tørkestativ Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 har så ufattelig vondt i ryggen. skulle bære en tung eske på jobb og etter det fikk jeg vondt og ble sendt hjem fra jobb. har vondt om jeg sitter, går eller ligger, og ingen smertestillende hjelper?! så absolutt ingenting lindrer smertene og ser for meg en ganske søvnløs natt. Noen som har tips for å lindre smertene? har også prøvd varmepute men ingen effekt
Gjest anonym2233 Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Uff.. vet hvordan det føles, har hatt store problemer med det selv. Du har antakelig overbelastet ryggen, og muskulaturen er nå vond 😞 Ta med ro i de neste dagene, men hold ryggen i aktivitet. Prøv å strekk og tøy ryggen. En god øvelse er om du ligger på ryggen, med beina på gulvet, så roterer du forsiktig fram og tilbake. Husk å ha skuldrene støttet på gulvet. Det viktigste er uansett å holde den i bevegelse Snør på evt. på med voltarol gel God bedring
tørkestativ Skrevet 27. april 2015 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2015 Uff.. vet hvordan det føles, har hatt store problemer med det selv. Du har antakelig overbelastet ryggen, og muskulaturen er nå vond 😞 Ta med ro i de neste dagene, men hold ryggen i aktivitet. Prøv å strekk og tøy ryggen. En god øvelse er om du ligger på ryggen, med beina på gulvet, så roterer du forsiktig fram og tilbake. Husk å ha skuldrene støttet på gulvet. Det viktigste er uansett å holde den i bevegelse Snør på evt. på med voltarol gel God bedring har prøvd å holde meg i aktivitet etter jeg kom hjem fra jobb. gikk tur med ei venninne blant annet, vet at der er viktig å ikke bli helt passiv. syns det er veldig dumt da jeg har begynt i ny jobb. har jobbet der i 3 uker bare, så blir ganske lei meg hvis jeg må ringe inn syk i morgen. vil ikke gi dårlig inntrykk. men samtidig vet jeg at det blir for tøft å gå på jobb hvis det er like ille i morgen. jobber i barnehage
Gjest anonym2233 Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 Denne er god: http://hegeslivsstil.com/wp-content/uploads/2010/12/UniversalPose.jpg Denne: http://hegeslivsstil.com/wp-content/uploads/2011/06/ss61.jpg(viktig her at du ikke får vondt i nakken, men denne er veldig god!) Andre forslag er som nevnt tidligere, hold det i bevegelse, gjør disse øvelsene par ganger om dagen, + en gåtur i ulendt terreng er også godt. Bruk armene godt !
tørkestativ Skrevet 27. april 2015 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2015 Ta kontakt med en lege. må ta kontakt med lege hvis jeg er borte fra jobb i morgen fordi jeg ikke har rett til egenmelding enda, men er livredd for at hun skal sende meg til kiropraktor. helt seriøst min største frykt, selv om det helt sikkert hjelper
tørkestativ Skrevet 27. april 2015 Forfatter #7 Skrevet 27. april 2015 Denne er god: http://hegeslivsstil.com/wp-content/uploads/2010/12/UniversalPose.jpg Denne: http://hegeslivsstil.com/wp-content/uploads/2011/06/ss61.jpg(viktig her at du ikke får vondt i nakken, men denne er veldig god!) Andre forslag er som nevnt tidligere, hold det i bevegelse, gjør disse øvelsene par ganger om dagen, + en gåtur i ulendt terreng er også godt. Bruk armene godt ! takk for svar! de øvelsene er helt umulige for meg å få til sånn som det er nå. har så vondt at jeg ikke kan løfte armene over hodet, og det er vondt å puste... skal prøve de når jeg merker litt bedring
Fireflies Skrevet 27. april 2015 #8 Skrevet 27. april 2015 må ta kontakt med lege hvis jeg er borte fra jobb i morgen fordi jeg ikke har rett til egenmelding enda, men er livredd for at hun skal sende meg til kiropraktor. helt seriøst min største frykt, selv om det helt sikkert hjelper Der har jeg dessverre ingen råd, men husk en kiropraktor kan jobben sin og er kun ute etter at du skal bli bra igjen.
Gjest anonym2233 Skrevet 27. april 2015 #9 Skrevet 27. april 2015 takk for svar! de øvelsene er helt umulige for meg å få til sånn som det er nå. har så vondt at jeg ikke kan løfte armene over hodet, og det er vondt å puste... skal prøve de når jeg merker litt bedring Det du kan gjøre, er å sto oppreist, ryggen rett og vifte med armene fram og tilbake, slappe skuldre.. Du vil merke det vil være sårt, men bevegelse er viktig..hvis ikke vil det stivne til mer og gjøre mer vondt. Vet hvordan det føles.. God bedring!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå