Gå til innhold

KJÆRE FREMTIDIGE BOLIGKJØPER

106 stemmer

1. 1. Hvilket bad liker du best?

• 1
      22
    • 2
      5
    • 3
      35
    • 4
      16
    • 5
      20
    • 6
      4
    • Ingen. ( Legg til link til et forslag )
      4

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HVORDAN VIL DU AT BADET SKAL SE UT?

Trenger hjelp til å velge gulv- og veggfliser

Kjøkkenet er grått, i klassisk stil, med integrerte hvitevarer. Gulvet er i hvit enstavs parkett. Vinduer, tak, taklister og gulvlister er malt i helt hvitt. Vegger lys grå.

Prøv å se bort i fra det øvrige interiøret.

Kom gjerne med andre innspill!

1

760_496_csupload_58401082.jpg?u=39046598

2

1442869010_2532.JPG

3

1023413582_0816.JPG

4

redigert.jpg

5

bathroom.black+and+white+tiles.jpg

6

Classic-black-and-white-bathroom.jpg

Anonymous poster hash: 55a58...7f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker nummer 3. Har sett på mange leiligheter i det siste, og de fleste badene jeg har likt godt har hatt lignende gulv- og veggfliser.

Skrevet

valgte nummer 3 rett og slett på grunn av skapplassen men vet ikke helt om sorte fronter er min stil.

vi er på boligjakt nå og dette med "superfancy" bad i stram stil med minimal til null lagringsplass gir oss fnatt.

AnonymBruker
Skrevet

valgte nummer 3 rett og slett på grunn av skapplassen men vet ikke helt om sorte fronter er min stil.

vi er på boligjakt nå og dette med "superfancy" bad i stram stil med minimal til null lagringsplass gir oss fnatt.

Nå er det jo kun flisene TS spør om, i HI står det til og med "Prøv å se bort i fra det øvrige interiøret". Jeg er helt enig i at man må ha god lagringsplass på badet, men ser vi på kun flisene så er 3 min favoritt.

Anonymous poster hash: 0ce62...956

• Liker 4
Skrevet

Jeg liker best 1, er ca sånn vi har nå og de ble gjort sånn på alle badene i hele borettslaget når de pusset opp for 1 år siden. Det kan jo være fordi mange liker det sånn og det er trygt?

4-6 er for spesielt interesserte. Jeg ville nok blitt mer negativt innstilt til leiligheten om badet hadde sånne fliser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Velg matte og ikke blanke fliser i grått.

Det ser renere ut. Blanke fliser får gjerne vaskerenner. Og hvitt er et helv*** å holde rent.

Anonymous poster hash: 2490e...ec5
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvite fliser på gulvet!

:opplyser: vaske hele dagen :(

Anonymous poster hash: bc615...d00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

likte nr 3 best :)

Anonymous poster hash: 16a71...415
Skrevet

Likte veggen på 5 og gulvet på 4

Skrevet

Ikke sorte fronter, og ikke det nederste.

Skrevet

3! Det var skikkelig stilig.

AnonymBruker
Skrevet

Velger du 1-3 er du ganske safe, de tror jeg er noe de aller fleste liker. Selv stemte jeg på nr 2 fordi jeg foretrekker "standard" fliser i sort, men om du hadde gått for løsning 1 eller 3 hadde jeg ikke latt det innvirke på valget.
Velger du derimot fra nr 4-6 er det noe jeg anser som for spesielt interesserte, og hadde tatt med at jeg måtte pusset opp badet i betraktningen på om jeg skulle kjøpe eller ikke..

Anonymous poster hash: 667a0...7b1
Skrevet

1, 2 eller 3.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke akkuratt lett for meg, da drømmebadet (som jeg eier i dag) er ganske ulikt bildene. På mitt bad er vaskemasin/tørketrommel bak en skillevegg. Jeg har kombinert badekar/dusj, slik at jeg kan velge hva jeg vil ha. Ellers er gulvet mørkt og veggene lyse, som på de fleste bildene du har lagt ved. Synes for øvrig at bildene dine er litt dårlige, da flertallet legger opp til en radikalt forskjellig planløsning som mesteparten ikke vil la seg gjøre med mindre dere legger opp til masse rør og ledninger på utsiden, og flesteparten ikke viser noen vaskemaskin eller tørketrommel. Det er kun bilde nr. 2 som legger opp til å ha vaskemaskin/trommel på badet; resten impliserer at disse må være et annet sted i huset, hvilket kan være problematisk, og som gjør det vanskelig å vurdere hvilken løsning som er best. I tillegg er det ikke alle bildene som viser hvor eventuell dusj/badekar skal finne sted, noe som gjør det umulig å vurdere planløsningene. Et bedre spørsmål ville det vært dersom du hadde hatt kart over de forskjellige planløsningene du vurderte, i stedet for bare bilder fra ulike vinkler som virker inkompatible med ulike planløsninger. Ikke alle disse bildene vil la seg gjøre i realiteten for et eksisterende baderom. Det kommer helt an på layoutet på baderommet, som varierer stort fra bilde til bilde på de som du fremlegger.

Anonymous poster hash: bc2ea...adb
Skrevet

bathroom.black+and+white+tiles.jpg

Liker dette best :rodmer:
men hadde nok valgt rutene av størrelsen på det siste bildet.

redigert.jpg

ELSKER Ulfvenfliser :strix:

Men tror ikke jeg hadde turt å ha det i en leilighet jeg ikke hadde planer om å bo "nesten foralltid" i. Ville vært redd det ville skremt bort en del kjøpere + vært å anse som umoderne om 4-5 år.

Kunne godt ha funnet på å ha det på et lite gjestetoalett

1023413582_0816.JPG

Dette er nok det som er "lettest å like" for "folk flest".

Det er både nytt og tidløst. Selv kjøpere som skulle hate dette badet, vil klare å leve med det, dersom resten av leiligheten treffer dem.

Kjøperen selv vil kunne piffe det mere opp med fargerike håndduker, duftlys, såpekopper, tannbørsteholder, skittentøyskurver, etc. ( Eller med en knallgrønn lime :ler2: )

AnonymBruker
Skrevet

Alle disse er jo helt grusomme, finnes ikke noe mer kjedelig, sterilt, fantasiløst og dølt enn kombinasjonen grå/svarte fliser på gulvet, og hvitt på veggene. (Ok, noen av de er ganske så sære og sånt sett for drøye, men det er jo fortsatt varianter over svart/hvitt).

Gi meg et "varmt" bad jeg har lyst til å tilbringe tid på, ikke et sterilt, sykehus grå/hvitt / billigste standard fra alle nybygg..

Anonymous poster hash: e70ba...ed1
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

1 eventuelt 2. 3 var dritstygt!

Anonymous poster hash: 74cbc...0c4

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Hvilke veggfliser likte du best og hvilke gulvfliser likte du best?

Ikke sorte fronter, og ikke det nederste.

Er ikke akkuratt lett for meg, da drømmebadet (som jeg eier i dag) er ganske ulikt bildene. På mitt bad er vaskemasin/tørketrommel bak en skillevegg. Jeg har kombinert badekar/dusj, slik at jeg kan velge hva jeg vil ha. Ellers er gulvet mørkt og veggene lyse, som på de fleste bildene du har lagt ved. Synes for øvrig at bildene dine er litt dårlige, da flertallet legger opp til en radikalt forskjellig planløsning som mesteparten ikke vil la seg gjøre med mindre dere legger opp til masse rør og ledninger på utsiden, og flesteparten ikke viser noen vaskemaskin eller tørketrommel. Det er kun bilde nr. 2 som legger opp til å ha vaskemaskin/trommel på badet; resten impliserer at disse må være et annet sted i huset, hvilket kan være problematisk, og som gjør det vanskelig å vurdere hvilken løsning som er best. I tillegg er det ikke alle bildene som viser hvor eventuell dusj/badekar skal finne sted, noe som gjør det umulig å vurdere planløsningene. Et bedre spørsmål ville det vært dersom du hadde hatt kart over de forskjellige planløsningene du vurderte, i stedet for bare bilder fra ulike vinkler som virker inkompatible med ulike planløsninger. Ikke alle disse bildene vil la seg gjøre i realiteten for et eksisterende baderom. Det kommer helt an på layoutet på baderommet, som varierer stort fra bilde til bilde på de som du fremlegger.

Anonymous poster hash: bc2ea...adb

Men hvis du ser helt bort i fra lysekrone, bidé og planløsning:

Alle disse er jo helt grusomme, finnes ikke noe mer kjedelig, sterilt, fantasiløst og dølt enn kombinasjonen grå/svarte fliser på gulvet, og hvitt på veggene. (Ok, noen av de er ganske så sære og sånt sett for drøye, men det er jo fortsatt varianter over svart/hvitt).

Gi meg et "varmt" bad jeg har lyst til å tilbringe tid på, ikke et sterilt, sykehus grå/hvitt / billigste standard fra alle nybygg..

Da ville du hatet resten av leiligheten også. Men vis meg gjerne et eksempel på hvilke bad du liker! Tar i mot alle innspill. :kosteskaft:

Anonymous poster hash: 55a58...7f8
Skrevet

Har du noen eksempler på ett "varmt" bad? :)

Skrevet

Gulvet på 1 (men gjerne enda større fliser) og veggflisene på 3 👍 Må jeg velge en sier jeg Nr 1 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...