Gå til innhold

Bunad + hår = ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I år, for første gang, tenkte jeg å legge litt mer i hårfrisyren på de forskjellige festdagene vi har foran oss! Jeg har en nydelig bunad, så antrekket sier seg selv, men jeg sliter alltid med hva jeg skal gjøre med håret.

Håret mitt er ALLTID bustete og uregjerlig, så tidligere år har jeg egentlig bare rettet det så det ser litt stelt ut, i alle fall - men i år kunne jeg tenkt meg å ha noe som står litt til bunaden og samtidig ser fint ut!

Jeg har mørkerødt hår, ikke rihanna-krampe-farge, men ikke oransje heller. Omtrent som dette, vil jeg si.

Håret mitt er derimot ikke på langt nær så langt og vakkert! Det rekker meg til mellom skulderbladene øverst på ryggen.

Jeg har både krølltang og rettetang tilgjengelig. Dere som ordner håret litt på 17. Mai, hva gjør dere?

Hvis noen av dere til og med har pinterest-boards med hårfrisyrer til halvlangt hår, gi meg gjerne en link! Jeg har så lyst til å se litt ordentlig ut i år :)

Anonymous poster hash: bc50e...ae0
AnonymBruker
Skrevet

Flette av et eller annet slag, det finnes utallige idéer på nettet.

Anonymous poster hash: 82bd3...bd3
AnonymBruker
Skrevet

Flette av et eller annet slag, det finnes utallige idéer på nettet.

Anonymous poster hash: 82bd3...bd3

Problemet mitt med en vanlig "flette av et eller annet slag" er at håret mitt ikke er langt nok til å få til en flette som ikke ser ut som en treningssveis. ;)

Anonymous poster hash: 07fea...bf4

AnonymBruker
Skrevet

Spørs litt hva slags bunad du har og?

Anonymous poster hash: 67113...7a0
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Har du forskjellige lengder på håret? Halvlang lugg?

Har ei venninne som har hår til rett oppå skuldrene og jeg bruker å flette håret hennes i ei kinaflette/pariserflette/fiskebeinsflette (kjært barn har mange navn ;) ) , og fester strikket inntil nakkeroten sånn at det er en pitteliten hestehale som står ut. Den bruker jeg å dytte inn under fletta og feste med nåler. Har du hår til øverst mellom skuldrene så kan du kanskje få til noe sånt hvis det ikke er altfor mange korte lengder i klippen din.

Ellers så kan det kanskje være fint å flette luggen langs siden, feste den med luseklemmer bak øret og krølle resten av håret.

Generelt sett så synes jeg enkle frisyrer er penest til bunad.

Endret av skruf
AnonymBruker
Skrevet

Spørs litt hva slags bunad du har og?

Jeg har numedalsbunad, uten hodeplagg :)

Har du forskjellige lengder på håret? Halvlang lugg?

Har ei venninne som har hår til rett oppå skuldrene og jeg bruker å flette håret hennes i ei kinaflette/pariserflette/fiskebeinsflette (kjært barn har mange navn ;) ) , og fester strikket inntil nakkeroten sånn at det er en pitteliten hestehale som står ut. Den bruker jeg å dytte inn under fletta og feste med nåler. Har du hår til øverst mellom skuldrene så kan du kanskje få til noe sånt hvis det ikke er altfor mange korte lengder i klippen din.

Ellers så kan det kanskje være fint å flette luggen langs siden, feste den med luseklemmer bak øret og krølle resten av håret.

Generelt sett så synes jeg enkle frisyrer er penest til bunad.

Har litt forskjellige lengder, nok til at det stikker ut tjafser når jeg fletter det... Luggen er litt kortere enn resten og skråklipt.

Jeg tenkte å kanskje prøve å flette luggen slik at det ser ut som et "hårbånd" over hodet, og krølle resten, men tenkte å høre om noen andre hadde noen morsomme idéer først! Jeg er så lite kreativ med hår :P

Anonymous poster hash: 07fea...bf4

Skrevet

På hårtuster som stikker ut her og der kan du bruke luseklemmer :)

AnonymBruker
Skrevet

Måtte google bunaden, og jeg vil si at jeg tror den er finest med løst hår, evt tror jeg også bilde nr 2, 9 og 10 på denne linken kan bli kjempefint?

Skrevet

Synes man burde ha oppsatt hår til bunad. Flette® eller kanskje sånn "half up half down" hadde vært noe.

http://i0.wp.com/josswallpapers.com/wp-content/uploads/2014/03/prom-hairstyles-for-medium-hair-half-up-half-down-with-poof-6i5tuwuk.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e5/df/20/e5df2080deab04e70a987f03bd381e03.jpg

Eller fletter på siden.. Altså, det viktigste synes jeg at man generelt ser litt "nasjonalromantisk" ut. Lite sminke, enkelt oppsatt hår som er praktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...