Gå til innhold

helge foreldrer og sosial stønad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvis noen her vet hvis foreldrer som har ungene sine kun annen hver helg har noen sær rett på penger fra sosialen pga barna sine?

Altså folk selvfølgelig som ikke er i arbeid og har dårlig økonomi.

Anonymous poster hash: 5d049...095

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eks-mannen min får ekstra sosialstøtte på grunn av samværet i hvert fall.

Anonymous poster hash: 59d26...7d3
Skrevet

Vill ikke være altfor frampå, men aning hvor mye det er i måneden?

AnonymBruker
Skrevet

helge foreldrer? Foreldrene til Helge?

En veldig sosial stønad?

Anonymous poster hash: 9a6c2...03f
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvis noen her vet hvis foreldrer som har ungene sine kun annen hver helg har noen sær rett på penger fra sosialen pga barna sine?

Altså folk selvfølgelig som ikke er i arbeid og har dårlig økonomi.

En sær rett? Hvilken middagsrett var det?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

helge foreldrer? Foreldrene til Helge?

En veldig sosial stønad?

Slutt å lat som om du er en idiot.

Anonymous poster hash: be33e...66f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for fine på pekkelser om hvor gærnt jeg skriver Norsk, men det var ikke poenget mitt her. Men som jeg sier takk.. og tror å folk skjønner poenget og det hadde vært fint med svar til det, og ikke opplæring i norsk, finnes nok en annen plass her for diskusjon om det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vill ikke være altfor frampå, men aning hvor mye det er i måneden?

Nope, ingen anelse. Eneste grunn til at jeg vet det er fordi han måtte ha kopi av samværsavtalen vår for å få det innvilget.

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å lat som om du er en idiot.

Anonymous poster hash: be33e...66f

Har ikke latet som at jeg er en idiot heller. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ikke enkelt å få iallefall. Jeg søkte for et par år siden da jeg hadde fryktelig mange utgifter (konfirmasjon+klassetur), men min samboer tjente nok til at jeg skulle greie meg. Enklere hvis jeg flytter ut og bor alene...

Anonymous poster hash: 0a0aa...2ff
AnonymBruker
Skrevet

Skal man levere søknad noe sted med håp om gode tilbakemeldinger så bør man i alle fall kunne, eller få hjelp til, å skrive riktig grammatikk.

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg skal slutte å avspore. :)

AnonymBruker
Skrevet

Skal man levere søknad noe sted med håp om gode tilbakemeldinger så bør man i alle fall kunne, eller få hjelp til, å skrive riktig grammatikk.

Hvorfor det? Velferdssystemet vårt er ikke bygget på at de som kan formulere seg best får mest. Man får etter behov, uavhengig av karakter i norsk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det? Velferdssystemet vårt er ikke bygget på at de som kan formulere seg best får mest. Man får etter behov, uavhengig av karakter i norsk.

Nåja.

Jeg kjenner flere som har fått avslag på grunn av svært dårlig grammatikk, og etter å ha fått hjelp (blant annet av meg) til å sende ny søknad, har de fått tilkjent midler.

Men som sagt, takk for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Spør ikke fordi jeg skal søke noen ting, det behøver jeg ikke, klarer meg fint med å jobbe selv. Jeg spør fordi det er godt mulig å foreldret til stedattra mi misbruker systemet til å få mer penger fra sosialen siden hennes påkjenninger etter samvær med det andre foreldret viser ikke til at noe positivt er på gang under samvær.

Ja jeg skrev feil, jeg har tendans til å oversette rett fra mitt eget språk uten å tenke. Har kun bodd her får fem år, men fikk allikevel karakter 5 i norsk når jeg tok videregående opplæring for 2 år siden, jeg kommer allikevel aldri til med å skrive eller snakke som en ren nordmann og det er dumt å forvendte det. Jeg gjør så godt jeg kan og det gjør nok de fleste som er interesserte i å lære norsk og jeg anbefaler å du slutter med denne arrogante rettingene dine når folk bare prøver å søke svar. Greit nok å korekere folk, det har jeg oppmuntret min norske familie og venner til å gjøre med meg, men det er en måte på å gjøre det!

• Liker 2
Skrevet

"Utgifter knyttet til samvær med barn

Selv om foreldre ikke har den daglige omsorgen for egne barn, har de som regel utgifter i forbindelse med samvær med barnet, for eksempel til ekstra mat, barneklær, leker, utstyr og transport/reiseutgifter. Ved vurderingen av en søkers stønadsbehov må det tas hensyn til at vedkommende har forpliktelser overfor barn i forbindelse med samvær. Sosialtjenesten kan imidlertid legge vekt på om det er muligheter for at samværet kan gjennomføres på en rimeligere måte."

https://www.regjeringen.no/nb/dokumenter/i-342001-sosialtjenesteloven-kapittel-5/id108835/

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro det er en type barnetillegg der også. Jeg fikk dagpenger noen måneder og fikk 30 kr dagen i barnetillegg.

AnonymBruker
Skrevet

Spør ikke fordi jeg skal søke noen ting, det behøver jeg ikke, klarer meg fint med å jobbe selv. Jeg spør fordi det er godt mulig å foreldret til stedattra mi misbruker systemet til å få mer penger fra sosialen siden hennes påkjenninger etter samvær med det andre foreldret viser ikke til at noe positivt er på gang under samvær.

Ja jeg skrev feil, jeg har tendans til å oversette rett fra mitt eget språk uten å tenke. Har kun bodd her får fem år, men fikk allikevel karakter 5 i norsk når jeg tok videregående opplæring for 2 år siden, jeg kommer allikevel aldri til med å skrive eller snakke som en ren nordmann og det er dumt å forvendte det. Jeg gjør så godt jeg kan og det gjør nok de fleste som er interesserte i å lære norsk og jeg anbefaler å du slutter med denne arrogante rettingene dine når folk bare prøver å søke svar. Greit nok å korekere folk, det har jeg oppmuntret min norske familie og venner til å gjøre med meg, men det er en måte på å gjøre det!

Ja for alle her inne på KG vet jo automatisk at du ikke er norsk...

• Liker 1
Skrevet

Ja for alle her inne på KG vet jo automatisk at du ikke er norsk...

Man kan jo automatisk ta seg tid til å tenke over; kan denne personen være fra et annet land, evnt slite med dysleksi. FØR man begynner å kritisere språket.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ikke enkelt å få iallefall. Jeg søkte for et par år siden da jeg hadde fryktelig mange utgifter (konfirmasjon+klassetur), men min samboer tjente nok til at jeg skulle greie meg. Enklere hvis jeg flytter ut og bor alene...

Anonymous poster hash: 0a0aa...2ff

Da lurte de deg, samboere har ingen forsørgerpliktig for hverandre.

Anonymous poster hash: 79c8a...f51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...