Gå til innhold

Bestemme seg for barn nr 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 10 mnd siden fikk vi vårt første barn, tanken har hele tiden vert at vi skulle ha to barn.

De siste månedene har jeg fått mer og mer lyst på ett barn til. Men jeg synest tanken på en fødsel til er skummel, men samtidig vil det jo være verdt det. Første fødselen var veldig langtrukket og endre i hastesnitt. Jeg ble også veldig syk av fødselen og barseltiden ble ødelagt av dette. Nå koser jeg meg virkelig og elske barnet mitt. Jeg har også lyst og bli ferdig med småbarnsperioden med en gang og ikke begynne på nytt igjen om en stund.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette :) men er det noen som har vert i en lignende situasjon som kan dele noen tanker rundt dette?

Anonymous poster hash: 68603...89d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen fasitsvar, men jeg kan jo dele vår erfaring.

Jeg hadde en tøff start med keisersnitt og komplikasjoner, samt påfølgende fødselsdepresjon. Først da ungen var et årblitt, var det i det hele tatt aaktuelt å tenke på nestemann.

Vi brukte rundt et år på å tenke på saken og bli klare. Vi innså at vi heller ville være sikre på at vi orket en ny, tøff spedbarnstid enn å få barna så tett i alder som mulig. Dermed blir det rundt tre år mellom dem, noe vi håper på er nok til at de kan ha glede av samme ferier og slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...