AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Lærer dere barna deres å lese en bok som ikke er i lekse? Eller lar dere skolen ordne dette og bare hjelper med lekser? App som kan være fine for barn, matte og norsk?Anonymous poster hash: a53a8...86a
Gjest frk_hardusett Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Jeg oppfordrer sønnen min til å lese bøker i tillegg til de han får i leselekse. Nå skal det sies at han er fryktelig glad i å lese Donald, så det blir mye av det, men han leser også bøker. Vet ikke av noen apper, men Gyldendal sine nettsider med oppgaver til deres læreverk i mattematikk Multi er meget gode synes både jeg og junior, og han bruker gjerne mye tid der inne.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Vi har huset fullt av bøker, og oppfordrer gjerne å lese i dem, men barnet foretrekker høytlesning ennå, så da gjør vi det. Av og til ber jeg barnet lese en side, og jeg resten, eller lese høyt småbarnsbøker for lillesøster, det er god trening. Ellers er det lekser, mer enn nok av dem, og obligatorisk lesing i bok inkludert der. Skolen har lenket en haug med såkalte "nettressurser" på fronter, som det er meningen vi skal bruke. Vi gjør det svært lite. De er i tillegg ikke funskjonelle på Ipad, så det er sjelden vi er innom. Anonymous poster hash: dcbb0...919
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Min begynner på skolen til høsten. Jeg og mannen er, og har i lengre tid vært, svært aktive med å lese til ham hver kveld. Lekser kommer vi selvsagt til å hjelpe barnet med. Jeg ser på det som en av pliktene man har som forelder å sørge for å hjelpe barnet med skolearbeid dersom det trenger hjelp, i det minste sjekke at det blir gjort. Skal kanskje sies at jeg er utdannet som bibliotekar, så jeg er selv i overkant av nysgjerrig på bøker. Kommer absolutt til å oppmuntre barnet til å lese bøker som ikke nødvendigvis er lekser. Anonymous poster hash: bd5d9...2d6
Kanutte Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Målet mitt har vært å få alle barna glade i å lese. Mellomste er en lesehest. Eldste sliter litt mer, men liker ofte å lese til tross for kraftig dysleksi. Minsten løsnet det endelig for i fjor sommer. Vi har kjøpt inn bøker, har bøker i mengder og begge foreldrene liker å lese bøker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå