Gå til innhold

Noen som skal i konfirmasjon? Hva skal du gå i?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville helst hatt bunad, men har det ikke. Så til dere som ikke skal ha bunad; Hva skal dere gå i? Jeg tenker på en maxikjole :)

Anonymous poster hash: f6052...e81
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller ikke bunad, så jeg har kjøpt meg en grei kjole mtp studentbudsjettet mitt.

L4621C05D-K11@18.1.jpg

Litt usikker.. Håper den er ok på.

Anonymous poster hash: d4253...f7f
AnonymBruker
Skrevet

Tenker på denne kjolen bare i korallfarge. Skal ha et fint smykke og oppsatt hår.

1690860-11-1398954718980.jpg

Skrevet (endret)

Sort penbukse, en søt hvit topp med en sort blazer på toppen. :) Så skal jeg ha håret løst.

Edit: Skrivefeil

Endret av kjøttmeis
Skrevet

Synes egentlig ikke du kan ha en slik jerseykjole. Da er det bedre med en kortere i litt ordentlig stoff som ikke ser så casual/billig ut.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det ble ikke den blå jeg linket til over, den satt ikke særlig fint. Endte opp med denne i stedet, og den satt pent på:

M3221C0I2-K11@11.jpg

Anonymous poster hash: d4253...f7f
Skrevet

Tenker på denne kjolen bare i korallfarge. Skal ha et fint smykke og oppsatt hår.

1690860-11-1398954718980.jpg

Nei IKKE jersey i konfirmasjon synes jeg. Det er en fest, prøv å tenk på at du skal "matche" de som går i bunad når det gjelder "velkleddhet"

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei IKKE jersey i konfirmasjon synes jeg. Det er en fest, prøv å tenk på at du skal "matche" de som går i bunad når det gjelder "velkleddhet"

Bunad er jo ikke akkurat det fineste å gå med i slike fester, så det var et dårlig eksempel. Dessuten går det fint an å pynte opp en vanlig kjole så den passer for anledningen slik hun har tenkt til.

Synes dette var en fin kjole å gå i jeg :)

Anonymous poster hash: c7cb1...12e

AnonymBruker
Skrevet

Bunad er jo ikke akkurat det fineste å gå med i slike fester, så det var et dårlig eksempel. Dessuten går det fint an å pynte opp en vanlig kjole så den passer for anledningen slik hun har tenkt til.

Takk :) Ja, mamma sa det var greit å gå i den. Den ser nok ikke så pen ut på bilde pga skoene og stilen til hun på bilde. Jeg skal ha høye hæler, stort smykke i halsen + den er i korallfarge. Tror den passer bra jeg.

AnonymBruker
Skrevet

"Matche de som går i bunad"? Er det folk med bunad som styrer kleskoden, mens alle andre kler seg opp etter de?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eh - hallo? Synes du en slik kjole kan matche en bunad? Har du ikke lært noe om "dress codes"? Synes du en jerseykjole holder mål ved en anledning der menn går i skjorte med slips, og damene (forhåpentligvis) går i kjoler til kneet og nedenfor?

Bunad er ikke først og fremst "noe andre går med hvis de har".

Bunad er et utrolig festantrekk, som faktisk bærer med seg såpass med høytid at dersom DU hadde vært bedt i middag hos kongelige, ville du kunnet trekke i bunad og være passende antrukket, og dersom du hadde vært på besøk ved en ambassade i utlandet; betraktet som offisielt antrukket.

Bunaden er for uniform å regne. Ikke tull med bunad!

At ingen unge mennesker forstår dette i dag er til å gremmes over - ikke for meg og min generasjon, men for dere/dem!!!

Anonymous poster hash: 8ab06...fea

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

"Matche de som går i bunad"? Er det folk med bunad som styrer kleskoden, mens alle andre kler seg opp etter de?

Nei, uvitende person, det er ikke personer med bunad som bestemmer antrekket - det er skikk og bruk (google it!) som bestemmer antrekket!

Og de som vet hva antrekk betyr, forstår også at det gjelder å kle seg etter anledning.

By the way - få grammatikken din rett, er du grei - det heter ikke "mens alle andre kler seg opp etter de".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh - hallo? Synes du en slik kjole kan matche en bunad? Har du ikke lært noe om "dress codes"? Synes du en jerseykjole holder mål ved en anledning der menn går i skjorte med slips, og damene (forhåpentligvis) går i kjoler til kneet og nedenfor? Bunad er ikke først og fremst "noe andre går med hvis de har".Bunad er et utrolig festantrekk, som faktisk bærer med seg såpass med høytid at dersom DU hadde vært bedt i middag hos kongelige, ville du kunnet trekke i bunad og være passende antrukket, og dersom du hadde vært på besøk ved en ambassade i utlandet; betraktet som offisielt antrukket. Bunaden er for uniform å regne. Ikke tull med bunad! At ingen unge mennesker forstår dette i dag er til å gremmes over - ikke for meg og min generasjon, men for dere/dem!!! Anonymous poster hash: 8ab06...fea

Au da, noen med bunad fetisj her som jeg takket på beina. Må ha gjort vondt slik du svarer her.

Slapp av, ikke alle trenger mene det samme som deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er faktisk helt enig at man skal styre unna Jersey i fester av typen konfirmasjon...en lang jerseyskjole blir fort en standkjole selvom man prøver å pimpe den opp med smykker og høyhælte sko

Anonymous poster hash: 2363d...122

• Liker 1
Skrevet

Hæ? Bunad er lov på galla. Det er som regel det fineste (og dyreste) antrekket folk har i skapet. En jerseykjole fra H&M til 99,50 kan ikke pyntes SÅ mye opp.

• Liker 7
Skrevet

Nei, det er ordet konfirmasjon som styrer kleskoden. Det er en stor fest, og man skal hedre konfirmanten. Altså kler man seg ikke i plagg som passer bedre på en avslappet grillfest med venninner.

• Liker 3
Skrevet

Er faktisk helt enig at man skal styre unna Jersey i fester av typen konfirmasjon...en lang jerseyskjole blir fort en standkjole selvom man prøver å pimpe den opp med smykker og høyhælte sko

Anonymous poster hash: 2363d...122

Fint å se at noen er enige! :)

AnonymBruker
Skrevet

Eh - hallo? Synes du en slik kjole kan matche en bunad? Har du ikke lært noe om "dress codes"? Synes du en jerseykjole holder mål ved en anledning der menn går i skjorte med slips, og damene (forhåpentligvis) går i kjoler til kneet og nedenfor?

Bunad er ikke først og fremst "noe andre går med hvis de har".

Bunad er et utrolig festantrekk, som faktisk bærer med seg såpass med høytid at dersom DU hadde vært bedt i middag hos kongelige, ville du kunnet trekke i bunad og være passende antrukket, og dersom du hadde vært på besøk ved en ambassade i utlandet; betraktet som offisielt antrukket.

Bunaden er for uniform å regne. Ikke tull med bunad!

At ingen unge mennesker forstår dette i dag er til å gremmes over - ikke for meg og min generasjon, men for dere/dem!!!

Helt enig!

Bunad kan man ha hvis man blir invitert til festmiddag på slottet. Jerseykjole derimot.....tror ikke det!

Anonymous poster hash: 778a4...b0f

• Liker 1
Skrevet

Jeg selv skal gå med bunad, men hadde aaldri vurdert å gå med den kjolen der. Veldig lite pyntet, ser bare slaskete ut. Massevis av butikker nå (Bik Bok, HM, Cubus o.l.) som har fine maxikjoler, i finere stoff og til en billig penge. Ville tatt meg turen dit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...