Gå til innhold

Overgangsstønad fra NAV opphørt! Hjelp :-o

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk et brev om at overgangsstønaden opphørte den 31.03.15. Her står det at jeg skal ha mottatt et brev tidligere med info om dette og hvilke dokumenter jeg skulle ha sendt inn for å ha unngått at overgangsstønaden stoppet.

Dette har jeg da slett ikke fått eller hørt noe om, og kjenner jeg blir irritert!

Ringte NAV og alt de kunne gjøre var å informere meg om hvordan jeg sendte inn klage på vedtaket. Dette hjelper meg svært lite da behandlingstiden er opptil flere måneder. Jeg er blakk! Har 52kr på konto, og mannens inntekt i seg selv et ikke nok til å forsørge oss alle sammen.

Jeg er helt på gråten jeg nå, vet ikke hva jeg skal gjøre. Har to barnehageregninger og en låntakaren regning på 2000kr som skal betales, pluss telefonabbonement osv.

Det er virkelg krise. Disse regningene betaler jeg til vanlig med NAV pengene. Hva faen gjør jeg nå?

Jeg skal på opplæring imorgen på en deltidsjobb, men den lønna får jeg jo ikke før i mai. Kan ikke sulte til da heller:(

Har forresten et barn og to bonusbarn som er her annenhver uke. Fatter ikke hvordan dette skal gå rundt.

Blir deprimert av dette.

Anonymous poster hash: 7932e...42e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg. Men du sier at mannens inntekt ikke er nok til å forsørge dere alene. Mannens! Hvorfor har du Overgangsstønad om du har mann?

Anonymous poster hash: 47902...ce8

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Beklager - jeg tror ikke på deg angående du aldri har mottatt papirer og purringer som NAV har sendt til deg.

Begynn å ta ansvar for eget liv og skaff deg en jobb som alle andre.

Anonymous poster hash: 16cca...10d
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ta opp forbrukslån, og betal det når du får lønn i mai. Det er jo ikke lenge til.

Anonymous poster hash: d10d7...b24
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg. Men du sier at mannens inntekt ikke er nok til å forsørge dere alene. Mannens! Hvorfor har du Overgangsstønad om du har mann?

Jeg har samboer. Flyttet inn sommeren 2014, så overgangsstønaden varer i et år etter man har fått samboer. Har ikke fått meg jobb før nå.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke overgangsstønad for de som er enslig forsørger?

Anonymous poster hash: f617e...fc0
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Beklager - jeg tror ikke på deg angående du aldri har mottatt papirer og purringer som NAV har sendt til deg.

Begynn å ta ansvar for eget liv og skaff deg en jobb som alle andre.

Anonymous poster hash: 16cca...10d

Har nettop skaffet meg jobb skrev jeg jo. Men får jo ikke lønn før i mai. Og jo jeg har ikke fått et eneste brev fra dem om dette. Hvordor skulle jeg lyve om det, tjener ikke noe på å lure seg unna akkurat.

AnonymBruker
Skrevet

Det er også aktivitetskrav på Overgangsstønad om ungen er over et år

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke overgangsstønad for de som er enslig forsørger?

Anonymous poster hash: f617e...fc0

Jo.

AnonymBruker
Skrevet

Du får søke nødpenger på nav.

Anonymous poster hash: 85fc0...cf7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta opp forbrukslån, og betal det når du får lønn i mai. Det er jo ikke lenge til.

Takk for et normalt saklig svar.

Virker som folk er ute etter å kjeppjage meg fordi jeg får litt støtte fra nav.

AnonymBruker
Skrevet

Du får søke nødpenger på nav.

Som har like la g behandlingstid som klagen da eller? Hjelper ikke meg å drive å søke om noe på NAV, de bruker jo 1/4 år på å i det hele tatt sende bekreftelse på mottatt søknad.

Skrevet

Dette BØR være desidert siste utvei.

• Liker 1
Skrevet

Ja det høres merkelig ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som har like la g behandlingstid som klagen da eller? Hjelper ikke meg å drive å søke om noe på NAV, de bruker jo 1/4 år på å i det hele tatt sende bekreftelse på mottatt søknad.

Nei, det tar ikke lange tiden. Men dra ned å gjør det nå. Pengene er kanskje inne i morgen, dette bruker å gå fort. Er jo for de i nød.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Må ha kontoutskrifter og div. står nok på nav hva du trenger å ha med.

AnonymBruker
Skrevet

Dette BØR være desidert siste utvei.

Hvis man vet at man får inntekt og kan betale i løpet av en måneds tid er det helt ok.

Heller det enn å gå på NAV, for min del.

Anonymous poster hash: 6dc74...491

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker, on 28 Apr 2015 - 12:55, said:

Takk for et normalt saklig svar.

Virker som folk er ute etter å kjeppjage meg fordi jeg får litt støtte fra nav.

Ikke fordi du får litt støtte, men fordi du sannsynlig lurer til deg støtte du muligens ikke har krav på! Anonymous poster hash: f2577...c23
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja det høres merkelig ut.

Kan dere være vennlig å lese hele tråden før dere begynner å mistenkeliggjøre meg?

• Liker 2
Skrevet

Søker du nødhjelp har du krav på svar på dagen.

Jeg ville levert inn en ny søknad angående overgangsstønad også, fått bekreftelse på at den var mottatt i det jeg leverte den inn.

Bare sørg for å ha alle papirer i orden i det du søker.

Og til andre her. Samboer og barnefar trenger ikke nødvendigvis være samme person, og dermed kan hun fint ha rett på overgangsstønad.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...