AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Har et bad fra 1989. Badekar i hjørnet med tilhørende dusj. Tapet på finervegger. Altså ikke noen form for membran og beskyttelelse mot fukt, men pga. lite bruk er det heldigvis tørt og ingen fuktproblem hittils. Nå skal jeg leie ut, og vi blir 3 stk som sikkert vil dusje tilnærmet 3x om dagen. Har skjønt at det beste for å hindre fukt er dusjkabinett, men da må armaturet og rør flyttes og da kreves rørkegger og dette blir alt for dyrt! Så jeg lurer på om dette kan være tilstrekkelig: - skjøte revnene i tapeten med våtromssparkel - male over med våtromsmaling - feste våtromspanel i våtromssonen, inkl der dusjhodet henger - dusjgardin for å hindre for mye vann på golvet (våtroms laminatgolv) - Vifte for å ta unna fukt Er dette tilstrekkelig for å hindre fukt? Eller må jeg bite i det sure eplet og kjøpe dusjkabinett og rørleggertjenester?Anonymous poster hash: 6ce0f...880
Chiubi Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Først og fremst bør du gå til anskaffelse av en vifte som drar ut fuktig luft. Pax er et svensk firma som har flere gode modeller. Tapet på finér er veldig dårlig egnet til bad. Det er bare et tidsspørsmål før du må pusse opp badet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå