AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Jeg har ei datter på 3.5 år. Jeg har kommet i en ond sirkel med henne og maser mye. Hun somler og jeg maser. Morgenene så maser jeg om at hun må kle på seg, at hun må raske seg osv. Jeg vet at det ikke hjelper å gjøre slik, men blitt en ond sirkel. Det samme med leggetid. Jeg kan be henne om å kle av seg, men ingenting skjer. Hun suser rundt uten at jeg vet hvorfor hun suser så mye. Maser om at hun må kle på seg hvis ikke blir det ikke eventyr. Jeg liker ikke å mase eller komme med trusler, men jeg er i en ond sirkel. Kan noen gi meg noen gode råd? Jeg trenger sårt å bli en bedre mamma og bygge jenta mi opp og ikke ned.Anonymous poster hash: f5869...d44
Mayami Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 For det første, selv om det føles som om du maser hele tiden er det ikke sikkert hun oppfatter det slik! Viser hun noen tegn til frustrasjon fordi du maser eller fortsetter hun bare med sitt? Jeg føler at jeg maser hele dagen, med fire barn i huset. Av og til må jeg bare ta meg selv i nakkeskinnet og gjøre noe positivt med barna, selv om det går utover sengetid eller leksetid. Kanskje det er en ide med litt "timeplanfestet" kvalitetstid for å bryte sirklen? Uansett er mye gjort når du føler det slik selv og ønsker å gjøre noe med det!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Kjenner meg igjen i en del av det du skriver så lurer også på hva slags svar og tips du får her. Har også en skjønn jente på 4 som er veldig lite mottakelig for input for tiden, sånn at det blir for mange negativt betonte interaksjoner i løpet av uken pga dumt stress. Anonymous poster hash: 6b209...389
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Les "å se barnet innenifra". Den er beregnet til barnehagepersonell men super lettlest og handler om å skape gode relasjoner og gi barna det de trenger for å utvikle seg. boka er en kjempe fin start på hvordan bryte dårlige mønster ved å se på barnas ståsted annerledes.Anonymous poster hash: db94a...f45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå