Gå til innhold

Spis deg slank og fit(og få inn litt mer aktivitet) Redigert med nytt eks.

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Til dere som vil ned i vekt, sier dere ikke klarer det eller at ikke alle har genetikk til å bli slank.

Alle kan bli den beste versjonen av seg selv.

http://m.side2.no/trening/anette-veide-105-kg---spiste-bort-overvekten/8465576.html

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3186

Morsomt at så mange skulle henge seg opp i at hun idag vil stille opp i BF.

Ok: annet eksempel: som jeg nå ser er pga operasjon så det ble jo ikke helt rett. Google er ikke alltid din venn.

http://paaslankiing.blogg.no/min_vektnedgang.html

Men denne da:

Og denne: http://fitnessbloggen.no/slik-gikk-kim-21-ned-over-30-kilo-og-fikk-livet-tilbake/

Og denne http://fashions-cloud.com/pages/f/fit-inspiration-before-and-after/

Igjen: Ingen er født til å være overvektig. Alle kan komme i form om de setter inn viljen.

Endret av Runforit
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun trener jo masse. Misledende overskrift.

• Liker 9
Gjest Runforit
Skrevet

Hun trener jo masse. Misledende overskrift.

Hun begynte med kostholdet, litt kardio og styrke som vanlige folk.

Er siste tiden hun har fokusert på hard styrke.

• Liker 2
Skrevet

Hun begynte med kostholdet, litt kardio og styrke som vanlige folk.

Er siste tiden hun har fokusert på hard styrke.

Like fullt trening. Hun har ikke gjort det der med kosthold alene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fyllt opp puppene ihvertall.

Anonymous poster hash: 1f284...338
  • Liker 3
Gjest Runforit
Skrevet

Like fullt trening. Hun har ikke gjort det der med kosthold alene.

Bare vektnedgang avgjøres av kcal inn/ut.

Det resultatet hun har nå er pga tung styrke. Men har endret overskriften siden du følte den var misvisende.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes slike historier er ekstremt motiverende, og ikke minst utrolig kjekt å lese.

• Liker 2
Skrevet

En klassevenninne av meg har faktisk gått ned 40 kg på ett år. Hennes metode? Spise sunn mat og trene jevnlig.

• Liker 3
Skrevet

Bare vektnedgang avgjøres av kcal inn/ut.

Det resultatet hun har nå er pga tung styrke. Men har endret overskriften siden du følte den var misvisende.

Bare vektnedgang, ja. Det vet jeg bedre enn mange. Men å få slike kropper er ikke noe man gjør uten å gå aktivt inn for det. Det burde du virkelig vite selv.

• Liker 4
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Bare vektnedgang, ja. Det vet jeg bedre enn mange. Men å få slike kropper er ikke noe man gjør uten å gå aktivt inn for det. Det burde du virkelig vite selv.

Ser ut som du misser poenget. Alle kan bli den beste versjonen av seg selv. Leser du HL så er er det ingen unnskyldning om en går inn for å bli en mer fit versjon av den en er.

Mange skylder på genetikk eller andre ting om hvorfor en ikke "klarer" å gå ned i vekt. Denne dama har alltid vært stor pga for mye mat, enkelt og greit.

Ved å legge om livsstilen så beviser hun at man kan om man setter viljen til.

Og som artikkelen og jeg har poengtert så er kroppen hun har NÅ pga hard styrke, men de 30 kg hun gikk ned var pga kostholdet.

Endret av Runforit
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i budskapet, men blir demotivert av det som blir lagt fram som inspirasjon.

"Bli det beste du kan være" - og det beste vi kan være er alltid illustrert av en bikinimodell, eller fitnessmodell, eller lignende.

Jeg kan aldri bli som en bikinimodell, eller fitnessmodell. Jeg har ikke helse til det.

Med litt flaks, og mye jobbing, kan jeg kanskje bli en "pin-up", men muskuløs og definert vil jeg aldri klare å bli.

Anonymous poster hash: d7eba...945
  • Liker 8
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg er enig i budskapet, men blir demotivert av det som blir lagt fram som inspirasjon.

"Bli det beste du kan være" - og det beste vi kan være er alltid illustrert av en bikinimodell, eller fitnessmodell, eller lignende.

Jeg kan aldri bli som en bikinimodell, eller fitnessmodell. Jeg har ikke helse til det.

Med litt flaks, og mye jobbing, kan jeg kanskje bli en "pin-up", men muskuløs og definert vil jeg aldri klare å bli.

At hun tok steget videre til Bikini Fitness er en annen sak.

Poenget er at hun gikk ned 30 kg grunnet endret livsstil med mindre og sunnere mat og mer hverdagsaktivitet.

Hun har alltid vært overvektig og det viser at ingen er dømt til å være overvektig om en tar de rette valgene.

Gjest Runforit
Skrevet

Er det noen som i det hele tatt har lest artikkelene?

Eller ser dere bare på bildene?

Dama veide over 100 kg. Hun la om livsstilen og trente enkel kondisjon og lett styrke(ala det helt normale mennesker gjør på Sats) og gikk ned 30 kg.

At hun nå stiller opp i BF er en helt annen sak.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At hun tok steget videre til Bikini Fitness er en annen sak.

Poenget er at hun gikk ned 30 kg grunnet endret livsstil med mindre og sunnere mat og mer hverdagsaktivitet.

Hun har alltid vært overvektig og det viser at ingen er dømt til å være overvektig om en tar de rette valgene.

Det har denne damen gjort også, og denne. men hun har ikke blitt vist som inspirasjon her inne.

Hvorfor ikke?

Fordi de ikke er bikinimodeller, fitnessmodeller, eller viser seg halvnakne?

(Tilfeldig plukk fra vektklubb, jeg kunne sikkert funnet bedre eksempler hvis jeg hadde lett litt=

Og ja, jeg har lest artiklene.

Det hun har gjort er flott, for all del, men som inspirasjon for meg hadde det vært mer inspirerende å se henne før hun begynte med fitness, i stedet for en topptrent fitnessmodell med ekstremt lav fettprosent.

• Liker 6
Gjest Runforit
Skrevet

Det har denne damen gjort også, og denne. men hun har ikke blitt vist som inspirasjon her inne.

Hvorfor ikke?

Fordi de ikke er bikinimodeller, fitnessmodeller, eller viser seg halvnakne?

(Tilfeldig plukk fra vektklubb, jeg kunne sikkert funnet bedre eksempler hvis jeg hadde lett litt=

Og ja, jeg har lest artiklene.

Det hun har gjort er flott, for all del, men som inspirasjon for meg hadde det vært mer inspirerende å se henne før hun begynte med fitness, i stedet for en topptrent fitnessmodell med ekstremt lav fettprosent.

Så fint! Det er tusen slike, men jeg kom over denne artikkelen. Finn inspo der du ønsker.

Poenget blir det samme; Ingen er født overvektig og er dømt til å være det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig teit eksempel å komme med for å poengtere at det er kosthold og økt hverdagsaktivitet som er tingen! Synes du dette er en kropp de fleste bør strekke seg etter? Tror du denne dama har en sunn fettprosent?

Anonymous poster hash: e5d39...86f

• Liker 3
Gjest Saxofon
Skrevet

Kjempebra jobbet av begge damene! Alle bør jo vite at man går ned i vekt om kcal inntatt er mindre enn forbruket. Men om det er så lett psykisk kan jeg ikke påstå. Det er kjekkere å snacke sjokolade enn agurk og det er spennende tvserier fremfor tredemølla. Mye handler vel om vaner

Gjest Runforit
Skrevet

Utrolig teit eksempel å komme med for å poengtere at det er kosthold og økt hverdagsaktivitet som er tingen! Synes du dette er en kropp de fleste bør strekke seg etter? Tror du denne dama har en sunn fettprosent? Anonymous poster hash: e5d39...86f

Folk må finne inspirasjon der de ønsker.

Om du for(for n'te) gang leser artikklelen så gikk hun ned 30 kg for et par år siden. At hun NÅ fokuserer BF er en annen sak.

POENGET er at alle har mulighet til å gå ned i vekt, blir den beste versjonen AV SEG SELV(hva det enn måtte innebære) og at ingen er "født overvektig".

Etter X antall tråder om pulver, piller, dietter, "jeg klarer ikke", leve på 1000 kcal osv osv så følte jeg et behov for å dele en artikkel jeg tilfeldigvis kom over i går om at det å gå ned i vekt kun handler om viljestyrke og dedikasjon og at alle kan klare det.

Ingen er født med ekstra fettprosent, eller er mer disponert for å være overvektig og store. Vi er mennesker. Vi er bygd opp likt i forhold til hvordan vi fungerer, bruker energi osv.

At vi alle har ulike utgangspunkt i forhold til høyde, bygning etc er ikke relevant(man kan ikke se ut som et menneske og få kroppen til et annnet menneske som mange gjerne ønsker), men alle kan fremdeles bli en sunn,sterk og slank versjon av seg selv om de legger opp en livsstil som tillater det.

Om noen vil legge ved lenker til andre inspirerende historier så er de hjertelig velkommen til det. Alle finner ikke inspirasjon av de samme historiene.

Å henge seg opp i at akkurat Anette Mork bestemte seg, etter år med dedikasjon på å gå ned 30 kg og endre matvaner og livsstil, for å ta steget videre å delta i BF er tåpelig. At dere klarer å vri poenget med å kritisere at hun nå, år etter med tøff livstilsendring, vil gjøre noe HUN finner utfordrende og morsomt med den nye kroppen sin er lavmål.

Hva med å ta til seg poenget som nå er påpekt flere ganger!?

Om du vil ned i vekt så er det kun du selv som står i veien for det. Ikke skyld på gener, bygning eller andre ting. Med vilje og dedikasjon så får en det til om en virkelig vil.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så fint! Det er tusen slike, men jeg kom over denne artikkelen. Finn inspo der du ønsker.

Poenget blir det samme; Ingen er født overvektig og er dømt til å være det.

Nei, jeg synes ikke poenget er det samme.

Jeg synes hun har gjort en god jobb, og at hun fortjener et klapp på skulderen for innsatsen, så langt er vi enige.

Men det er sjelden slike artikler handler om helse og sunnhet, som oftest handler det om utseende, og slik ser jeg også på denne artikkelen.

Du skal ikke bare være sunn og aktiv, men du skal også ha en fettprosent som viser hvor godt trent du er, og du skal se definert ut, det er dette som har blitt definisjonen på å "se bra ut".

For meg blir dette en form for kamuflert "thinspiration", og et fokus på kropp fremfor helse.

Som Anette i artikkelen selv sier:

I dagens samfunn er det blitt utrolig mye press på utseendet forteller Anette. Vi sitter mye mer på internett og det er lett å bli manipulert av fine bilder, kropper og det folk skriver.

- Jeg personlig synes det er motiverende med folk som er opptatt av kropp og å se bra ut.

Og jeg personlig synes det er mer motiverende med folk som er opptatt av helse, og det å være sunn og aktiv i hverdagen, fremfor det å "se bra ut".

Man kan godt "se bra ut" uten å være definert, ha en fettprosent på 10, og bruke størrelse 34 i klær, men det kommer sjeldent fram i slike "motivasjonsinnlegg".

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...