Gå til innhold

"Bærbart" air condition-anlegg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Åkei, jeg har null peiling på dette, så vær så snill å ikke slakt meg for dette spørsmålet :fnise:

Finnes det noe enkelt og forholdsvis lite air condition-anlegg som ikke trenger å innstalleres og masse sånt styr? Noe man f.eks bare kan kjøpe hos el-kjøp eller lignende, ta med seg hjem og sette opp på gulvet i stua?

Anonymous poster hash: b2c23...411
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det finnes :)

Sjekk f.eks elkjøp sine nettsider.

Vet ikke hvor små du kan få dem da, men hadde sånn på rommet mitt i kosovo da jeg jobbet der. Var vel litt større enn en stor koffert.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det finnes :)

Sjekk f.eks elkjøp sine nettsider.

Vet ikke hvor små du kan få dem da, men hadde sånn på rommet mitt i kosovo da jeg jobbet der. Var vel litt større enn en stor koffert.

Åh, supert! Er dette slik som fungerer godt og som kjøler ned rommet greit? :) Bedre enn vifter?

Anonymous poster hash: 11c4e...295

Gjest celine
Skrevet

Åh, supert! Er dette slik som fungerer godt og som kjøler ned rommet greit? :) Bedre enn vifter?

Jeg har et sånt stående på soverommet. Setter det gjerne på en time eller to før leggetid om sommeren, og det er deilig! Slangen med den varme lufta setter jeg bare i vindusåpningen, så all varmen forsvinner ut. Ingenting som er fast noe sted :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et sånt stående på soverommet. Setter det gjerne på en time eller to før leggetid om sommeren, og det er deilig! Slangen med den varme lufta setter jeg bare i vindusåpningen, så all varmen forsvinner ut. Ingenting som er fast noe sted :)

Supert :) Hvor lang er denne slangen din?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøpte du din? Pris? Er det mulig å ha den på når man sover eller blir det for bråkete? Vil det ikke komme varm luft inn vinduet om du åpner det for å ha slangen ut? Bør man ikke tette rundt?

Anonymous poster hash: 27933...b78

Skrevet

Det ble kaldere. Husker det lakk vann en gang. Vann over alt. Men dette er lenge siden sikkert skjedd mye siden jeg hadde ac :)

Gjest celine
Skrevet

Supert :) Hvor lang er denne slangen din?

Slangen er vel ca halvannen meter, så anlegget må stå ved vinduet.

Hvor kjøpte du din? Pris? Er det mulig å ha den på når man sover eller blir det for bråkete? Vil det ikke komme varm luft inn vinduet om du åpner det for å ha slangen ut? Bør man ikke tette rundt?

Anonymous poster hash: 27933...b78

Aner ikke hvor den ble kjøpt eller til hvilken pris.. Jeg overtok den fra noen som ikke trengte den selv, og de har ikke spurt om å få den tilbake (heldigvis :) ).

Jeg syns den bråker for mye til å ha på når jeg sover. Dessuten blåser den jo iskaldt, så det er heller ikke særlig behagelig. Men det kan jo være at du sover tyngre enn meg, og vil syns det er helt greit :)

Ellers kommer det jo selvsagt varm luft inn vinduet, så det er sikkert greit å tette for større effekt. Jeg har ikke giddet det, da det blir iskaldt uansett.

Skrevet

Jeg kjøpte en slik forrige sommer, ble returnert pga bråk og jeg var ikke klar over at det måtte monteres noe for å få ut varmen.

Så hos meg passet det veldig dårlig.

Røret ut var forresten en god 20cm i diameter.

Gjest celine
Skrevet

Jeg kjøpte en slik forrige sommer, ble returnert pga bråk og jeg var ikke klar over at det måtte monteres noe for å få ut varmen.

Så hos meg passet det veldig dårlig.

Røret ut var forresten en god 20cm i diameter.

Høres ut som vi snakker om to forskjellige apparater da :)

På min, eller tilsvarende, må ingenting monteres. Og røret har et endestykke som gjør det mulig å snike ut gjennom vinduet når det står i lås. Enden er flatet ut, hvis jeg kan si det sånn.

Antakeligvis er det mange forskjellige varianter, så det lønner seg å sjekke nøye så man får noe man faktisk kan bruke :)

AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke så mye hensikt å tette rundt vinduet. Siden slangen blåser ut luft så må det komme inn ny et sted for å erstatte den, og det er vel så bra at den kommer utenfra som f.eks. fra naboen gjennom en luftekanal. Bare pass på at slangen blåser rett ut, slik at ikke det er den samme oppvarmede luften som kommer inn igjen.

Anonymous poster hash: 39868...289

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...