AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Hva spiser dere til de forskjellige måltidene? Og hvor mye? Anonymous poster hash: fd83f...88e
nyher Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 (endret) Frokost- havregrøt med sukrin, kanel og melk på toppen. Et glass med biola ved siden av. Lunsj- To knekkebrød med diverse pålegg + en yoghurt Middag- Alt fra fisk til kjøtt med grønnsaker, poteter, osv. Elsker middag, så spiser en stor porsjon Kveldsmat- To knekkebrød med diverse pålegg Må også legge til at jeg spiser avokado flere ganger i uka som pålegg på knekkebrødene Sunt og godt Hvordan det? Endret 28. april 2015 av nyher
Teriyaki Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Jeg spiser en helt vanlig frokostskål med kornblanding, yoghurt og en halv banan til frokost. 2-3 knekkebrød med ost og skinke til lunsj, ulik middag hver dag og enten knekkebrød eller brødskive til kvelds. Av og til kjøper jeg avokado til knekkebrødet, og av og til lager jeg havregrøt.
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Hva spiser dere til de forskjellige måltidene? Og hvor mye?Anonymous poster hash: fd83f...88e Stort sett eggeretter eller restemat til frokost og lunch Kjøtt og rene råvarer til middag. Spiser ca 1800 kcal pr dag 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Frokost- havregrøt med sukrin, kanel og melk på toppen. Et glass med biola ved siden av. Lunsj- To knekkebrød med diverse pålegg + en yoghurt Middag- Alt fra fisk til kjøtt med grønnsaker, poteter, osv. Elsker middag, så spiser en stor porsjon Kveldsmat- To knekkebrød med diverse pålegg Må også legge til at jeg spiser avokado flere ganger i uka som pålegg på knekkebrødene Sunt og godt Hvordan det? Bare på utkikk etter litt inspirasjon Blir du virkelig mett av bare to knekkebrød? Ingen mellommåltider? Anonymous poster hash: fd83f...88e
nyher Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 (endret) Bare på utkikk etter litt inspirasjon Blir du virkelig mett av bare to knekkebrød? Ingen mellommåltider? Anonymous poster hash: fd83f...88e Avocado er veldig mettende da, men et par knekkebrød holder ja. Ikke i timesvis da Havregrøt holder meg mett lenge. Hender jeg spiser frukt, men har sjelden behov for et mellommåltid. Med mindre jeg kommer over en sjokolade i kjøleskapet Endret 28. april 2015 av nyher
Rexina Skrevet 28. april 2015 #7 Skrevet 28. april 2015 (endret) Dobbelpost! Endret 28. april 2015 av Rexina
Rexina Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 (endret) Da vi jobber på skift og har en sønn på to år, blir det ikke veldig mye spennende i matveien om dagen. Vi har kanskje 10-15 middagsretter vi stort sett lager, og prøver å lage noe nytt ca hver 14. dag. Da sønnen vår er 2 år og vi spiser middag sammen alle tre, blir det litt på hans primisser. Derfor har vi mye gryteretter, supper, pastaretter, taco, wok, hjemmelaget pizza, pølser innimellom og enkel fisk. Bruker stort sett Familiekokeboka som ny inspirasjon! Kan også kline til med lam og og svin i helgene, men det spiser bare vi voksne. Minsten er mest glad i grønnsaker, pasta og pølse, eller kjøtt om det kokes. Ellers spiser vi/jeg: - Hjemmebakt grovt brød eller grove rundstykker til frokost (1 stk) - Knekkebrød til lunch (3 stk) - Yoghurt og nøtter/ en banan som mellommåltid - Liten porsjon havregrøt (med kardemomme, 100% ekte vanilje, nøtter og evt bær) eller en skive hjemmelaget brød/ 2 grove knekkebrød til kvelds Av pålegg går det (for min del) mest i roquefort, ridderost, skinkeost, krepsesalat, hjemmelaget bønne eller linsepålegg, og salami i ny og ne. Er nok litt sær på pålegg.. Endret 28. april 2015 av Rexina
The Kitten Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 Blir ikke dere forferdelig matlei? Jeg har sikkert rundt 10 frokoster jeg varierer mellom jevnlig. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #10 Skrevet 28. april 2015 Frokost: Tre rugsprø med makrell i tomat eller leverpostei Lunsj: Som over eller to brødskiver med makrell eller leverpostei (eventuelt havregrøt, av og til) Middag: Laks+grønnsaker/kylling+grønnsaker/lasagne Kveldsmat: En pære og en appelsin Anonymous poster hash: 5eff5...47e
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #11 Skrevet 28. april 2015 Lunsj: salat med agurk, squash, tomat, paprika, mais, søtpotet, valnøtter, cottage cheese og enten egg, tunfisk, laks eller torsk med diverse krydder. Før treningsmat (de dagene jeg trener): en yoplait dobbel 0 yoghurt og en frukt Middag: varierer veldig, men er enten fisk med masse grønnsaker eller vegetar med hovedvekt på bønner/linser. Alltid masse grønnsaker. Kvelds: 2 skiver med pålegg, eller havregrøt, eller cottage cheese/kesam med frukt/bær. Anonymous poster hash: 1a67b...8ad
Anglofil Skrevet 28. april 2015 #12 Skrevet 28. april 2015 (endret) Frokost: Stekt egg, kokt egg, omelett, eggerøre, smoothie eller ostechips. Men stort sett går det i de to sistnevnte. Gjerne med pålegg som kokt skinke eller morrpølse til. Lunsj: Samme som frokost, eller middagsrester. Middag: Kylling, kalkun, hvit fisk eller storfekjøtt med grønnsaker i en eller annen variant. Eventuelt vegatriske retter som supper, pannekaker m.m. Gjerne med en fløtesaus eller lignende til. Mellommåltid er gjerne paprikastenger eller ostechips. Mvh Yvonne Endret 28. april 2015 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #13 Skrevet 28. april 2015 Frokost: Skyr (ikke noe frokostmenneske) Lunch: Eple Middag: Alt mulig, ofte fjordland så jeg slipper å telle kalorier selv. Kvelds: 3 knekkebrød med hamburgerrygg. Går hverken opp eller ned. Anonymous poster hash: 55952...e0a
The Kitten Skrevet 28. april 2015 #14 Skrevet 28. april 2015 Frokost: Skyr (ikke noe frokostmenneske) Lunch: Eple Middag: Alt mulig, ofte fjordland så jeg slipper å telle kalorier selv. Kvelds: 3 knekkebrød med hamburgerrygg. Går hverken opp eller ned.Anonymous poster hash: 55952...e0a Hvordan overlever du på dette? Frokost, lunsj og kveldsmat utgjør tilsammen ett måltid. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #15 Skrevet 28. april 2015 Frokost: Havregryn med melk Lunsj: 2 grove brødskiver med kjøttpålegg og agurk eller tomat eller noe Middag: Fisk/svin/kylling filèt med fullkorn ris eller fullkornpasta, sjelden gang potet Kvelds: 2 rugsprø med kjøtpålegg + bær-smoothie Drikker ellers vann, og spiser et eple/banan hver dag Anonymous poster hash: fce81...81e
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #16 Skrevet 28. april 2015 Dette har vært matplanen min de siste ukene (stramt budsjett): 2 rundstykker med smør, 4 egg 2 rundstykker, en boks makrell i tomat 5-6 bananer Noen dager bytter jeg ut rundstykkene med egg med en stor porsjon pasta. Anonymous poster hash: a81b5...679
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #17 Skrevet 28. april 2015 Hvordan overlever du på dette? Frokost, lunsj og kveldsmat utgjør tilsammen ett måltid. Tja, alternativet er å gå opp i vekt (veier 66,5 og er 163) så det går bra. Har aldri egentlig vært storspist. Har prøvd å legge meg på mere kalorier men da går jeg bare opp i vekt. Anonymous poster hash: 55952...e0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå