Gå til innhold

El uttak liten glaskeramisk koketopp.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha en liten glaskeramisk koketopp på hybelkjøkkenet, men på koketoppen er det kun ledning med 3 grenet utak ala typisk komfyr. På hybelkjøkkenet har det tidligere stått en komfyr med vanlig jordet ledning og 2 grenet jordet kontakt.

Hva gjør vi? Kan vi montere en jordet kontakt på ledningen istedenfor den 3 grenede?

Anonymous poster hash: 774a8...bdd
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Koble til eller skifte to-polede støpsler i bevegelig ledning t.o.m. 25A, med og uten jording, har du lov til å gjøre selv ja.

Merk at jeg snakker om støpslet i enden av ledningen til platetoppen, - ikke om den veggfaste stikk kontakten. Skal du bytte den så er det elektrikerjobb, det får du ikke lov til å gjøre selv.

Sjekk nå i forkant at kursen er stor nok til platetoppen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koble til eller skifte to-polede støpsler i bevegelig ledning t.o.m. 25A, med og uten jording, har du lov til å gjøre selv ja.

Merk at jeg snakker om støpslet i enden av ledningen til platetoppen, - ikke om den veggfaste stikk kontakten. Skal du bytte den så er det elektrikerjobb, det får du ikke lov til å gjøre selv.

Sjekk nå i forkant at kursen er stor nok til platetoppen.

Takk for svar! Da gjør jeg det selv, jeg har koblet og skiftet på andre elektriske varer tidligere. Den veggfaste stikk kontakten skal selvfølgelig ikke røres.

Det har vært en komfyr med glas keramisk koketopp (4 kokeenheter) plugget i der i flere år, regner dermed med at kursen er høy nok.

Anonymous poster hash: 774a8...bdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...