Gå til innhold

Nå har jeg flyttet inn !!!!

Pusen

Anbefalte innlegg

Endelig fått flyttet inn i leiligheten min etter 3 måneders oppussing (",)

Skrev inn rett etter jeg hadde kjøpt den og spurte om råd for hvordan jeg skulle få rommene til å virke større. Ville egentlig bare fortelle dere hvordan det har gått :D

Jeg eier mitt hjem og det er kjemperart....men ufattelig deilig! Morsomt å se hvordan alt ble. Har pusset opp alt, den så helt tragisk ut når jeg tok over. Nytt kjøkken (bjørk og mørkegrå benkeplate med aluminiumskant) med bar, nytt bad (flislagt, det går i hvitt, grått og stål), alle vegger er malt i lys antikk (knallfarge!!!) og lagt klikk-system i kirsebær på gulvet.

Må bare si at leiligheten ble griselekker! Prøver å gjøre den så spesiell som mulig. Mye går i stål unntatt gulvet (kirsebær) og en sofa i rødt. Har gardiner som har noe rødt i, hvitt og grått som henger på 3 waiere.

GODT!!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer - det høres deilig ut! :D

Kan jeg spørre hvor du får tak i "lys antikk"? Hvilket merke er det? Vi skal snart flytte inn i nytt hus, og vil gjerne male veggene i en delikat, lys farge. Der vi bor nå, har vi malt stua caffe latte-farget, men nå vil vi muligens prøve noe annet. Du gjorde meg veldig nysgjerrig ved å kalle lys antikk for en "knallfarge"! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Pusen

Gratulerer med nytt HJEM :D

Hørtes råstilig ut. Jeg ble også nysgjerrig på lys antikk.

Jeg planlegger å pusse opp soverommet og vil gjerne ha en lekker farge som ikke er helt hvit. Har furu dører og vindu samt gulv. Blir det fint da tror du ?

Til slutt vil jeg spørre noen om råd ang. takfargen. Jeg har hørt at dersom man maler helt lyse vegger og maler taket mørkere, så får man en fin effekt som gjør at taket ser høyere ut. Hvilken farge kan jeg male i taket som passer til lys antikk ?

Herlig å pusse opp - man føler seg nesten NY selv også etterpå og så er det så deilig å kjøpe inn småting og lys og sånn å suplere med etterpå... Enig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar! Lys antikk er en off-white farge som har rødt i seg istedet for gult. Jeg synes eggeskall og farger som dem blir litt...hva skal jeg si...møkkete? Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Den er veldig rolig og behagelig. Antikk er hvitere.

Har også malt takene i samme farge. Visste ikke om trikset med den mørke fargen i taket = høyere tak, men det høres veldig smart ut.

Jeg fikk et tips om å male vindusveggen i en, hakket lysere farge for da så det ut som om den veggen lå lenger bort. Jeg malte alt i samme farge for å slippe mye pes jeg da.

Det blir så rent liksom. Har malt alle dør- og vinduskarmer hvite. Da ser man virkelig den fine fargen lys antikk har.

Det er en farge jeg absolutt anbefaler!! Lykke til dere òg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...