AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Om man trener styrketrening 3 ganger i uka, og spiser mellom 1600-1900 kcal daglig (av og til kanskje 2-400 kcal mer) når vedlikeholdet er ca 2150, vil man da ikke få resultat av styrketreningen? Er det bortkastet? Passer på å spise minst 100 g proteiner hver dag, blir som regel mellom 100-150 g. Vil man på denne måten KUN miste fett og i tillegg miste muskler? Eller kan man faktisk bygge litt med denne kalorimengden? Er rundt 63-64 kg, 167 cm. Har en god "håndfull" ekstra fett på magen, og på hvert av lårene. Har også litt ekstra fett på overarmer. Men vil også bli stram. Hører de sier at man blir strammere av styrketrening, men det nytter jo ikke om det er fett i veien for musklene.. Fett kan jo ikke bli til muskler, og da må jeg kvitte meg med det? Så vet ikke om jeg skal spise underskudd/vedlikehold eller overskudd.. Anonymous poster hash: 72cec...c24
Nuttery Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 (endret) Du mister i allefall ikke så mye Edit: muskler altså Endret 29. april 2015 av Nuttery
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 For å bygge muskler må du ligge i kalorioverskudd. Om du er helt ny med styrketrening (altså ikke har trent mer enn et par mnd) kan du dra nytte av nybegynnereffekten, som vil si at du klarer bygge muskler også i underskudd. Men om du har trent noen uker vil du måtte ligge i overskudd for å bygge. MEN!! Det er utrolig viktig å trene tung styrke når man ligger i underskudd. Dette er for å unngå at man mister muskelmasse. Når du ligger i underskudd vil kroppen tære på det den ikke trenger. Kroppen bruker energi på å opprettholde muskler. Om du ikke bruker musklene vil kroppen derfor tære på dem, siden den ikke vil bruke energi på å vedlikeholde muskler den ikke har bruk for. Du må derfor trene tung styrke slik at kroppen tror den har bruk for musklene og derfor vil prøve å spare på dem mest mulig. Anonymous poster hash: c2fea...057
79kreps Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Skal du ned i vekt, eller ned i fettprosent? http://fitnessbloggen.no/reduser-fettprosent/
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Du mister i allefall ikke så mye Edit: muskler altså Ok, tusen takk for svar For å bygge muskler må du ligge i kalorioverskudd. Om du er helt ny med styrketrening (altså ikke har trent mer enn et par mnd) kan du dra nytte av nybegynnereffekten, som vil si at du klarer bygge muskler også i underskudd. Men om du har trent noen uker vil du måtte ligge i overskudd for å bygge. MEN!! Det er utrolig viktig å trene tung styrke når man ligger i underskudd. Dette er for å unngå at man mister muskelmasse. Når du ligger i underskudd vil kroppen tære på det den ikke trenger. Kroppen bruker energi på å opprettholde muskler. Om du ikke bruker musklene vil kroppen derfor tære på dem, siden den ikke vil bruke energi på å vedlikeholde muskler den ikke har bruk for. Du må derfor trene tung styrke slik at kroppen tror den har bruk for musklene og derfor vil prøve å spare på dem mest mulig. Anonymous poster hash: c2fea...057 Jeg har ikke trent så veldig lenge. Har trent "seriøst" i rundt 1,5 mnd med 2-4 økter per uke. Hvor lenge varer denne nybegynnereffekten? Til nå har jeg spist vedlikehold, noen dager litt under og noen dager litt over. Har merket at jeg har fått litt mer muskler, men har ikke mistet så mye fett (tror jeg). Du sier at man må ligge i overskudd for å bygge muskler, det har jeg også lest og hørt mange ganger! Men skjønner da ikke hvorfor de jentene som trener og får mer muskler er så slanke/lav fettprosent? Om man ligger 500 kcal i overskudd, så vil vel en del av kaloriene bli gjort om til fett? Så om jeg ligger i underskudd og samtidig trener styrke, så vil jeg bare bli en mindre versjon av meg selv? Altså at jeg ikke kommer til å se mer fit/definert ut? Tusen takk for svar! Da får jeg fortsette med å trene styrke for å ikke miste da iallefall! Er vanskelig dette her! Skal du ned i vekt, eller ned i fettprosent? http://fitnessbloggen.no/reduser-fettprosent/ Det er det samme hva jeg veier, er fettet jeg vil bli kvitt. Er ikke tjukk i den forstand, bruker som regel størrelse S i klær. Er bare at jeg har litt ekstra som jeg ikke vil ha der til sommeren.. Skal lese artikkelen du la med nå! Anonymous poster hash: 72cec...c24
Gjest Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Så om jeg ligger i underskudd og samtidig trener styrke, så vil jeg bare bli en mindre versjon av meg selv? Altså at jeg ikke kommer til å se mer fit/definert ut? Tusen takk for svar! Da får jeg fortsette med å trene styrke for å ikke miste da iallefall! Er vanskelig dette her! Det er det samme hva jeg veier, er fettet jeg vil bli kvitt. Er ikke tjukk i den forstand, bruker som regel størrelse S i klær. Er bare at jeg har litt ekstra som jeg ikke vil ha der til sommeren.. Skal lese artikkelen du la med nå! Anonymous poster hash: 72cec...c24 Jo, du vil se mer fit ut hvis du ligger i underskudd og får mindre fett, for med mindre fett vil musklene du allerede har (og som kanskje har vokst litt pga nybegynnereffekten) komme bedre til syne. Det er ikke alltid man trenger å bygge muskler for å bli mer definert.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #7 Skrevet 29. april 2015 For å bygge muskler må du ligge i kalorioverskudd. Om du er helt ny med styrketrening (altså ikke har trent mer enn et par mnd) kan du dra nytte av nybegynnereffekten, som vil si at du klarer bygge muskler også i underskudd. Men om du har trent noen uker vil du måtte ligge i overskudd for å bygge. MEN!! Det er utrolig viktig å trene tung styrke når man ligger i underskudd. Dette er for å unngå at man mister muskelmasse. Når du ligger i underskudd vil kroppen tære på det den ikke trenger. Kroppen bruker energi på å opprettholde muskler. Om du ikke bruker musklene vil kroppen derfor tære på dem, siden den ikke vil bruke energi på å vedlikeholde muskler den ikke har bruk for. Du må derfor trene tung styrke slik at kroppen tror den har bruk for musklene og derfor vil prøve å spare på dem mest mulig.Anonymous poster hash: c2fea...057 Jeg har trent i ett år nå, veier meg hver måned på treningssenter og sist veiing så gikk jeg opp i muskelmasse. Jeg har gått noe ned, men også noe opp i løpet av dette året. Og jeg har hele veien ligget i underskudd.Anonymous poster hash: 2b58f...490
Inwe Skrevet 29. april 2015 #8 Skrevet 29. april 2015 Jeg har bygd meg opp i kaloriunderskudd, men jeg hadde MYE å ta av da. Nå øker ikke muskelmassen i underskudd lenger, men den vedlikeholdes.
Synapomorphy Skrevet 29. april 2015 #9 Skrevet 29. april 2015 Om man trener styrketrening 3 ganger i uka, og spiser mellom 1600-1900 kcal daglig (av og til kanskje 2-400 kcal mer) når vedlikeholdet er ca 2150, vil man da ikke få resultat av styrketreningen? Er det bortkastet? Passer på å spise minst 100 g proteiner hver dag, blir som regel mellom 100-150 g. Vil man på denne måten KUN miste fett og i tillegg miste muskler? Eller kan man faktisk bygge litt med denne kalorimengden? Er rundt 63-64 kg, 167 cm. Har en god "håndfull" ekstra fett på magen, og på hvert av lårene. Har også litt ekstra fett på overarmer. Men vil også bli stram. Hører de sier at man blir strammere av styrketrening, men det nytter jo ikke om det er fett i veien for musklene.. Fett kan jo ikke bli til muskler, og da må jeg kvitte meg med det? Så vet ikke om jeg skal spise underskudd/vedlikehold eller overskudd.. Anonymous poster hash: 72cec...c24 I fjor kutta jeg ganske drastisk på kaloriene og mistet en del fett. Følte at det skrantet noe på styrken i denne perioden og regner faktisk med at jeg tapte noe muskelmasse. Men resultatet var ganske bra. Dess mer langsomt man tar det, dess mer gunstig er det mht. å bevare mest mulig muskelmasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå