AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Har dere fast eller flytende rente på boliglånet? Burde vi binde renten nå? Jeg er litt redd for at renten vil stige veldig om ikke så lenge, og da er det litt dumt å ikke binde renten nå som den er historisk lav. Eier 50% av bolig med verdi 2 400 000. Har studielån på 350k og felles boliglån på i underkant av 1 500 000. Jeg er student, men begynner i jobb om noen måneder og vi vil da tjene rundt 50k netto i mnd. Per dags dato har vi 30 års netbetalingstid, men regner med å endre denne til 10-15 år i løpet av sommeren. Anonymous poster hash: c1ead...abb 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Historisk har det lønt seg med flytende rente. Siden fastrente er på historisk lavt nivå nå er det forventet at flytende rente vil være lav eller lavere en lengre periode, men ting kan endre seg. Dersom du sover bedre med fastrente er min mening at det bare er å binde renten. Fastrenten er såpass lav og nedsiden er ikke så stor at du taper enorme beløp dersom renten fortsetter å synke. Har selv bundet renten og vil fortsette med det ved juletider dersom markedet ikke endrer seg dramatisk, Anonymous poster hash: a7b35...cca
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Merk at det ikke er mulig å endre nedbetalingstiden dersom dere binder renten. Anonymous poster hash: a7b35...cca
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Da blir det nok ingen binding på oss, ettersom vi mest sannsynlig vil ønske å endre netbetalingstiden. Takk for svar Anonymous poster hash: c1ead...abb