløk (ja, det er skikkelig godt til fisk), muskat, omtrent hva som helst av litt skarpe kryddersmaker. Og det er et must å ha i litt fiskebiter, evt reker eller fiskeboller. Soppsuppe; Timian, salvie, muskat, pepper og ekstra sopp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå