Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2002 #1 Skrevet 3. juli 2002 Heisann Hvordan klarer dere å motivere dere eller gi et spark bak til deg selv når det gjelder trening. Jeg har alltid hatt de visjonene om at nå skal jeg trene - er helt okay på morningen, men etter jobb er jeg vanligvis så sliten at jeg ofte ikke har hatt gidde til det. Så har dere noen gode tips på hva jeg kan gjøre for å bli mer motivert ?
choop Skrevet 3. juli 2002 #2 Skrevet 3. juli 2002 Er ikke noe annet tips her enn å bare bestemme seg for at NÅ skal jeg trene. Dersom du er sliten etter jobb burde du sette deg ned og slappe av litt og "lade opp batteriene" litt. Hvis du ikke klarer å komme deg opp av stolen etter litt hvile for å starte på treningen burde du prøve å dra rett på treningen. Det gir mer energi! Dette funker ihvertfall for meg. Vær streng med deg selv når det gjelder treningen. Du har mye igjen for det senere.
ElleVille Skrevet 3. juli 2002 #3 Skrevet 3. juli 2002 Hei Mortitia, det er ikke alltid så enkelt å motivere seg - og det blir ihvertfall ikke bedre av å tenke på hvor vanskelig det er... Går du rundt hele dagen og tenker på at du skal noe etter jobb, blir du nesten sliten bare av tanken - derfor er det smart å sette hjernen på autopilot akkurat der. Ikke tenk over det, bare gjør det du skal i riktig rekkefølge - gå fra jobb, og rett på trening (eventuelt noe imellom), uten å tenke noe særlig over det. Ellers kan det være en god idè å finne deg en treningsform som er så morsom å drive med at du faktisk gleder deg - ikke alle trives i treningsstudioet for eksempel.
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2002 #4 Skrevet 3. juli 2002 Enig med Shoop Pakk treningstøyet før du går på jobb, og gå DIREKTE på trening etter arbeidet. Jeg gjorde det for over fire år siden, hadde det akkurat som deg. Ble avhengig etter bare tre uker. PS. Har trent flere ganger i uken i over 4 år altså. Det holder om du trener to ganger i uken etter jobben. Kanskje orker du en 3. gang i løpet av helgen også, etter hvert:) Du vil ikke angre, og som Shoop sier: Du får mer energi av å trene, og en tilleggsbonus er verdens beste samvittighet når du så går hjem etter endt trening og kan dusje og lage deg en velfortjent middag. Lykke til med treningen PS: Dersom du gjør dette allerede fra denne uken vil du sannsynligvis måtte kjøpe deg en ny MINDRE bukse allerede om noen uker
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2002 #5 Skrevet 3. juli 2002 Tusen takk folkens - jeg har trent fast i mange år - men så giftet jeg meg tidligere i år og det har vært litt pøh om pøh med trening mens jeg planla bryllup. Har allerede vært på trening en gang denne uka og jeg skal jeg skal gå i dag også :-) Mortitia som glemte å logge seg inn
Kris Skrevet 3. juli 2002 #6 Skrevet 3. juli 2002 Hei! Fint å lese at du er i gang med trening igjen! Siden du har trent fast, og ikke altfor lenge siden, så vet du jo en del om trening. Det gir deg et fortrinn ved oppstart. Sørg for å starte på et fornuftig nivå, slik at du ikke dreper motivasjonen eller pådrar deg belastningsskader. Trener dere flere sammen er det viktig å motivere hverandre og gi oppmuntringer! Lykke til! mvh
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2002 #7 Skrevet 4. juli 2002 Jeg kom meg på trening i går og det gikk så lett som bare det - følte meg så fresh etterpå. Trente i litt over en time effektivt og denne uka har jeg tatt det i et moderat tempo som Kris sier man skal Så målet er å sette i gang med to ganger til uka igjen. Tror jeg dropper den tredje slik som det var før - det har tendens til å bli litt mye når man har mann og hus. Tusen takk folkens
Tusenfryd Skrevet 4. juli 2002 #8 Skrevet 4. juli 2002 Jeg kan fortelle hva jeg gjorde, og det var ganske drastisk synes mange... jeg var "støttemedlem" i ulike treningsstudioer etc. i flere år. Kom meg aldri på trening, alltid morsommere ting som skjedde. Jeg visste jeg måtte trene - i morgen... Så tok jeg rett og slett kontakt med Friskis & Svettis og spurte om de trengte funksjonærer. Noe måtte jeg bare gjøre for å få et spark bak. F&S er drevet på idealistisk basis, er et idrettslag og de som jobber der får ikke betalt. Joda, jeg begynte som vert på en skole i byen. Jeg hadde ansvar for å låse opp og sette ut anlegg på en bestemt time, et håpløst tidspunkt forøvrig men jeg visste at kom ikke jeg, så var det et titalls mennesker som heller ikke fikk trent. Så jeg måtte. Og sånn kom jeg inn i et fantastisk miljø med masse deilige mennesker som jeg har funnet mange gode venner blant. Jeg fikk selv oppleve gleden og nytten av regelmessig trening. Meg - som skulket gymtimer og alltid fant på noe annet... I dag er jeg selv instruktør og stortrives. Neida, ikke alle behøver å gå så "drastisk" til verks. Men det jeg vil si er at om man trener et sted med godt miljø, et sted man trives, og når man finner en treningsform som passer en selv, da opplever man noe som gir noe tilbake. Og det i seg selv er det største sparket man kan få bak. GOD TRENINGSLYST
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå