Gå til innhold

Hun truet med å kaste katten min til skogs...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her om dagen tok jeg med katten (kattunge i bånd; ikke gammel nok til å gå fritt) bort til venninna mi som bor like bortenfor meg, mens hun og moren hennes satt på verandaen. Stod utenfor verandaen og spurte om jeg og pus kunne komme på besøk. Mor til venninna mi sa det var helt greit.

Når jeg så kom på verandaen, drev hun og køddet med at hun skulle hive katten til skogs, skremte den og hysjet på den. Hun uttrykte at hun syntes den var ekkel og ikke likte den. Den satt helt rolig og var ikke forstyrrende for noen, i tillegg hadde hun sagt at det var greit at jeg tok med katten opp på verandaen.

Jeg hadde skjønt henne godt hvis jeg hadde tatt med pus uten å spørre, men ærlig talt? Liker du ikke katten min så kan du la være å holde på sånn. Synes generelt det er teit med folk som skal hysje og skremme katten min fordi de ikke liker katter, når det ærlig talt er de som sier at det er greit at vi kommer/ at de kommer på besøk til meg.

Noen som kjenner seg igjen, er enig eller uenig?? Hvis du hater katter trenger du ikke å svare...

Anonymous poster hash: b7ef2...acc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnslig oppførsell av damen. Hadde noen gjort det mot mine dyr, hadde jeg sakt ganske klart fra at det ikke er greit og gått.

• Liker 8
Gjest Raindrops
Skrevet

I alle dager, sa du ifra da? Hun høres jo rett slem ut.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa i fra, ja. Men etterhvert gikk hun inn, så da var det bare meg og venninna mi der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres veldig ung ut. Er hun det?

Anonymous poster hash: 710ce...587
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du det/ spør du om det?

Skrevet

Sikkert på grunn av oppførselen hennes. Men i og med at hun er moren til ei venninne av deg, er hun sikkert ikke så ung.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert på grunn av oppførselen hennes. Men i og med at hun er moren til ei venninne av deg, er hun sikkert ikke så ung.

Hun er i 40-årene.

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, leste ikke godt nok. Ser nå at det var moren som sa dette. Trodde først det var venninnen din.

Jeg trekker herved spørsmålet tilbake. :sjenert:

Skrevet

Ville ikke gjort det igjen når hun er der i alle fall.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har NULL toleranse for ufin oppførsel, mishandling av alt slag ol mot dyr, så jeg hadde eksplodert og hun hadde fått så hatten passet.

Et voksent mennesket skal i hvertfall ikke oppføre seg slik mot et forsvarsløst dyr

Anonymous poster hash: 4b536...38d
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gitt henne klar beskjed om hva som hadde skjedd med henne om hun så mye som prøvde å kaste katten min til skogs. Jeg blir sjelden sint, men blir til gjengjeld farlig sint når folk oppfører seg som fittetryner mot dyr.

Anonymous poster hash: 2fece...c48
AnonymBruker
Skrevet

Fettkjerring! Hun kan da ikke være riktig navla. Ingen med skruene på rett plass synes det er god humor, og ingen med empatien tilstede reagerer sånn mot dyr. Jeg tror jeg hadde blitt oppriktig bekymra og tatt meg en prat med venninna mi, høres ut som mora trenger en utredning hos psykiater...som en annen her så fint uttrykte det, hun skulle fått så hatten passet...

Helt alvorlig. Det virker som hun ikke klarte å holde inne "hatet". Jeg merker psykopatbjella begynner å ringe heftig nå...synes du skal si klart i fra om at slik oppførsel IKKE er greit.

Anonymous poster hash: 373f9...469
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig skrudd dame...

Men mange voksne mennesker har en merkelig oppførsel. Bare ta alle de som mjauer når de går forbi hunder...

Anonymous poster hash: 944fb...10b

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg hadde bare tatt med meg pus og gått hjem tenker jeg ;)

• Liker 2
Gjest Jean Valjean
Skrevet

En eller annen dag må folk forstå at det er ikke unge folk som normalt sett oppfører seg slik. Det er godt voksne mennesker.

Vel det er ihvertfal min efaring

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare tatt med meg pus og gått hjem tenker jeg ;)

Hun gikk jo inn da :)

Gjest imperio
Skrevet

Hadde en vaktmester lærling her i blokka, hadde hunden til foreldrene mine på besøk. Han er liten rase, papillon og tibetansk spaniel blanding, var også bare 6 måneder på den tiden. Han så på hunden å sa "neimen så liten han er, kan jo knekke nakken hans med en hånd jo".

Jeg ble rett og slett sjokkert!
Hvem i svarte sier noe sånt! Og det var ikke noe sarkasme eller humor i stemmen, han sa det helt dønn seriøst! Han vaktmesteren (ikke lærlingen) beklaget på mannens vegne (et sted i 20 årene). Jeg skulle ha vaktmesteren inn hit for å fikse noe på kjøkkenet, og da ba jeg om at han kunne kom selv, i stedet for å sende lærlingen. Forklarte at jeg synes det er ubehagelig å ha han her inne når valpen var her, han forsto meg heldigvis å kom selv :) Vaktmesteren hørte det selv, han sto å strøk valpen da han andre sa det, han så like sjokkert ut som meg.

Lærlingen ble omplassert til en annen plass, da han igjen gjorde noe slemt mot kattene mine. Sparket etter han ene, også åpnet han et skap på kjøkkenet og sa "her burde du bo dit udyr" og prøvde å dytte katten inn i skapet. Jeg sa ifra til vaktmesteren og fyren ble plassert en annen plass. Dette var lenge etter første hendelse, og vaktmesteren hadde snakket til han ang det å behandle andres dyr på en dårlig måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...