Gå til innhold

Sko til jogging!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har nylig begynt å jogge, og vil derfor kjøpe meg noen gode joggesko. Nå har jeg Nike flyknit 4.0, som jeg egentlig ikke liker så godt. Synes ikke dempingen er god, samt at de overhodet ikke er vanntette, blir våt bare jeg jogger forbi en dam (litt overdrevent :-P). Jeg har også et par Salomonsko som jeg har jogget med. De er helt ok, men er først og fremst tursko så de blir litt tunge. Har tidligere hatt betennelse i storetåen så det er viktig med god støtte og demping.

Forslag til joggesko som ikke koster flesk, men som er gode? Jogger mest på grus og noe asfalt.

Anonymous poster hash: afa97...dba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal til løplabbet og få meg ett par joggesko. Der er de visst veldig flinke til å finne sko som passer akkurat deg!
Her bør du investere, dårlige sko kan føre til belastningsfeil etc, og dette er noe du kan ende opp med å slite med resten av livet :O

Skrevet

Jeg kjøpte på XXL. Der har de ansatte som er flinke og du får teste skoene på 3D-mølle for å bestemme deg. De er jo også gode på pris.

Skrevet

Jeg er veldig glad i Asics sine joggesko, da særlig Asics gel Kayano.

Asics har veldig god demping, noe jeg jeg er helt avhengig av.

Som nevnt over så anbefaler jeg også å stikke innom Løplabbet hvis du har det i nærheten å ta en løpetest. Da løper du på ei tredemølle mens beina blir filmet sånn at de ser hvordan du løper, om du har overpronasjon, underpronasjon eller normalpronasjon, og de kan anbefale sko etter det.

Gode joggesko kan være dyre, men når du finner den typen som passer for deg så kan du komme over gode tilbud på nett eller du kan kjøpe fjorårets modeller på salg i sportsbutikker.

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg sverger til Løplabbet. Jeg pådro meg akillesbetennelse og antydning til Runners Knee for noen år siden og da jeg gikk på Løplabbet og fikk sko som var tilpasset fot og tråkk så forsvant alt og jeg har aldri igjrn slitt med noe form for slitasjeskader.

Skoene er det aller viktigste for en jogger så invester heller der enn på noe fancy treningsklær.

AnonymBruker
Skrevet

Forts. God demping - men ikke vanntette. Men hva gjør det om man blir litt våt på beina?

Anonymous poster hash: a996b...1e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...