AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Hei, Skal flytte ut fra en leilighet, og føler at huseiere er uenige med oss i følgende sak. Vi må erstatte en gardinstang og en taklampe (vi knuste den da vi skulle bytte lyspære). Det er selvfølgelig helt i orden for oss å betale for det vi har ødelagt. Men så kommer det til problemet: det har vært/er høy luftfuktighet i leiligheten (kjeller) og vi har fått mugg på sengen vår. Vi må derfor kjøpe helt ny seng, og mener at de som har leiet ut har erstatningsansvar. Jeg mener selvfølgelig ikke at de skal kjøpe ny seng til oss, men erstatning tilpasset skadeomfanget.. Eventuelt om vi blir kvitt.. Huseierne sier at det er vår egen feil at der har kommer mugg på sengen, fordi vi har satt sengen inntil veggen. Veggen var veldig fuktig og malingen blir borte hvis vi skraper på veggen, samt den har mørke farge noen steder.. Er det virkelig vanlig å la være å sette seng/sofa helt inntil vegg? Vi visste ikke det, og fikk heller ikke noe informasjon om det da vi flyttet inn. Vi har vært og er mye syke her nede, og har sagt det til huseier, pluss at vi har tatt opp fuktigheten/mugg ved flere anledninger. De kontaktet en fagperson som kom for å se på leiligheten. Han sa at vi burde ha ventiler åpne (vi har aldri rørt ventilene, de har alltid stått oppe) og at vi ikke skulle ha sofa/seng inntil veggen. Fra den dagen dro vi senga ut fra veggen, men den var jo allerede ødelagt. Hva skal vi gjøre her? Anonymous poster hash: 6b340...d5c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Spørsmålet er altså om vi har rett på erstatning, og eventuelt hvor mye.. Hva ville dere gjort i samme situasjon? Vi er fattige studenter som lever på studielån. Anonymous poster hash: 6b340...d5c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Jeg ville ha betalt for stfanga og lampen og flyttet ut for å unngå mer bryderi. Sengen ville jeg ha kjøpt selv. Anonymous poster hash: a6054...64a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå