Gå til innhold

Forskjell på barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min er 4,5 år. Han har nettopp fått en ny venn, en nabogutt som er ett år eldre. Det er så stor forskjell på disse to guttene, at jeg blir redd det er noe galt med min. Femåringen virker ekstremt moden. Han høres nesten ut som en voksen når han snakket, og han får med seg alt. Min sønn vimser, griner og trasser. Vi kan lett snakke litt i koder mens han hører på. Uten at han skjønner det. Han oppdager heller ikke små nyanser i ting, som jeg opplever at den andre gutten gjør. Skjer det mye i utviklingen på dette året? Eller er det bare fordi det er stor forskjell på unger? Syns de andre fireåringene minner mer om min sønn i væremåte, men kjenner de ikke så godt.

Anonymous poster hash: 31aeb...edb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjell på barn og det skjer mye på ett år.

Er også normalt at barn griner og trasser ekstra når foreldrene er tilstede og oppfører seg mer " voksent" når de ikke er der.

...så sånn er det med den saken! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det skjer masse på et år, og ikke minst er barn ulike både i personligher og utvikling! De har sine sterke og svake sider og normalområdet er stort. Jeg har ei jente på 5 år som er veldig vitebegjærlig og minner litt om den kameraten du beskriver. Får med seg alt, har fullt oversikt over dager, datoer, ting som skal skje etc. Når jeg sammenligner henne med et par av venninnene, ser jeg at hun er sterk på dette. Men: På andre områder er hun umoden. Hun tar lett til tårene, er ikke sånn hypersosial som hiver seg inn i store grupper etc. Der er venninnene lengre framme. Jeg tenker at de alle er godt innenfor normalen, men med ulike personligheter og ulik utvikling. Vet ikke om dette var til noe hjelp for deg, men jeg jobber med barn til vanlig og synes gutten din høres helt normal ut!

Anonymous poster hash: ef4e5...d9e

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, begge to! Det hjelper faktisk, og jeg vet jo egentlig at han er normal. Men ble så satt ut av den andre gutten.

Anonymous poster hash: 31aeb...edb

AnonymBruker
Skrevet

Den andre gutten er vel intelligent og observant, da. Han skiller seg vel ut fra normalen, sånn sett.

Anonymous poster hash: 9c3ad...90a

AnonymBruker
Skrevet

Et barns utvikling er og avhengig av gode voksne.

Hvordan foreldrene til det andre barnet finner det best å behandle sitt barn, slik du finner det best å behandle ditt barn, kan utgjøre stor forskjell.

Anonymous poster hash: 97004...fd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...