AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Er irritert nå. Samboeren min går på AAP og skal nå få utbetalt penger delvis fra NAV og delvis fra jobben. Synes det lukter muffens og useriøsitet lang vei, og han tør ikke å ta opp det jeg mener han burde ta opp. Dette er hans første fot innen arbeidslivet etter et langt løp med angst/psykolog og traumer fra barneskolen. Han kan ingenting om rettigheter og arbeidslivet, annet enn det siste halve året med jobb der han mottok penger fra NAV og jobbet 6 timer hver dag. Gjorde samme jobben som alle de andre i bedriften, + overtid som han faktisk etter mye om og men (i ett tilfelle, tok det 3 mnd) faktisk fikk penger for. Nå er tingen det at han ikke har fått penger verken fra NAV eller jobben, så han har MITT bankkort da som egentlig skulle bli brukt til å betale regninger med, som han må kjøpe togbillett (500kr/uka) og matvarer med istedet. Og idag, fikk han plutselig opplyst "men du må skrive timeliste". Åja, det tok de for gitt at en som ALDRI har jobbet før visste? Han måtte nemlig ikke det da han ikke skulle få utbetaling fra andre enn NAV. Og det eneste han fikk beskjed av fra NAV nå var at han skulle sende meldekort på den og den måten. Det ble noe feil fordi hans veileder sendte meldekort for ham av en eller annen merkelig grunn og gjorde feil, så han fikk ikke penger. Så går vi her da. NAV veilederen svarer ikke på mld, jeg ber samboeren RINGE DEM OG MASE, men han med angsten sin utsetter det. Og det går utover min lommebok og mine regninger. Jeg har ikke råd til det, og er dritt lei hele greiene med den tullbedriften og NAV sørpa. Er det ingen krav, må bare vente liksom? Hva gjør de når han ikke har penger til mat fordi de ikke gir ham penger for de 6 timene han jobber hver eneste dag? Anonymous poster hash: 64aeb...98a
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Han har forresten ikke fått noe møte om dette, heller ingen arbeidskontrakt å skrive under på. Såvidt jeg vet, er det ikke lov å ikke ha arbeidskontrakt når noen er delvis ansattAnonymous poster hash: 64aeb...98a
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Kan du ringe nav og spørre på generelt basis? Kanskje de vet råd. Anonymous poster hash: fe2e1...345
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Kan du ringe nav og spørre på generelt basis? Kanskje de vet råd. Anonymous poster hash: fe2e1...345 Mulig, men sist jeg ringte ble de sure fordi jeg ikke kan ringe "for ham". Han måtte ringe selv. Men kan understreke "på generell basis"Anonymous poster hash: 64aeb...98a
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Han kan sende brev til Nav. Anonymous poster hash: f566a...da2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Det var dårlig at han ikke fikk beskjed om å skrive timeliste, men om han jobber 6 timer hver dag, er det jo enkelt og føre opp dette. Han må snakke med sjefen sin og forklare hva som har skjedd, at han ikke har skrevet opp timene sine, og at han er avhengig av å få denne lønnen nå. Det skal ikke være noe problem for bedriften å kjøre lønn på etterskudd så vidt jeg vet! Om han synes det er ubehagelig å snakke med NAV går det kanskje an å sende en mail? Så kan saksbehandler ringe han. Tror de har en regel om at de må ringe opp etter to døgn fra hendvendelse er mottatt...Anonymous poster hash: 1a299...52d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #7 Skrevet 29. april 2015 Vet ikke helt hva du/dere kan gjøre konkret hva angår de spørsmålene du stiller. Men jo, ham skal ha arbeidskontrakt. Det har alle krav på. Og om ham sliter med å ha kontakt med NAV kan han gi deg fullmakt slik at du kan ta kontakten for ham. Om du ønsker det selvfølgelig. Siden han nå ikke hat fått penger, kan ham søke om sosialstønad. Enten for hele perioden eller nødpenger til mat ihvertfall. Dette kan isåfall bli trukket fra når trygd/lønn kommer. Uansett må han enten ta kontakt selv, eller gi deg fullmakt til å handle på hans vegne med NAV.Anonymous poster hash: bc233...9a9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #8 Skrevet 2. mai 2015 130kr på konto, skulle få penger 1.1, ikke fått. Skulle få fra NAV 27.4, ikke fått. HVA nå? 100 kr brukes mandag, sitter igjen med 35 kr. Bekymret Anonymous poster hash: 64aeb...98a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #9 Skrevet 2. mai 2015 130kr på konto, skulle få penger 1.1, ikke fått. Skulle få fra NAV 27.4, ikke fått. HVA nå? 100 kr brukes mandag, sitter igjen med 35 kr. BekymretAnonymous poster hash: 64aeb...98a Ingenting skjer om ikke NAV kontaktes, NAV Sosial for nødhjelp/sosialpenger og NAV Trygd eller Arbeid for det andre dere lurer på. Anonymous poster hash: dd7c8...999 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #10 Skrevet 2. mai 2015 Kan det være så forbaska vanskelig å kontakte nav???? Anonymous poster hash: 5b6ce...d84 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #11 Skrevet 2. mai 2015 Ingenting skjer om ikke NAV kontaktes, NAV Sosial for nødhjelp/sosialpenger og NAV Trygd eller Arbeid for det andre dere lurer på.Anonymous poster hash: dd7c8...999 Nav har vært kontaktet i 14 dgr. "Skulle fikse det" Anonymous poster hash: 64aeb...98a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #12 Skrevet 2. mai 2015 Kan det være så forbaska vanskelig å kontakte nav???? Anonymous poster hash: 5b6ce...d84 Kan det være så forbaska vanskelig å komme med en seriøs kommentar eller? Tydeligvis Anonymous poster hash: 64aeb...98a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #13 Skrevet 2. mai 2015 Kan det være så forbaska vanskelig å komme med en seriøs kommentar eller? TydeligvisAnonymous poster hash: 64aeb...98a Ring Nav for svar. Anonymous poster hash: 5b6ce...d84 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #14 Skrevet 2. mai 2015 Ring Nav for svar.Anonymous poster hash: 5b6ce...d84 På en lørdag? Anonymous poster hash: 64aeb...98a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #15 Skrevet 2. mai 2015 På en lørdag?Anonymous poster hash: 64aeb...98a Tråden er fra den 29.april. Anonymous poster hash: fe321...cc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå