AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Ja, de har to barn sammen, men er det virkelig nødvendig med planlegging og samtaler på både telefon og sms hver dag?? Jeg kjenner at jeg blir mektig lei av at absolutt ALL tid vi har sammen blir brukt på bonusbarna.. De er fantastiske barn som jeg er veldig glad i, men når de faktisk har mammauke så forventer jeg at samboer bruker tid på oss og vårt felles barn istedet for å snakke i telefonen og melde med eksen om barna som et hos moren denne uken. Det er ikke det samme de ukene barna er hos oss. Da har mor minimalt med kontakt.Anonymous poster hash: db198...011 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Javel. Var det godt å få det ut? Anonymous poster hash: 6c12c...256 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Han bryr seg vel om alle barna sine da, og setter pris på oppdateringer når de ikke er hos han. Anonymous poster hash: 2afcd...236 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Han bryr seg vel om alle barna sine da, og setter pris på oppdateringer når de ikke er hos han.Anonymous poster hash: 2afcd...236 Det er som oftest mor som tar kontakt. I tillegg til sms og telefoner, så må han kjøre frem og tilbake med klær og utstyr.. Når barna er hos oss og det er omvendt situasjon, så må han hente hos henne.. For meg så virker det som at eksen har problemer med å la oss være alene..Anonymous poster hash: db198...011 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Men dette visste du vel før dere fikk egne barn?! Eller er det noe de har begynt med just nå?Anonymous poster hash: 62b00...34f 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Men dette visste du vel før dere fikk egne barn?! Eller er det noe de har begynt med just nå?Anonymous poster hash: 62b00...34f Dette har begynt nå i det siste.. Det siste halvannet året.. Anonymous poster hash: db198...011
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #7 Skrevet 28. april 2015 Det er som oftest mor som tar kontakt. I tillegg til sms og telefoner, så må han kjøre frem og tilbake med klær og utstyr.. Når barna er hos oss og det er omvendt situasjon, så må han hente hos henne.. For meg så virker det som at eksen har problemer med å la oss være alene..Anonymous poster hash: db198...011 Kan ikke du si det til han da, og be han slutte med å svare henne ? Høres rart ut at de sender mld og snakker sammen hele tiden. Anonymous poster hash: f0838...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 Kan ikke du si det til han da, og be han slutte med å svare henne ? Høres rart ut at de sender mld og snakker sammen hele tiden. Anonymous poster hash: f0838...3dc Jeg har gjort det! han blir sur og argumenterer med at de må få snakke sammen angående barna.. En dag forige uke satt jeg utenfor i bilen hos moren, mens vårt felles barn ventet på oss hos barnevakten, i 40 minutter!! .. Det fins da grenser på hvor mye en må snakke om barna sine, selv om man har valgt å gå fra hverandre.. Men jeg både leser og hører at det går på andre "hverdagslige" tema også.. Det er da ikke normalt at han snakker med sin eks mer enn sin samboer.. Uansett om de har barn sammen eller ei.. Anonymous poster hash: db198...011 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 Han bryr seg vel om alle barna sine da, og setter pris på oppdateringer når de ikke er hos han. Anonymous poster hash: 2afcd...236 Tja.... Om far bruker mer tid i og med telefonen enn han bruker på felles barnet så bryr hsn seg ikke om alle barna sine. Barn trenger foreldre som er tilstede. Ikke foreldre som tilbringer tiden sin i telefonen. Anonymous poster hash: 49fde...1ee 8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #10 Skrevet 28. april 2015 Så mange bitre kjerringer i kveld da? Ingen grunn til å ta det "tonfallet" mot TS. Dessverre er det mange ekskoner/samboere som nyter å prøve ødelegge med ny samboer/kone. Det er absolutt ikke alle som gjør det, og mange ganger er det for barnas skyld, men det FINS de som bevisst prøver ødelegge. Og det er slitsomt med tøffelmenn som ikke setter noen grenser, men lar kvinnfolka kjøre over ham som de vil. Da spesielt når det kommer til felles barn. Begynn å noter hver eneste gang du legger merke til at han snakker med henne, og hvor mange ganger han driver og kjører hit og dit med utstyr. Lag en slags liste. Og så tar du en prat med han. Viser han dette, og spør om det virkelig er slik det skal være. Er det ikke litt unødvendig? Er du virkelig nødt til å styre så fælt? Når barna er hos mor må hun da jammen klare å underholde og ta vare på barna uten å konstant ta kontakt med deg? Synes du ikke det er merkelig? Så ser du hva han sier. En voksen mann burde kunne sette grenser. En uke uten barna er IKKE krise. Ærlig talt. Tror veldig lite på at han nikker med fordi han savner barna så fælt. Greit nok å få EN oppdatering i løpet av uken, men hele tiden? Nope. Høres ut som en typisk monstereks som prøver markere seg ovenfor hans nye dame fordi de har felles barn. Men guess what, dere har også barn. Eneste jeg ville synes var ok, var hvis det var hyppig kontakt pga barna har noen slags sykdommer, diagnoser, eller at de havner i ulykker, blir syke osv. Uten om det, EN UKE UTEN BARNA, må man kunne overleve uten å bombadere typen din hele uka. Anonymous poster hash: 8f6ed...9d6 10
