79kreps Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Min datter skal i konfirmasjon om ikke så lenge, og hun trenger noe fint å gå med på 17 mai. Så nå har jeg litt lyst å overraske henne med en fin kjole eller noe. Men her kommer da problemet. Hva i all verden skal en kjøpe? Bør en ha to ulike antrekk, eller kan en finne ett som passer til begge anledningene? Noen som har noen konkrete forslag å komme med? Å kjøpe klær til henne er kanskje noe av det vanskeligste jeg gjør. Var så mye enklere før når hun var liten og det holdt om det var rosa eller hadde "hello kitty" på seg.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Folk kommer sikker til å bare "eh Bunad?" uten å forstå at ikke alle kan kjøpe bunad sånn ut av det blå. Anbefaler å se innom WOW. Den var populær da jeg var på den alderen (da var den riktignok helt ny da!), og de har mye fint der. Se etter noe lett og sommerlig, og velg farger hun bruker mye og liker! Anonymous poster hash: a06fc...399
Silfen Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Du tar henne selvsagt med ut på en mor datter dag og shopper sammen. 5
79kreps Skrevet 28. april 2015 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2015 Ja WOW var et sikkert kort for 2 år siden, ikke så mye nå lengre dessverre. Bunad får hun til konfirmasjonen, så da blir alternativet en form for "festdrakt" som de fleste andre går med på den alderen. Hadde mer håp om å finne en fin kjole fremfor en slik festdrakt.
79kreps Skrevet 28. april 2015 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2015 Du tar henne selvsagt med ut på en mor datter dag og shopper sammen. Nå er ikke jeg mor, og vi er på shopping når det trengs til hverdagsklær osv. Men innimellom så har en lyst å overraske med å finne noe fint i forkant som hun kan få som en gave
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Tror det er lurt at du heller overrasker med å ta henne ut på en tur der du spanderer og hun selv kan velge ut. Anonymous poster hash: ff4ac...7f0 7
79kreps Skrevet 28. april 2015 Forfatter #7 Skrevet 28. april 2015 Tror det er lurt at du heller overrasker med å ta henne ut på en tur der du spanderer og hun selv kan velge ut.Anonymous poster hash: ff4ac...7f0 Blir som alle andre ganger hun trenger noe nytt det da, og var det jeg håpet å unngå denne gangen.
Gjest Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 Blir som alle andre ganger hun trenger noe nytt det da, og var det jeg håpet å unngå denne gangen. Hvis hun er 12 år så tror jeg nok det dessverre er eneste måten å gjøre henne fornøyd på selv om jeg liker tanken din veldig godt . Alternativt så kan du jo forsøke å høre med en av venninne hennes. Om hun vet om det er noe spesielt hun ønsker seg og har sett på, eller om denne venninnen kanskje blir med deg og handler.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #10 Skrevet 28. april 2015 Blir som alle andre ganger hun trenger noe nytt det da, og var det jeg håpet å unngå denne gangen. Dette er jo veldig viktige antrekk, så hadde ikke satset akkurat der. Du kan jo overraske med smykker f.eks isteden om du er rimelig sikker på at du kjenner hennes smak der. Anonymous poster hash: ff4ac...7f0 3
79kreps Skrevet 28. april 2015 Forfatter #11 Skrevet 28. april 2015 Altså, om jeg bommer totalt med kjøpet så kan hun jo bytte det. Er ikke slik at jeg tenker å overraske henne med det samme dagen det skal brukes. Dermed hadde jeg et håp om konkrete tips her inne, for noen har vel kjøpt antrekk til, eller med sin datter den siste tiden? Er jo tross alt høytid for den type klær nå
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #12 Skrevet 28. april 2015 Altså, om jeg bommer totalt med kjøpet så kan hun jo bytte det. Er ikke slik at jeg tenker å overraske henne med det samme dagen det skal brukes. Dermed hadde jeg et håp om konkrete tips her inne, for noen har vel kjøpt antrekk til, eller med sin datter den siste tiden? Er jo tross alt høytid for den type klær nå Er ikke sikkert hun vil bytte for ikke å såre deg. Ikke kjøp penklær som en overraskelse.Anonymous poster hash: ea15b...ef5 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #13 Skrevet 28. april 2015 Er ikke sikkert det er mulig å bytte heller. Anonymous poster hash: 1800e...a8f 1
