kattiie Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Jeg har bestemt meg for å kjøpe et nytt kamera, da det forrige jeg kjøpte ikke nådde opp til forventningene. Forrige gang kjøpte jeg samsung nx mini, noe som ble alt for dårlig bildekvalitet for meg, og uten noe zoom. Jeg vil fortsatt ha et kamera som er lett, i alle fall lite og får plass i veska. Men jeg vil også ha speilrefleks kvalitet. Er mye ute og reiser, så hadde vært gøy og funnet noe som passer meg og som jeg får med meg overalt. Vet det er flere slike kameraer, men har ingen erfaring med sony eller samsung. Noen som har tips?
Maximillian Cohen Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 (endret) Det er liten forskjell i ren bildekvalitet mellom et moderne kompaktkamera og et speilreflekskamera når en betrakter bildet i normale størrelser. Fordelene en får med et speilreflekskamera er stort sett allsidighet, holdbarhet, hurtighet og ergonomi/brukervennlighet. Og når det kommer til forskjellene mellom de forskjellige merkene er de enda mindre. Kjøp det kameraet du har mest lyst på, som passer i dine hender og som har de funksjonene du faktisk bruker. Blir ikke bildene god nok så ikke legg skylden på utstyret. Selv bruker jeg et kompaktkamera fra 2008 når jeg ikke har plass til speilrefleksen. Upåklagelig. Endret 28. april 2015 av Maximillian Cohen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå