Gå til innhold

hva betyr dette MR svaret? må jeg operere igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For ett år siden opererte jeg kneet to ganger. I forrige uke tok jeg ny MR da kneet ikke blir bra. Låser seg og gjør vondt når jeg jogger. Smertene ikke lengre på fremsiden, men på siden av kneet (innsiden), samt "stramt" bak når jeg strekker ut foten. Dette står bla på MR:

Uendret signalforandring i bakhornet mot corpus av mediale menisk. Disse forandringene har vært tilstede fra primærundersøkelse (altså før operasjon!). Pasienten har angivelig ingen tegn på meniskruptur ved klinisk undersøkelse.

Det foreligger fremdeles lett økt væske og synovial reaksjon fortil i leddet. Uendret (siden første MR) bakers cyste, liten av størrelse.

R: Bakers cyste, økt leddvæste og synovial fortykkelse.

Betyr dette at kneet fortsatt er smoothie innvendig og jeg må operere på nytt?? Det er som sagt ett år siden operasjon, så bekymrer meg at bla synovitten ikke er borte.. Å kan denne lille cysten være opphavet til ubehag bak kneet?

Anonymous poster hash: e00d0...bd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette må du diskutere med legen, ikke KG.

Men det er jo fult mulig at noen her har noen tanker eller erfaringer - selv om legen tar beslutningen!

Anonymous poster hash: e00d0...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du burde jo gjerne skrevet hva du var operert for i utgangspunktet. Deretter tenker jeg at dette er grunnen til at prøvesvar går til lege og ikke pasient. Det kan rett og slett være at du har begynt feil trening for tidlig eller for hardt, og at kneet som en reaksjon på det produserer væske for å beskytte leddet. Cysten kan evt tappes ut, men så lenge den bakenforliggende årsaken til at den kommer (betennelse, overanstrengelse) ikke endres, vil ikke cysten forsvinne heller.

Jeg har hatt mye plager med knærene, og jogging/løping er absolutt ikke anbefalt trening, det sliter hardt på knærene. Svømming og sykling er bedre, fordi du slipper hardt støt mot kneet. Har en venninne som opererte korsbånd og menisk, hun ventet neste to år før hun tok en lett joggetur igjen. Vil tro litt av vanskene dine ligger der.

Anonymous poster hash: efe2d...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...