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #11 Skrevet 28. april 2015 Jeg har gjort det! han blir sur og argumenterer med at de må få snakke sammen angående barna.. En dag forige uke satt jeg utenfor i bilen hos moren, mens vårt felles barn ventet på oss hos barnevakten, i 40 minutter!! .. Det fins da grenser på hvor mye en må snakke om barna sine, selv om man har valgt å gå fra hverandre.. Men jeg både leser og hører at det går på andre "hverdagslige" tema også.. Det er da ikke normalt at han snakker med sin eks mer enn sin samboer.. Uansett om de har barn sammen eller ei.. Anonymous poster hash: db198...011 Jeg har et barn og er ikke sammen med faren lengre. Når det er han som har han, holder jeg meg unna. Er jo meningen de skal skape minner og være sammen den uken uten meg. Vi er jo ikke en familie sammen lengre. At han ikke forstår deg er bare teit. Jeg hadde blitt veldig skuffet! Anonymous poster hash: f0838...3dc 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #12 Skrevet 28. april 2015 Forstår deg ts. Har ikke felles barn med kjæresten min, men spesielt tidlig i forholdet tok mor kontakt med intervaller på 10 min. Hun ringte og sendte sms for hver minste lille ting. Virket nesten som hun ikke taklet å ha ansvaret for barnet selv. Alt måtte hun spørre om. Vel, det kom fram til det at hun gjorde det bare for å være ekkel med meg. Hun skulle vise meg at hun fortsatt hadde taket på eksen. Heldigvis har kjæresten min baller til å si i fra. Nå har vi vært sammen i snart 4 år, men det tok ca et år før hun skjønte at hun ikke kom noen vei med det. Nå kan det gå mange dager før hun sender sms eller ringer. Kanskje hun er sjalu på at eksen har barn med deg ts?Anonymous poster hash: 70d45...48b
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #13 Skrevet 29. april 2015 Forstår deg ts. Har ikke felles barn med kjæresten min, men spesielt tidlig i forholdet tok mor kontakt med intervaller på 10 min. Hun ringte og sendte sms for hver minste lille ting. Virket nesten som hun ikke taklet å ha ansvaret for barnet selv. Alt måtte hun spørre om. Vel, det kom fram til det at hun gjorde det bare for å være ekkel med meg. Hun skulle vise meg at hun fortsatt hadde taket på eksen. Heldigvis har kjæresten min baller til å si i fra. Nå har vi vært sammen i snart 4 år, men det tok ca et år før hun skjønte at hun ikke kom noen vei med det. Nå kan det gå mange dager før hun sender sms eller ringer. Kanskje hun er sjalu på at eksen har barn med deg ts?Anonymous poster hash: 70d45...48b Takk.. Ja, jeg begynner å lure på om hun er sjalu. Men vårt felles barn er nå snart fire år. Rart at hun plutselig har begynt med dette.. Men men... Anonymous poster hash: db198...011
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #14 Skrevet 29. april 2015 Så mange bitre kjerringer i kveld da? Ingen grunn til å ta det "tonfallet" mot TS. Dessverre er det mange ekskoner/samboere som nyter å prøve ødelegge med ny samboer/kone. Det er absolutt ikke alle som gjør det, og mange ganger er det for barnas skyld, men det FINS de som bevisst prøver ødelegge. Og det er slitsomt med tøffelmenn som ikke setter noen grenser, men lar kvinnfolka kjøre over ham som de vil. Da spesielt når det kommer til felles barn. Begynn å noter hver eneste gang du legger merke til at han snakker med henne, og hvor mange ganger han driver og kjører hit og dit med utstyr. Lag en slags liste. Og så tar du en prat med han. Viser han dette, og spør om det virkelig er slik det skal være. Er det ikke litt unødvendig? Er du virkelig nødt til å styre så fælt? Når barna er hos mor må hun da jammen klare å underholde og ta vare på barna uten å konstant ta kontakt med deg? Synes du ikke det er merkelig? Så ser du hva han sier. En voksen mann burde kunne sette grenser. En uke uten barna er IKKE krise. Ærlig talt. Tror veldig lite på at han nikker med fordi han savner barna så fælt. Greit nok å få EN oppdatering i løpet av uken, men hele tiden? Nope. Høres ut som en typisk monstereks som prøver markere seg ovenfor hans nye dame fordi de har felles barn. Men guess what, dere har også barn. Eneste jeg ville synes var ok, var hvis det var hyppig kontakt pga barna har noen slags sykdommer, diagnoser, eller at de havner i ulykker, blir syke osv. Uten om det, EN UKE UTEN BARNA, må man kunne overleve uten å bombadere typen din hele uka. Anonymous poster hash: 8f6ed...9d6 Takk! Anonymous poster hash: db198...011
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #15 Skrevet 29. april 2015 Som flere andre, så forstår jeg deg godt, TS. Slik skal det ikke være. Jeg tror også at årsaken kan være at hun er sjalu eller i alle fall at hun vil markere noe. Kjenner situasjonen selv, da både jeg og mannen min har vært gift og har barn fra tidligere (men vi har ingen felles). Når det gjelder min eks, så har vi minimalt med kontakt. Vi veksler noen ord når han henter ham, og sender sms eller ringer en sjelden gang - ikke ukentlig - om det ikke er noe spesielt. Og det dreier seg kun om vårt felles barn, ikke om andre ting. Min manns eks er mer "på", hun tar stadig kontakt med ham. Nå er barna faktisk voksne, men likevel... Så kanskje det er slik at damer ikke så lett går videre?Anonymous poster hash: 1f32a...4ad
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #16 Skrevet 29. april 2015 Opplevde det samme her. Det var så mye ringing og kontakt. Men her var det sånn at far var enig med meg og mente det var mye unødvendig, men han hadde ikke guts til å si fra, for hvis han prøvde å si at han ikke ville ha så mye kontakt så truet hun med å ta fra han ungene. Her var det nok også sjalusi inni bildet, selv om hun hadde ny type. Dette er nå mye bedre heldigvis. Du må nok få din mann på din side, få han til å forstå at dette ikke er normalt. Ettersom han ikke har så mye kontakt med henne når ungene er hos han så tenker jeg at han må forstå at dette blir feil. Her var det motsatt, hun ringte hele tiden når ungene var hos oss, mens de hadde mindre kontakt når ungene var hos mor. Men hun er ikke ferdig med å passe på oss da... Anonymous poster hash: 62923...897
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #17 Skrevet 29. april 2015 Du er ikke alene... Vi har det på samme måten. Etter vi fikk felles barn ble hun masete. Hun kommer på døren med sjokolade til ungene ( uten å gi beskjed på forhånd), ringer, sender sms. Jeg bryr meg ikke. Jeg åpner døren og er bare hyggelig, spør om hun har lyst å komme inn og se babyen Nei, hun bare kjørte forbi og ville si hei. har ikke sett henne på en stund. Bare hev deg over. Mannen min er en tøffel og han kommer aldri til å sette foten ned. Ungene er kjempeglad i lillebroren sin og alt handler om han. De har bilde av han som bakgrunn både på tel og ipad og har allerede planlagt hele framtiden sammen med han bare ha et godt forhold til barna og gjør at de for nært forhold for søsteren sin så er det ingenting å bekymre seg over. Ikke bruk energien på eksen hans. Jeg også var litt lei i begynnelsen. Bare kom deg ut med venninner og la datteren være alene med faren. La ham bli bedre kjent med henne og kjenne ansvaret. Anonymous poster hash: 4ccae...f8b
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #18 Skrevet 29. april 2015 Ja, de har to barn sammen, men er det virkelig nødvendig med planlegging og samtaler på både telefon og sms hver dag?? Jeg kjenner at jeg blir mektig lei av at absolutt ALL tid vi har sammen blir brukt på bonusbarna.. De er fantastiske barn som jeg er veldig glad i, men når de faktisk har mammauke så forventer jeg at samboer bruker tid på oss og vårt felles barn istedet for å snakke i telefonen og melde med eksen om barna som et hos moren denne uken. Det er ikke det samme de ukene barna er hos oss. Da har mor minimalt med kontakt.Anonymous poster hash: db198...011 Du har min støtte. Jeg har vært i samme situasjon som deg. Før ex til mannen min fikk kjæreste ringte hun ned både min og hans telefon. Min hvis far ikke tok telefonen. Det var hver eneste dag. Det er virkelig ikke nødvendig å snakke sammen hver bidige dag flere ganger om dagen om barna. Jeg har selv vært i andre enden, og jeg og barnefar hadde grei kontakt og samarbeidet om barna uten å snakke med hverandre så ofte. Kanskje en gang i uken. Enkelte klarer ikke å kutte navlestrengen og det holdt på å velte hele forholdet her. Men plutselig fikk dama ny kjæreste og kontakten ble på et mer normalt nivå, og har vært det siden. Anonymous poster hash: 48cd9...7ba
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #19 Skrevet 1. mai 2015 Jeg har et barn og er ikke sammen med faren lengre. Når det er han som har han, holder jeg meg unna. Er jo meningen de skal skape minner og være sammen den uken uten meg. Vi er jo ikke en familie sammen lengre. At han ikke forstår deg er bare teit. Jeg hadde blitt veldig skuffet! Anonymous poster hash: f0838...3dc Andre som har delt bosted og 50/50 gjør aktiviteter sammen; far, mor og barn - i "hverandres uker". Det er bra for alle! Forutsetter selvsagt en god tone og fravær av konflikt (som er en forutsetning for delt bosted og 50/50).Anonymous poster hash: bac27...866 2
Jade Skrevet 1. mai 2015 #20 Skrevet 1. mai 2015 Hvis de er avhengig av så mye kontakt er det gjerne mer praktisk om de flytter sammen igjen (Har ikke erfaring med slikt, men det var min første tanke når jeg leste dette). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå