Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer vedr. Octavia??

Må nok snart kvitte meg med min kjære Mercedes 230 TE :grine: og tenkte jeg skulle velge en fornuftig bil med gode testresultater, og nå ser det ut til å bli en Octavia.

Har desverre ikke mulighet til å kjøpe den nye modellen som kommer på slutten av året, men kanskje fra 2000 eller nyere.

Positive/negative erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en 2001 mod. stasjonsvogn med 90 HK/1,9 TDI motor. Flott bil, kjapp turbomotor, og et ENORMT bagasjerom! Faktisk ble jeg også positivt overrasket over at den virket så kompakt i forhold til størrelsen - fikk overhodet ingen følelse av å "kjøre rattkjelke" med den. Veldig snill på drivstofforbruket - gjennomsnitt på 0,59 l/mila!

Bare synd jeg ikke hadde råd til å beholde den... :cry:

Et godt valg! :P

Bambi

Gjest lilletroll
Skrevet

Vi har Skoda....ikke octavia riktignok, men storebroren. Eller...mannen min har da...jeg får ikke lov å kjøre den....han sier det er den beste bilen han noengang har hatt!!! Best og kjøre, og snill på drivstoff og i det hele tatt. Og så får du så utrolig mye bil for pengene om du velger Skoda!!

Tror ikke vi har noe negativt å si om den!

Skrevet

Jeg kjenner flere som har Skoda Oktavia og de er kjempefornøyde. Vurderer faktisk å kjøpe det selv neste gang, men har hørt at det er vanskelig å få tak i brukt.

Skrevet

Skoda Octavia er foreløpig en veldig prisgunstig bil, den er vesentlig billigere i innkjøp enn en Passat, som den jo faktisk kan sammenlignes direkte med. Den får veldig bra på tester, og folk somhar den er generellt veldig fornøyd. Skoda har også mistet litt av "billigbil" preget på interiør, i og med at alle deler er Volkswagen produkter :-) (jeg hadde ingen problemer med å kjenne igjen noe, og jeg kjører Golf til daglig...)

Den nye modellen som kommer på markedet, er derimot ikke så populær, de har nemlig øket prisen på den, og nå er det nesten hipp som happ om du velger Skoda Octavia eller Passat, prisen har visst blitt så og si lik, noe alle biljournalister mener at kommer til å gå kraftig utover salget av skoda.... Mange tenker jo på andrehåndsverdien når de kjøper bil, og hvis man får velge, tror man at de fleste velger det som er kjent som et bra merke (Passat), fremfor noe som er kjent som billigmerke.

Så kjøp deg en Octavia med god samvittighet, tror jeg ikke du taper på!!

Skrevet

Takk!

Kanskje det blir litt enklere å kvitte seg med Mercedes-skatten min nå. (Eller vraket som andre velger å kalle den .... :evil: )

Skrevet

Hvis jeg skulle ha kjøp noe fra VW-konsernet (Gud forby :wink: ) hadde det blitt en Skoda! VW bruker mange av de samme delene/komponentene i bilene sine uavhengig om det står Skoda eller Audi på dem, så hvorfor betale masse penger for å få "Dorullkjerneemblemet" i grillen?

Kjøp deg Skoda, du Pjusk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...