AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Jeg er over snittet opptatt av interiør, mens kjæresten min ikke kunne brydd seg mindre. Vi eier 50% hver av en leilighet og sammen kjøpe vi en del møbler for to år siden. Nå har det seg sånn at jeg er ganske lei av møblene våre og gjerne vil kjøpe nytt spisestuesett, nytt sofabord, tepper og litt sånne ting. Kjæresten min mener at det vi har er bra nok og vil ikke bruke penger på nye ting da han synes det er unødvendig. Planen min er å kjøpe alt sammen selv (ettersom han uansett ikke bryr seg noe særlig om interiør og alltid sier jeg har god smak på det) og selge det gamle og dele på to. Vi spleiset på det gamle og derfor mener jeg at når det selges skal det deles på begge to. Det nye jeg kjøper blir derimot mitt ved eventuell fremtidig salg. Venninnene mine sa i dag at dette høres rart ut og at vi begge bør være med på å spleise på nytt interiør, men det synes jeg høres rart ut når han ikke vil bruke penger på det og synes det er unødvendig? Jeg har romslig og relativt god økonomi og har råd til å kjøpe nye møbler selv. Hva mener dere? Anonymous poster hash: 40d94...9dc
melly666 Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Hvis jeg har forstått deg riktig vil du selge det gamle og dele inntektene av salget 50-50 mellom dere. Deretter skal du bruke dine egne penger på å kjøpe nye møbler som blir dine. Hvis jeg har forstått deg riktig er det etter min mening den eneste riktige løsningen da han er fornøyd med det dere har. Det forusetter så klart at han synes det er greit at du ommøblerer, speiselt hvis møblene dere har nå ble valgt ut i fellesskap etter begges smak.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Drit i venninnene, betal alt selv. Sikkert skremmende nok for mannen å måtte hjelpe til å ommøblere alt annenhvert år. Anonymous poster hash: 5ab47...c82
Pengebingen Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Du har helt rett i din løsning. Skjønner godt at han synes det er helt unødvendig. Da er det ikke noe han trenger å bruke sine penger på. Holdt på slik som deg før selv, men det ble jo fryktelig dyrt i lengden. Så økonomisk sett er det helt på trynet å bytte ut møbler annenhvert år Men, har du lyst og penger, har du jo lov.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Løsningen din blir helt korrekt. Dersom han trenger å ha egne "møbelpenger" til en gang k fremtiden kan han jo bare spare det han får når du selger det gamle. Og det ville vært fullstendig urimelig å kreve at han er med og spleiser når han ikke er interessert i nytt interiør. Anonymous poster hash: b806b...733
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Hvis møblene kun er et par år gamle så syns jeg det er galskap å kjøpe nye. Da er det bedre å fornye seg med gardiner, puter, litt nytt nips osv. Anonymous poster hash: cbc19...ff7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå