Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har skolestarter i hus.

Hvilke klær bruker barna i småskolen/1.klasse?

På relativt varme tørre dager sikkert bukser og genser, kanskje hettegensere? Hva med dager hvor de trenger dress/regntøy over inneklær når de har friminutt? Er det OK med ulltøy som i barnehagen? Gensere og stillongs? Eller er det teit på skolen, de må alltid ha bukse og ikke tasse rundt i "langunderbukser"?

Jeg aner ikke...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Genser og bukse, eventuelt stilongs under.

Man tasser ikke rundt i bare genser og stilongs på skolen.

Anonymous poster hash: 8109b...819
  • Liker 2
Skrevet

Lurer litt på dette jeg også. Min jente har stort sett gått i ull i barnehagen, ofte bare med ull- eller fleecebukse utenpå ullundertøyet, men jeg føler på meg at i skolen bør man være litt mer "påkledd". Jeg tenker bukse og genser, stilongs under buksen hvis det er kaldt. De kommer jo også til å være mindre ute enn de er i barnehagen, og trenger kanskje ikke fullt så mye på seg.

Tenker å ta en dag i sommer og handle litt nytt tøy, hjemme har vi nesten bare praktisk (men fint ulltøy) og joggebukser.

AnonymBruker
Skrevet

Du vil ikke være hun/han som går uten bukse på skolen, dessverre. Så stilongs under buksa om det er kaldt :)

Anonymous poster hash: 94630...eef
Skrevet

Vanlig tøy, dvs bukser med strømpebukser/stillongs under. Kjoler og skjørt med tights under for jentene. Overtrekksbukser til vinterhalvåret. Fleezebukser/joggebukser går an, men ikke ullundertøy. Vanlig gensere, skjorter, bluser, jakker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer i andre klasse. De fleste barna har ull under vanlige klær. Det er ingen som går i bare stilongs med mindre det er ei jente som går med kjole/skjørt da.

Anonymous poster hash: 306e8...159

Skrevet

Min gutt er varm av seg, så han kan ikke gå med både ullstillongs og bukse innendørs, det blir for varmt. Han vil naturligvis ikke gå i bare stillongsen, og han gidder ikke å gå i bukse for så å måtte skifte for å ta på stillongs før han skal ut.

Så min går i bukse innendørs, og når han skal ut tar han på en ulldress, vinterjakke og overtrekksbukse på de kaldeste dagene.

Skrevet

Min bruker ullongs og vanlig bukse. Ulltrøye og tynn genser, eller t-skjorte og tykkere genser. Nok skiftetøy er alfa og omega, og de fleste har ikke tilgang på tørkemuligheter slik som i barnehagene.

Hel dress er lurt i stedet for todelt, fordi det tar lang tid å kle på. Friminuttene er korte, og det er kjipt å bruke halvparten på å kle på.

Jeg har forresten sett mange førsteklassinger løpe rundt i strømpebuksa på SFO, og jeg syns det er helt supert at de fortsatt kan være små.

Skrevet

Min har jo "fine" stillongser som ser ut som bukser synes jeg, ikke undertøy. Og det er jo så behagelig.. men ok. Får kjøpe litt flere romslige bukser som gir plass til ullstillongs da. Og tynne behagelige stillongser som er mer undertøy og mindre bukser. Takk for hjelp!

Skrevet

Skal de fremdeles ha heldress i første klasse?

Skrevet

Det er vel frivillig. Jenta mi har ikke hatt heldress siden hun var ett år. Liker mye bedre todelt.

Skrevet

Ville ikke kjøpt en ny. Min datter krevde overtrekksbukser, og har brukt dem masse, dressen er brukt et par ganger i helgene/på skidag.

Skrevet

Gutten min er lei av dress og ville ha bukse/jakke. De fleste andre ungene har det. Og han må jo uansett ha jakke, så helt greit for meg. Vinterdress får vi se an, er jo kjappere å ta på..

AnonymBruker
Skrevet

Spiller ingen rolle så lenge det er designerklær:-)

Anonymous poster hash: 04757...e70

Skrevet

Her er det omvendt. Min har også brukt bukse/jakke siden han var to, men nå i første klasse fikk han plutselig tidspress på seg ved påkledning. Han spurte derfor etter vinterdress, og nesten hele klassen brukte dress i vinter. Det går mye fortere å kle på og av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...