Silfen Skrevet 28. april 2015 #14 Skrevet 28. april 2015 Nå er ikke jeg mor, og vi er på shopping når det trengs til hverdagsklær osv. Men innimellom så har en lyst å overraske med å finne noe fint i forkant som hun kan få som en gave Dersom du ikke er mor, så er hun vel gjerne ikke din datter heller. Sånn mtp åpningsinnlegget. 4
79kreps Skrevet 28. april 2015 Forfatter #15 Skrevet 28. april 2015 Dersom du ikke er mor, så er hun vel gjerne ikke din datter heller. Sånn mtp åpningsinnlegget. Dust! Så jeg kan ikke være far? 10
79kreps Skrevet 28. april 2015 Forfatter #16 Skrevet 28. april 2015 Er ikke sikkert hun vil bytte for ikke å såre deg. Ikke kjøp penklær som en overraskelse.Anonymous poster hash: ea15b...ef5 Nå er jeg 110% sikker på at hun hadde gitt klar beskjed om hun ikke likte det jeg eventuelt skulle finne på å kjøpe. Men jeg får ta rådene til meg og heller dra på shopping i lag med henne denne gangen også Bare å sette av en hel ettermiddag, gjerne en hel dag
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #17 Skrevet 28. april 2015 Silfen, on 28 Apr 2015 - 12:36, said: Dersom du ikke er mor, så er hun vel gjerne ikke din datter heller. Sånn mtp åpningsinnlegget. Et barn har gjerne både en far og en mor! og det står jo faktisk beskrevet at TS er en mann under nicket hans og da ville det vel vært en sensasjon om han var moren. Anonymous poster hash: ea15b...ef5
Poserose Skrevet 28. april 2015 #18 Skrevet 28. april 2015 Du kan jo gå innom WOW, Bik Bok og HM og spørre de som jobber der om det er noe de vil anbefale og som selger bra? Så kjøper du den/de kjolene du liker best og passer på å gi det til henne innen byttefristen. Så lenge hun sier ifra om hun ikke liker det er det jo ingen fare!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #19 Skrevet 28. april 2015 Ja WOW var et sikkert kort for 2 år siden, ikke så mye nå lengre dessverre. Bunad får hun til konfirmasjonen, så da blir alternativet en form for "festdrakt" som de fleste andre går med på den alderen. Hadde mer håp om å finne en fin kjole fremfor en slik festdrakt. Åja,ok. Siden WoW er no-go, så kanskje gå "steget videre" og sjekk ut bik bok, som er "voksenbutikken"? Kan komme med litt tips om hva jeg som 12-åring hadde likt: https://bikbok.com/no/7166183_F900 https://bikbok.com/no/7166486_F002 https://bikbok.com/no/7166205_F120(denne er kanskje litt mer voksen) https://bikbok.com/no/7166207_F001 Anonymous poster hash: a06fc...399
Antlers Skrevet 28. april 2015 #20 Skrevet 28. april 2015 (endret) Jeg synes det er en fin tanke. Som du sier så kan det jo byttes om det ikke faller i smak. Det kan også hende hun synes kjolen er fin, men ikke har lyst til å bruke den akkurat på 17. mai, og så lenge det er en gave, ikke "denne må du bruke på 17. mai fordi jeg har sagt det", kan jeg ikke skjønne at det skal få blitt så veldig feil. Jeg fikk selv noen plagg av pappa da jeg var på den alderen, og selv om alt kanskje ikke var like fint, synes jeg det var kjempekoselig at han ville overraske meg med det Cluet er å tenke på hva slags smak datteren din har ellers, samtidig som du tar hensyn til alder og anledning. Et antrekk som dette er dekkende nok til at voksne vil synes det passer seg, samtidig som det ikke er så voksent at det er gørrkjedelig. Fargene passer anledningen godt: http://www.hm.com/no/product/48444?article=48444-C eventuelt med http://www.hm.com/no/product/47013?article=47013-Celler http://www.hm.com/no/product/26130?article=26130-F#article=26130-F Edit: Passer like fint til konfirmasjon som til 17. mai Endret 28. april 2015 av Antlers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå