AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 En nær nabo har ett barn i 2 klasse. Ved ett par tilfeller har jeg sett att mamma drar avgårde rundt kl 10 og barnet er alene hjemme. Om barnet er syk vet jeg ikke ,men barnet går ut når moren drar. Mamma kommer tilbake etter ca 3 timer. Er dette noe som er greit eller bør man si ifra..jeg ville aldri gjort dette.. Anonymous poster hash: e7acc...f69
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Går barnet ut når moren drar, eller er barnet alene hjemme? Anonymous poster hash: 3447d...215
Sugar&Spice Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Jeg var alene hjemme etter skoletid fra 2. Klasse, og litt hjemme alene i helgene om mamma hadde helgevakter. Eneste som skjedde var at jeg har blitt selvstendig. Ps: vi hadde telefon og visste nr til både mamma og andre vi kunne ringe. 7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Hæ, mener du at en andreklassing ikke klarer ikke være noen timer alene hjemme? Det var dagens! Anonymous poster hash: 4fe0e...6d7 11
Jade Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Er dette på skoledager? Du skriver at barnet kanskje er sykt?
Calleia Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Trodde dette var relativt vanlig? Mine barn har ihvertfall vært hjemme alene etter skolen, siden de begynte.
Gjest O.G. Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 En nær nabo har ett barn i 2 klasse. Ved ett par tilfeller har jeg sett att mamma drar avgårde rundt kl 10 og barnet er alene hjemme. Om barnet er syk vet jeg ikke ,men barnet går ut når moren drar. Mamma kommer tilbake etter ca 3 timer. Er dette noe som er greit eller bør man si ifra..jeg ville aldri gjort dette..Anonymous poster hash: e7acc...f69 Hvorfor blander du deg opp i det der?
Silfen Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 Haha, dagens. Seff kan en åtteåring være hjemme alene noen timer om barnet er modent for det. 1
Gjest faico Skrevet 28. april 2015 #10 Skrevet 28. april 2015 Skjønner nå att dette var ett fryktelig teit spørsmål. Er vel jeg som er for mye hønemor. Jeg ville ikke reist fra mitt barn som da er 7 år over flere timer. Det er ok om jeg bare skulle en rask tur i butikken. Jeg vet jo at skolen ikke har fri så da må hun jo være syk. Men er hun nå ute alene å leker med seg selv. Men dumt av meg og bry meg, dette klarer nok jenta på 7 år alene i nærmere 3-4 timer.
Lou Salome Skrevet 28. april 2015 #11 Skrevet 28. april 2015 Men hvem vil du si ifra til? Du kan jo bare spørre moren? Eller barnet? Du ser jo om barnet "klarer det", leker hun ute så leker hun ute. Sitter hun syk og gråter, må du jo snakke med henne og moren, og når du gjør det, vil du jo merke om det er noe som ikke stemmer, at skolen eller lege eller barnevern eller hvem det nå er du har i tankene bør varsles. Men at barnet ditt ikke får være alene er jo ingen grun til at dette barnet lider nød. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #12 Skrevet 28. april 2015 Men hvem vil du si ifra til? Du kan jo bare spørre moren? Eller barnet? Du ser jo om barnet "klarer det", leker hun ute så leker hun ute. Sitter hun syk og gråter, må du jo snakke med henne og moren, og når du gjør det, vil du jo merke om det er noe som ikke stemmer, at skolen eller lege eller barnevern eller hvem det nå er du har i tankene bør varsles. Men at barnet ditt ikke får være alene er jo ingen grun til at dette barnet lider nød. jeg har nå skjønt at det er helt normalt at ett barn på 7 år er alene i noen timer når barnet er syk. Barnet gikk forbi meg nå fordi jeg skulle i posten å jeg spurte bare om hun ikke var på skolen. Svaret var att hun var syk. Men ser på svarene over at det da er normalt å la barna være alene hjemme. Så da er det nok det. Men jeg ville ikke gjort dette. Anonymous poster hash: e7acc...f69
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #13 Skrevet 28. april 2015 Hvorfor blander du deg opp i det der? nei hvorfor blander jeg egentlig opp i det? Synes bare det er litt rart att ett barn på 7 år skal være alene hjemme når hun er syk. Har gått 3 timer siden mor dro. Men nok en gang.. Dumt og bry segAnonymous poster hash: e7acc...f69
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #14 Skrevet 28. april 2015 Dumt å bry seg om filleting ja. Normale barn klarer seg noen timer alene i den alderen. Både hjemme og være ute. Eller får ikke barn idag være ute alene før de er 15 eller noe? Anonymous poster hash: ca6eb...d20 2
nyher Skrevet 28. april 2015 #15 Skrevet 28. april 2015 Hun er sikkert alene hjemme fordi hun klarer seg alene noen timer og hun ikke er så syk at moren hennes MÅ være hjemme med henne. Når synes du barnet ditt kan få være litt alene da? Aldri? 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #16 Skrevet 28. april 2015 Hvis barnet er hjemme fra skolen fordi hun er syk er det jo kanskje lurt å være inne. Virker som hun ikke helt vet hva hun skal finne på når moren har gått ut. Jeg er enig med TS. Jeg kunne nok ha reist på butikken og slikt, men å være borte i mange timer når jeg vet at ungen er syk og alene hjemme, det hadde jeg nok ikk fått meg til å gjøre. Anonymous poster hash: f4d8b...df0
Jade Skrevet 28. april 2015 #17 Skrevet 28. april 2015 Hun var sikkert alene hjemme fordi moren måtte ut på et ærend, og fordi jenten ikke var så veldig syk, og normalt klarer seg selv noen timer alene. Kanskje hun hadde hatt feber, og måtte ha en feberfri dag før hun gikk på skolen. Er ikke sikkert hun hadde lov å gå ut.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #18 Skrevet 28. april 2015 Ikke all sykdom kreves at man MÅ være inne. Anonymous poster hash: ca6eb...d20
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #19 Skrevet 28. april 2015 Hvis barnet er hjemme fra skolen fordi hun er syk er det jo kanskje lurt å være inne. Virker som hun ikke helt vet hva hun skal finne på når moren har gått ut. Jeg er enig med TS. Jeg kunne nok ha reist på butikken og slikt, men å være borte i mange timer når jeg vet at ungen er syk og alene hjemme, det hadde jeg nok ikk fått meg til å gjøre. Anonymous poster hash: f4d8b...df0 Er helt enig jeg også, men hvem er det TS skulle liksom varsle? Hun må jo snakke med barnet og moren, ikke varsle noen andre? Det er fint å bry seg, kanskje TS ønsker å passe barnet selv? Anonymous poster hash: b8bcd...915
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #20 Skrevet 28. april 2015 Jeg var hjemme alene både før og etter skole fra og med 1.klasse. Mamma hadde alltid smurt matpakke og frokost før hun dro og jeg sto opp. Når jeg var skikkelig syk var hun hjemme, men når jeg begynte å bli bedre var hun nødt tilbake på jobb. Så da var jeg hjemme fra 07 til 16.30. Det skal riktig nok sies at hun ringte hjem sikkert 100 ganger de dagene det skjedde. Jeg måtte tidlig lære meg å være ute til rett tid og klare meg selv. Min søster som er 13 år yngre enn meg har hele tiden hatt noen hjemme på morningen og ettermiddagen og er i en alder av 16 nesten ikke i stand til å komme seg på skolen selv uten å bli vekt 10 ganger, dratt ut av sengen for så å bli kjørt til skolen for ikke å komme for sent. Så tror ingen tar skade av å lære seg å være alene eller selvstendig!Anonymous poster hash: 49e8b...851
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå